SK 940, fra Los Angeles, kansellert idag.
Den er ikke kansellert, da den gikk ned til OSL for crew bytte før de dro videre til ARN.
SK 940, fra Los Angeles, kansellert idag.
Den er ikke kansellert, da den gikk ned til OSL for crew bytte før de dro videre til ARN.
Den ble kansellert fra OSL til ARN. SK6940 var en posisjoneringsflight uten pax.
Høres utansett veldig merkelig ut at de måtte bytte crew på OSL.
Det høres også rart ut... Flyet var "i luften" 1 time og 20 minutter forsinket fra LAX, det bør ikke være nok til at crew går ut på tid.Går du ut på tid, går du ut på tid. Dette er temmelig sort-hvitt og de nok visste dette da de gikk fra LAX og planla deretter.
Hvis det er en Ferry Flight uden pax, så vil den have flynummeret sk9xxx. Sk96xx er betegnelse for ekstra flyvning
Det høres også rart ut... Flyet var "i luften" 1 time og 20 minutter forsinket fra LAX, det bør ikke være nok til at crew går ut på tid.
Takk for godt svar!Svaret er enkelt; Fly fra vestkysten i USA har tre piloter. Dersom èn pilot blir syk, kan de i beste fall med full fart nå OSL, men ikke ARN med en liten forsinkelse.
Svaret er enkelt; Fly fra vestkysten i USA har tre piloter. Dersom èn pilot blir syk, kan de i beste fall med full fart nå OSL, men ikke ARN med en liten forsinkelse.
Går du ut på tid, går du ut på tid. Dette er temmelig sort-hvitt og de nok visste dette da de gikk fra LAX og planla deretter.
Med al mulig respekt for crew hours og hviletidsbestemmelser, så vil jeg
alligevel spørge, om man opererer med nogen som helst form
for margin i disse?
Svaret er enkelt; Fly fra vestkysten i USA har tre piloter. Dersom èn pilot blir syk, kan de i beste fall med full fart nå OSL, men ikke ARN med en liten forsinkelse.
I så fald er der vel også 3 piloter på flyvninger fra CPH til Fjernøsten vv,
hvor flyvetiden er 10- 11 timer ??
Ja, der er 3 piloter. På flyvningen til østkysten er der kun 2 piloter. Jeg tror dog, at man har ekstra piloter med til at stå standby i EWR. Der er jo flere afgange om dagen til Skandinavien fra EWR og ORD.
SK943 CPH-ORD har snudd sør/vest for Egersund og returnerer til CPH. (Reg SE-REH). Satt tilfeldigvis og hørte på ATC. Årsak skal være birdstrike ved avgang fra Kastrup og at teknikerne ønsket å ha den tilbake til basen for sjekk.
Ble SK943 innstilt?
Hva skjedde med passasjerene. Kom de seg til USA?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.