SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Det virker som at sk966 nærmest er konsekvent forsinket. Endnu mærkligere er det så fordi hong kong er den sas destination, som har længst ‘ground time’ eller hvad man kalder det. Står næsten et halvt døgn stille, så kan ikke rigtigt være for sent ankomne fly til HKG.

Det er en veldig travel tid på lufthavnen da. Jeg synes det virker som bakkemannskapet somler, men det er jo så klart ikke det som er årsaken. Ventetid på taxi og takeoff blir fort 30-60 min

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flyet står fortsatt parkert på O’hare. Hvordan påvirker dette langdistanse-operasjonen til SAS, må de kansellere avganger?

Flyet står fortsatt parkert på O’hare. Hvordan påvirker dette langdistanse-operasjonen til SAS, må de kansellere avganger?

Jeg har ikke noget forkromet overblik over SKs long haul ops, men jeg kan
oplyse, at 'reserveflyet' LN-RKP blev fløjet til ARN den 18. jan og siden
har betjent Chicago-ruten derfra.

Ser nå at LN-RKS, endelig forlater Chicago, et 2 uker på O’hare flyplassen. Men hvorfor flyr det til San Bernardino?

Og hva gjør flyet der? Med SAS relativt lille langdistanseflåte, skulle man tro det oppstod endel følger? Eller kanskje ikke, i lavsesong som januar og februar.

Og hva gjør flyet der?.

Som det står litt lenger opp - blir reparert etter en bakkeskade. Forøvrig akkurat son en Finnairmaskin som også fikk seg en smell i Chicago for en uke eller to siden.

Last edited:
gårsdagens SK908 og dagens SK907 er kansellert, LN-RKO har tydeligvis et eller annet problem.

SK935

Ifølge FR24 så returnerer SK935, som var på vej til San Fransisco, til CPH....er der nogen herinde, der har fingeren på pulsen og ved hvorfor ?

Den er næsten lige fløjet over mit hus...

Hilsen Ole

SK965 kom seg i luften først fem timer etter ordinær avgangstid, dvs den tok av tidlig tidlig i dag i stedet for i går kveld. Noen som vet hvorfor?

Back