Siden året som EBP nå er godt over halvveis, så tenkte jeg at jeg skulle lage en liten oppsummering så langt:
SAS
Positive ting:
Mindre positive ting:
- Veldig god oppvartning på langtur (mer enn en kan forvente).
- Fri servering i Go (samme som EBD).
- Fått endre avgang i Go flere ganger, selv om jeg har billigste billett.
- Noen crew gir deg litt ekstra oppmerksomhet om de har fått med seg at du har EBP.
- En sjelden gang får du kanskje oppgradering.
- Man blir i prinsippet aldri oppgradert på innland (har skjedd mindre enn 5% av turene).
- Man blir i prinsippet aldri oppgradert på utland/Europa (har skjedd 0% av gangene på mer enn 10 turer).
- Det er større sjanse for crewet ikke vet at du har EBP enn at de har fått det med seg. Dette har dog endret seg noe de siste par månedene. Rekorden min her er at jeg måtte vise kortet 3 ganger på samme turen til BCN for å slippe å betale for servering!
- Det er ingen fordeler på bakken utover det EBG/EBD har. På min flyplass betyr i praksis dette de samme fordelene som EBB har... (ja, jeg vet at jeg glemte Fast Track nå).
- Bagasjen kommer alltid blant de siste. Dette var blitt ganske så bra en periode, men nå er det helt håpløst igjen.
Widerøe
Hadde to flygninger med Widerøe til ABZ i økonomi, og på begge to kom de bort til setet mitt før avgang og tiltalte meg med navn, og spurte om jeg ikke heller ville sitte fremme. Dette har aldri skjedd med SAS, så noe sier meg at de har et bedre opplegg hos Widerøe i forhold til EBP.
Som skarve EBD så kan jeg bare stemme i angående Widerøe. De virker å ha veldig god kontroll. Etter det jeg har skjønt har de som står i førstelinjen for WF et sterk fokus på EB og gjør det de kan for at EBG, D og P får en så behagelig reise som mulig. Det gjelder feks å leke stolleken om bord så langt det lar seg gjøre slik at man kan få en toseter for seg selv.
Hm, dette betyr kanskje at all status etterhvert vil være basert på kalenderår?
Hei alle EBP (og ikke minst EBD).
SAS ønsker i høyeste grad at alle cc til en hver tid skal vite hvor EBP og EBD sitter. Vi oppfordres også til ta en runde i kabinen og annerkjenne dere alle før avgang. Det er greit nok. Problemet oppstår når det er opp til 60-70 stk av dere på samme flight. Gjerne OSL - BGO. Det finnes rett og slett ikke tid. Passasjerlista får vi gjerne rett før døra lukkes, og da er det nok av andre ting som skal gjøres.
Synes også det er hyggelig å tiltale dere ved navn, men har ved en rekke ganger opplevd negativ tilbakemelding fra både B og P på dette. Pleier også å ta med noen vannflasker til dere under boarding, men problemet er ofte at andre pax da gjerne også vil ha den vannflaska, og da står man der og må forklare ditt og datt. Vi vil så gjerne med andre ord, men veldig ofte strekker ikke tiden til, dessverre.
Ønsker dere alle en riktig god helg![]()
SAS ønsker i høyeste grad at alle cc til en hver tid skal vite hvor EBP og EBD sitter. Vi oppfordres også til ta en runde i kabinen og annerkjenne dere alle før avgang. Det er greit nok. Problemet oppstår når det er opp til 60-70 stk av dere på samme flight. Gjerne OSL - BGO. Det finnes rett og slett ikke tid. Passasjerlista får vi gjerne rett før døra lukkes, og da er det nok av andre ting som skal gjøres.
Synes også det er hyggelig å tiltale dere ved navn, men har ved en rekke ganger opplevd negativ tilbakemelding fra både B og P på dette. Pleier også å ta med noen vannflasker til dere under boarding, men problemet er ofte at andre pax da gjerne også vil ha den vannflaska, og da står man der og må forklare ditt og datt. Vi vil så gjerne med andre ord, men veldig ofte strekker ikke tiden til, dessverre.
Det er riktig.
Godt svar og takk for godt arbeid.
Denne tråden handler imidlertid om Pandion og ikke det helt ordinære EB nivået EBD (som oppnås med poeng).
Har dere virkelig 60-70 Pandion på en flight mellom Oslo og Bergen?
Selv om det ikke vites helt sikkert, hvor mange Pandion-kunder finnes det sånn ca.? Basert på innlegget kan det jo høres ut som Pandion er i ferd med å bli skikkelig utvannet.
Godt svar og takk for godt arbeid.
Denne tråden handler imidlertid om Pandion og ikke det helt ordinære EB nivået EBD (som oppnås med poeng).
Har dere virkelig 60-70 Pandion på en flight mellom Oslo og Bergen?
Selv om det ikke vites helt sikkert, hvor mange Pandion-kunder finnes det sånn ca.? Basert på innlegget kan det jo høres ut som Pandion er i ferd med å bli skikkelig utvannet.
Så mange pandion er det ikke, men at det kan väre 60-70 med status (Gull, Diamond og pandion) som skal gjennkjennes er det ofte. Det er da det kan oppstå litt tidspress.
Det er også oftest pandion som ikke önsker noe og blir irritert om man gir for mye oppmerksomhet. Så det er en balansegang.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.