• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OneWorld Erfaringer og spørsmål om Cathay Pacific

MsMaverick

ScanFlyer Blue
Medlem
Hei dere,
Jeg har siden igår forsøkt å bestille OSLAKL t/r i Business med CX - men det hele stopper når jeg skal betale. Får følgende feilmelding:CX feilmelding.webp
Har prøvd flere ganger både med VISA og Mastercard - har snakket med begge kortutstedere 2-3 ganger og de finner ikke spor av at jeg forsøker å betale noe som helst. Begge kortutstedere bekrefter at jeg har dekning beløpsmessig, ingen beløpssperrer og ingen sperre med tanke på land/region.

Videre har jeg hatt 2 lange samtaler med CX i ettermiddag, de kunne se at jeg hadde forsøkt å bestille. Damen var hyggelig og booket opp samme flighter manuelt, fikk PNR tilsendt og deretter forsøkte vi 3 eller 4 mailer med betalingslinker. Alle feilet med samme kode som vist over.
Runde 2 på telefonen medførte at samme dame laget enda en ny booking på samme fligther, men påstod denne gangen at prisen første gang hadde vært feil - så seff noen lapper dyrere, men ok tenkte jeg. Det ble 3 nye mailer med betalingslinker, samme feilmeldinger på nytt. Damen la også inn passdetaljer manuelt, sjekket deretter med supervisor men tilslutt så skylde hun på at det var kortene mine som ikke virker. Jeg har brukt begge kortene ganske nylig så det tror jeg ikke helt på...

CX har visst ikke lov til å ta imot kortdetaljer på telefon og legge inn i amadeus manuelt, ikke kan jeg overføre på bank - ikke tilbyr de paypal. Jeg har også forsøkt annen nettleser - mao både Edge og Chrome er forsøkt.

Råtips anyone??? Svært takknemlig for alt av tips :)

Jeg booket i appen deres for en drøy måned siden og betalte med norsk kort. Det gikk helt brillefint. Men dette var jo ikke noe tips da.

Men jeg brukte altså appen i Android og hadde registrert meg i Cathay Trallapolo (eller hva det heter) programmet

Jeg booket i appen deres for en drøy måned siden og betalte med norsk kort. Det gikk helt brillefint. Men dette var jo ikke noe tips da.

Men jeg brukte altså appen i Android og hadde registrert meg i Cathay Trallapolo (eller hva det heter) programmet
Hehe - jeg glemte å si at jeg også har registrert meg i Cathay "programmet" før jeg begynte på noen som helst booking. Jeg har Iphone da, men når du sier det så forsøkte jeg også å booke/betale der før idag - men fikk også da en type feilmelding når jeg skulle betale... Fint at "noen" får det til da ;-)

Den siste bookingen som CX damen gjorde for meg skal visst bli liggende 24 timer (nå bare 20 ish igjen) og jeg har ringt papsen (SQ mann i mange år - nu pensjonist men han heier alltid på C klasse reiser) og han skal igjen ringe en venn hos et av de få fremdeles velrennomerte reisebyråene i Norge i morgen tidlig. Håpet er at jeg kan få CX til å sende PNR på en Amadeus kø i morgen så overtar reisebyrået bookingen, jeg betaler og de utsteder. Jeg krysser alt jeg har for at det er en god plan...

Hurra - det har ordnet seg, endte opp med bestille på nytt selv og deretter betalte jeg med vanlig debit kort (VISA). Ikke ideelt men har jo også reiseforsikring hos Europeiske også. Skylder dere kanskje en trip-report nå da? Vi får se hva jeg får til ;-)

Back