Pandion-erfaringer

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Du-trodde-kanskje-Gullkort-var-kult-3361624.html

Mon tro om de har lest her inne når de har skrevet denne artikkelen, og ja, jo, det har dem:
Pandion-klubben er så eksklusiv og "hemmelig" at bonusjegere og andre flyinteresserte diskuterer og deler informasjon om kortet etter beste evne i egne nettfora som Flyertalk.com og Flyprak.no.
Eller, hva er Flyprak.no? lol :) De quoter faktisk en del her fra ser jeg også.

Ellers:
Den som har kortet, kan "trylle" seg forbi en hvilken som helst SAS-kø, booke og få plass så å si helt fram til avgang eller borde selv om flighten er lukket. Slik ting. Det hender også at medlemmene i klubben, som faktisk er invitert av SAS-sjefen selv, får tilbud om egne Pandion-arrangementer og lignende.

Her om dagen tikket det inn et fint lite brev fra SAS, og noen dager senere en liten pakke med Pandion-kort og -bagtag, noe som var en gledelig overraskelse.
Men ettersom 95%+ av mine reiser er gjort i Finnmark med Widerøe booket 2 timer før avgang ser det ut som at de fleste fordelene ikke vil ha mye å si til eller fra, da "loungen" i Vadsø f.eks må være lego-rommet for barn ! (Ikke at det er noe galt i å pusle med litt lego)

Men ser jo at man, på SAS i alle fall, får BOB gratis som Pandion, noen som kjenner til om dette også gjelder på Widerøe sine flyvninger?
For en gratis vann ser ut til å ville være vinneren av fordeler her, selv om enda en waitlist-prio bump settes pris på :)

Mener det står i pakken at du nyter samme fordeler hos Widerøe som hos SAS.

Gratulerer som EBP forresten. :)

Men ettersom 95%+ av mine reiser er gjort i Finnmark med Widerøe booket 2 timer før avgang

Beklager litt OT, men hva arbeider du med siden du får ett slikt reisemønster? :)
Høres faktisk innmari stressende og slitsomt ut :)

Beklager litt OT, men hva arbeider du med siden du får ett slikt reisemønster?
Servicetekniker på alt fra butikkdata til innsjekkingsautomater på flyplasser rundt omkring i Troms og Finnmark.
Finner gjerne ut litt etter 08 hvor jeg skal den dagen og flyr rundt 10, om det kreves fly.
På det verste var det en del over 100 t/r turer i året, men i fjor var jeg nede på behagelige 70 :)

Servicetekniker på alt fra butikkdata til innsjekkingsautomater på flyplasser rundt omkring i Troms og Finnmark.
Finner gjerne ut litt etter 08 hvor jeg skal den dagen og flyr rundt 10, om det kreves fly.
På det verste var det en del over 100 t/r turer i året, men i fjor var jeg nede på behagelige 70 :)

Blir det noe særlig bonuspoeng og turer av dette da? De fleste av disse rutene er jo uten opptjening.

Så om vi tar kalkulatoren frem og sier 100 turer, ett leg hver vei, last minute biletter, skal vi si 4500,- t/r. Behagelige 450k så er Pandion i box?

LN-TIB; Pandionstatus har egentlig ikke noe med antall bonuspoeng å gjøre, men med den omsetningen du genererer for selskapet (i kr).

LN-TIB; Pandionstatus har egentlig ikke noe med antall bonuspoeng å gjøre, men med den omsetningen du genererer for selskapet (i kr).

Ja gamle sjefen min ukependet Stavanger-Oslo i en årrekke på full flex billetter og var Pandion. Den gangen var det ingen poeng å tjene innenriks.

Litt er bedre enn ingenting ;) har samlet ca 65k poeng siden juni i fjor.

Ser ikke verre ut :)

Må vel finne meg en ferietur som involverer fly for å teste ut fordelene :)

Book billigste billett med SAS til USA i sommermånedene så er du nok nærmest garantert upgrade til business siden brorparten av avgangene er overbooket i monkey. ;) Er nok generelt gode muligheter for upgrades på SAS longhaul som Pandion.

