på BKK-OSL kan 330 vel ikke flyve direkte heller? Det kan vel lige gå på OSL-BKK men ikke den anden vej.
Reisende får tilbud om enveisbilletter helt ned i under 2000 kroner for strekningen Oslo - Bangkok.
Finnes det med andre ord ingen restriksjoner?
Det er ikke bare det å ha de laveste prisene, men mer å sementere en oppfatning i markedet om at man er billigst. Da slutter mange av kundene å saumfare de andre konkurrentene, siden de går ut fra at selskap x uansett er billigst.
Er det da så forbanna billig? Jeg tolker dette sånn som ala 1800-1995,-skiktet. Han sier selv at Nordmenn er flinke å saumfare nettet å finne billige priser.
Til sammenligning betalte jeg 4374,- t/r SVG-FRA-IAD med Lufthansen, og da er det ikke mange kronene som skiller sammenlignet med en Lecay-Carrier og et Lavprisbolag.
Til sammenligning betalte jeg 4374,- t/r SVG-FRA-IAD med Lufthansen,
re.307 seter
My Travel(Thomas Cook) sine maskiner har 360 seter i 2 class config.
Pleide å blokke ca. 30 seter for å klare Oslo-Cancun nonstop.
mvh
trimmet opel ascona
Thomas Cook har da vitterlig 405 seter i sine A330 ? men de mellomlander da også i Dubai(?)på veg til/fra Thailand.
Som økonom tillater jeg meg å være skeptisk.
De reklamerer med 2000 kr t/r.
Så for en full maskin Osl-Nyc får de inn 307 000 kroner.
Så skal man trekke fra kostnader til fuel, landingsavgifter, flyplassavgifter, lønn til crewet, handlingkostnader, salg- og markedsføringskostnader, administrasjon osv.
Da lurer jeg litt på hvor mye som er igjen?
Kan dette virkelig gjøres lønnsomt med de prisene???????
BF:cool2
Thomas Cook har da vitterlig 405 seter i sine A330 ? men de mellomlander da også i Dubai(?)på veg til/fra Thailand.
De har nok gjort hjemmeleksa si, men jeg tror ikke de har mye marginer aa gaa paa, saa det skal ikke mye til foer dette gaar paa trynet.
To timers groundstop paa en utestasjon er greit nok - det er paa hjemmebasene man skal ta inn forsinkelsene. Lagarhus har god operativ erfaring, saa jeg er trygg paa at de vil ha en realistisk backup-prosedyre paa plass. Det jeg er mest redd for er cash bleed, og at de fort kan komme i en situasjon at de gaar tom for cash. LCC longhaul har ennaa til gode aa lykkes, og jeg ser ingen grunn til at Feel blir de foerste til aa klare seg ... (Virgin regner jeg ikke med og Air Asia X er saavidt i gang)
Jeg har sjelden eller aldri sett et mer gjennomarbeidet business case.