Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
997 til Shanghai i morgen er kansellert. Noen som kjenner årsaken?
Vekslende kanselleringer de siste dagene nå etter SE-REH måtte settes på bakken og LN-RKG gikk til Malta på planlagt vedlikehold like før REH måtte vende hjem til CPH.
http://avherald.com/h?article=4ce98a99
SE-REH!?!
Men det er det nyeste A330 flyet som erstattet den gamle LAN A340 maskinen.
Er det noen som vet hvor store skader det ble på flyet?
. men mer og mer ofte på eldre/godt brukte fly.
Det er litt begge veier, etter min erfaring. Nye fly har ofte en del "rare" feil, ofte med rot i mindre uregelmessigheter fra produksjonen, mens eldre skuter ofte får "sykdommer" man i stor grad har sett før, og i økende antall med alder.Med god erfaring med splitternye 737-800’er er jeg ikke helt enig med deg her ...
Med god erfaring med splitternye 737-800’er er jeg ikke helt enig med deg her ...
Tekniske problemer skjer med alle fly, men mer og mer ofte på eldre/godt brukte fly.
Men her var det vel snakk om en birdstrike, og der er vel sannsynligheten ca. like stor uansett hvor gammelt flyet er?
Ja, det stemmer Martin.
Og jeg lurer på hva betyr birdstrike?
Resultat: Grilla fugl i motoren.
Vekslende kanselleringer de siste dagene nå etter SE-REH måtte settes på bakken og LN-RKG gikk til Malta på planlagt vedlikehold like før REH måtte vende hjem til CPH.
http://avherald.com/h?article=4ce98a99
Tekniske problemer skjer med alle fly, men mer og mer ofte på eldre/godt brukte fly.
LN-RKF steppet inn for OY-KBA.
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.