SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..

8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere?
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..

8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere?

Vet vi at de ikke gjorde det? Selv om flyet gikk 8 timer sent, så kan det jo hende at så mange som mulig var booket om.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Vet vi at de ikke gjorde det? Selv om flyet gikk 8 timer sent, så kan det jo hende at så mange som mulig var booket om.

Hun jeg kjenner som var ombord ble ikke booket om eller ble tilbudt det i hvert fall.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..

8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere?


Nå kom de seg avgårde samme dagen i det minste....

Slik jeg forstod det fra en ombord så ble det heller ikke klart at forsinkelsen skulle bli så stor med en gang
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Etter avgangstid 907 er det få muligheter for ombooking til USA fra OSL ...

Dropper man "alliansepartnere" så er det jo en del muligheter;
DU, KLM via AMS, Air France via CDG, BA via LHR, Virgin/SK via LHR, Lufthansa via FRA, Icelandair via KEF. Fellesnevneren er at de havner på JFK, og vet ikke helt om det er et problem for de som kun skal til New York?

Til EWR er det tre muligheter, UA, BA og VS, alle via LHR dersom man skal dra fra OSL etter kl 12.
I tillegg til SK901 de dagene den går.
Men med "kun" 8 timer forsinkelse så er det ikke så mye man sparer tidsmessig på å bli booket om, i tillegg til ekstra styr med flybytte osv.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Jeg skrev 'få' med vilje. Ja, det finnes muligheter, men neppe for en hel flylast. Og det tar jo også tid å organisere rerouting for 200+ .. 'Utvalgte' passasjerer blir ofte diskret sendt avgårde hvis det er klart at delayen blir lang, men når man ikke har noen klar timeline, holder man helst igjen.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Pluss at det er vel fullt "overalt" når det er langhelg slik som denne helga....
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Dert største problemet ofte er å finne seter ut av OSL ....
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Morsom diskusjon...

Det var mange som mente det var mange muligheter å få sendt folk over atlanteren etter kl 18:00 da Norwegian kansellerte/var sterk forsinket for en stund siden. Nå er det umulig etter kl 11:00??
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Det er bare å se på rutetabellene, det ... Mesteparten av flyene Europe-USA går mellom 11-14 og skal man nå disse må man tross alt ha et tilslutningsfly. 'beam me up Scotty' er ennå ikke en option .. ;)

'Mange' vet ikke hva de snakker om.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..

8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere?


1. Som nevnt, de forventet ikke så lang delay

2. Kan det være at der er langhelg østpå og, og alternativene var fulle allerede;)
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Dropper man "alliansepartnere" så er det jo en del muligheter;
DU, KLM via AMS, Air France via CDG, BA via LHR, Virgin/SK via LHR, Lufthansa via FRA, Icelandair via KEF. Fellesnevneren er at de havner på JFK, og vet ikke helt om det er et problem for de som kun skal til New York?

SAS booker ikke om til DU/DY eller BA.
BA aksepterer ikke SK dokumenter som etkt/fim og visa versa. Man prøver å booke om til egne avganger først, så alliansepartnere før man evt begynner å se hos andre selskaper utenfor alliansen.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

SAS booker ikke om til DU/DY eller BA.
BA aksepterer ikke SK dokumenter som etkt/fim og visa versa. Man prøver å booke om til egne avganger først, så alliansepartnere før man evt begynner å se hos andre selskaper utenfor alliansen.

Greit nok det, men flere har jo fortalt om hvordan DU burde booke om til andre selskaper, det er bare å bla opp kredittkortet ;)
Beklager at jeg er ute på viddene, selv har jeg bare gode erfaringer med SAS sin evne til å booke om.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Det er bare å se på rutetabellene, det ... Mesteparten av flyene Europe-USA går mellom 11-14 og skal man nå disse må man tross alt ha et tilslutningsfly. 'beam me up Scotty' er ennå ikke en option .. ;)

'Mange' vet ikke hva de snakker om.

I second that..........
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Morsom diskusjon...

Det var mange som mente det var mange muligheter å få sendt folk over atlanteren etter kl 18:00 da Norwegian kansellerte/var sterk forsinket for en stund siden. Nå er det umulig etter kl 11:00??

Det var nettopp det jeg også tenkte også:D.

Så betyr det at det praktiskt talt ikke er mulig å booke om så mange pax etter kl 11? Det synes jeg høres veldig rart ut.. Betyr det også at de har samme utfordringen på returen da SK908 er en av de aller siste avgangene til Europa? Og er dette gjeldene for flertallet av SAS avgangene til USA?


Nå kom de seg avgårde samme dagen i det minste....

Jeg synes ikke det i seg selv er noe å slå i bordet med..

Jeg har for øvrig selv opplevd kansellerte avganger med Swiss og SAS hjem til Europa fra USA og begge gangene ble jeg satt opp på tilsvarende avgang neste kveld. I det ene tilfellet ble venneparet vi ble kjente med booket om til avgangen 48 timer senere da avgangen 24 timer senere ble overbooket.
 
Last edited:
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Jeg har ikke mange opplevelser med SK-kanselleringer på IC, men kommer på to eksempler i farten:

ARN-EWR
- Ble kansellert på kort varsel etter at jeg var ankommet ARN fra OSL. Ble booket om med LH til JFK via FRA senere samme dag. Dette ble håndtert av servicesenteret på ARN.

IAD-CPH
- Beskrevet her: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=721968&postcount=1
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Jeg har for øvrig selv opplevd kansellerte avganger med Swiss og SAS hjem til Europa fra USA og begge gangene ble jeg satt opp på tilsvarende avgang neste kveld. I det ene tilfellet ble venneparet vi ble kjente med booket om til avgangen 48 timer senere da avgangen 24 timer senere ble overbooket.

Da er det viktig å ikke ha noe spesielt som man må rekke etter en tur til USA - selv om man flyr med legacy carriers.

Det som slår meg i akkurat denne sammenhengen; har nå SAS kapasitet til å håndtere ombookinger til så mange passasjerer (2 x 254 x 80%) på en slik kort tid? Eller må de begrensede ressurser konsenteres til innehavere av edle EB-kort? Ingen legger nå merke til når alt går greit, men hvis noe går galt så er det krisehåndteringen som avgjør om man beholder kunder eller du aldri ser dem igjen.
 
Back
Top