SAS Plus! og Go! er greie produkter, men siden business forsvant i Europa, og det ble to-klassekabin innenriks så har litt av "verdien" til Pandionkortet forringet må jeg si. Jeg satte stor pris på oppgraderinger fra EE til Business, men det skjer jo ikke lengre. Litt gratis snacks og drikke innenriks var ok å få, men siden jeg stort sett flyr Plus! så er jo dette i boks i alle fall. Hadde SAS hadde mange innstillinger, forsinkelser og slikt så hadde sikkert kortet vært nyttig, men det er jo heller ikke tilfellet. Så, nå kan det kanskje mest brukes for å vise at man er litt "over" de med skinnende diamanter?

SAS Plus! og Go! er greie produkter, men siden business forsvant i Europa, og det ble to-klassekabin innenriks så har litt av "verdien" til Pandionkortet forringet må jeg si. Jeg satte stor pris på oppgraderinger fra EE til Business, men det skjer jo ikke lengre. Litt gratis snacks og drikke innenriks var ok å få, men siden jeg stort sett flyr Plus! så er jo dette i boks i alle fall. Hadde SAS hadde mange innstillinger, forsinkelser og slikt så hadde sikkert kortet vært nyttig, men det er jo heller ikke tilfellet. Så, nå kan det kanskje mest brukes for å vise at man er litt "over" de med skinnende diamanter?

Hvordan er det med oppgraderinger longhaul da? Eller du flyr kanskje mest business der?

99,99% av reisene mine er innen Europa.

Skjønner. Har fulgt med på Pandiontråder, og etter business forsvant intra Europa ser det ut som det er minimale fordeler vs Diamant. Mulig det gir større utslag for dem som reiser mye intercontinentalt. Tror du de på sikt ønsker å fase ut Pandion?

attachment.php

Attachments

• spare.jpg
    spare.jpg
    70.2 KB · Views: 3,546
Det kom jammen et hyggelig brevet fra "sjefen sjøl" i år også, da blir det nok et år som svartmann ombord hos SAS. Hyggelig det.

Har i det siste benyttet kortet til et par "hard block" når jeg har vært på vei hjem, for å være helt sikker på ledig sete ved siden av, det er greit syns jeg. Så har jeg lånt møterom i SAS-loungen på Kastrup, greit å sitte i fred og ro og jobbe. I tillegg har jeg fått omgjort ordinære seter til bonusseter ved et par anledninger, også greit å ha et slikt kort da.

Det kom jammen et hyggelig brevet fra "sjefen sjøl" i år også, da blir det nok et år som svartmann ombord hos SAS. Hyggelig det.

Har i det siste benyttet kortet til et par "hard block" når jeg har vært på vei hjem, for å være helt sikker på ledig sete ved siden av, det er greit syns jeg. Så har jeg lånt møterom i SAS-loungen på Kastrup, greit å sitte i fred og ro og jobbe. I tillegg har jeg fått omgjort ordinære seter til bonusseter ved et par anledninger, også greit å ha et slikt kort da.
Jeg fikk medlemspakken i posten som ny svartmann i forrige uke, og har nå lest gjennom de fordelene som står skrevet der, og det første som slår meg er at det ikke er store forskjellen fra EBD. Hva er, i praksis, de store forskjellene? Jeg ser det er en del hotellgoder som vel i teorien er bedre, men om dette fungerer i praksis vil jeg ikke sette penger på.

Du får gullkort hos Hilton, det er ikke dumt. Da får man alltid gratis frokost og internet, stort sett alltid oppgradering av rom og en drinkbong til bruk i baren.
Så får man toppkort hos bilutleie, vet ikke om det er med i EBD, men har i alle fall hatt nytte av det hos Sixt noen ganger.
Men som jeg skrev lengre opp, med de gamle klassene ombord syns jeg at kortet hadde større verdi for meg.

Back