Det som slår meg i akkurat denne sammenhengen; har nå SAS kapasitet til å håndtere ombookinger til så mange passasjerer (2 x 254 x 80%) på en slik kort tid?
Det var nettopp det jeg også tenkte også.
Så betyr det at det praktiskt talt ikke er mulig å booke om så mange pax etter kl 11? Det synes jeg høres veldig rart ut.. Betyr det også at de har samme utfordringen på returen da SK908 er en av de aller siste avgangene til Europa? Og er dette gjeldene for flertallet av SAS avgangene til USA?
Jeg har for øvrig selv opplevd kansellerte avganger med Swiss og SAS hjem til Europa fra USA og begge gangene ble jeg satt opp på tilsvarende avgang neste kveld. I det ene tilfellet ble venneparet vi ble kjente med booket om til avgangen 48 timer senere da avgangen 24 timer senere ble overbooket.
Se hva jeg skriver over. Tilbudet blir dårligere jo lenger utover dagen man kommer. Dette er kun basic logistikk. Østgående har man vel litt mer å 'leke med'. Problemet der er ofte å få passasjerene videre innen Europa, men SAS løser innimellom dette med å sende en ekstramaskin til f.eks. Heathrow for å hente dem hvis det er mange nok.
Jeg forstår selvsagt de logistiske utfordringene bak dette, men jeg synes det bare står litt i kontrast til hva som ble sagt i forbindelse med flyselskapet til «han fete, griske, hvite og grådige grinebiteren» som han så flott refereres til da de opplevde problemer med sine flyvninger på samme kontinent.
Slik som jeg oppfatter det nå så synes jeg forskjellen på å fly med et selskap i en allianse og et selskap utenfor en allianse ikke er så stor som noen skal ha det til forutsatt at man får tilbud om overnatting og du ikke har connections videre booket separat. Jeg er selv EBG og dette er problemstillinger som er interessant for meg, spesielt ifm jobbreiser.
Helt Enig'Hva som blir sagt' blir ikke alltid sagt av noen med kunnskap .... Det blir ikke riktig selv om man skriker det høyt syvogtredve ganger ...
Du vil nok merke det når du trenger det ...
Så betyr det at det praktiskt talt ikke er mulig å booke om så mange pax etter kl 11? Det synes jeg høres veldig rart ut.. Betyr det også at de har samme utfordringen på returen da SK908 er en av de aller siste avgangene til Europa? Og er dette gjeldene for flertallet av SAS avgangene til USA?
Jeg forstår selvsagt de logistiske utfordringene bak dette, men jeg synes det bare står litt i kontrast til hva som ble sagt i forbindelse med flyselskapet til «han fete, griske, hvite og grådige grinebiteren» som han så flott refereres til da de opplevde problemer med sine flyvninger på samme kontinent.
Det er jo en vesentlig forskjell å booke om når man på forhånd vet at det blir en stor forsinkelse eller kansellering før folk sjekker inn enn etter at pax sitter i flyet eller står i gaten. Jeg vil tro det er en smule mer logistikk som skal på plass ifht. pax og bags og papirer for å rulle tilbake og over på andre avganger.
Har du hørt om sånn derre datamaskin? Det skal være lynkjapt i forhold til penn og papir.
Ser at SK sine avganger fra EWR til ARN, OSL og CPH i dag alle er forsinket med et par timer. Dårlig vær i USA?
910 brukte nesten lengre taxetid enn flytid, bare nesten
atd1753------vente-----vente tok av 2115:crowded
Ser at SK sine avganger fra EWR til ARN, OSL og CPH i dag alle er forsinket med et par timer. Dårlig vær i USA?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.