Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Har en tur med flyr i mars.
Tenkte jeg skulle sikre meg en billett med Norwegian i tillegg. Og idag selger de samme billett til halve prisen av hva den kostet igår.
Jeg slo til på den for å si det sånn

Orix som DYS er leid fra har en lang rekke fly parkert på Ostrava og ser av en nettside at de har endel fly stående der.....kanskje ikke tilfeldig?

Ifølge Flyr så skal maskinen på vedlikehold i mars, men de valgte å sende den ned i går for å kunne parkere den gratis - til forskjell fra å ha den stående på OSL.

https://e24.no/boers-og-finans/i/l3...48BnlBN5dy_sngXBtv7OIQ2BSIyTdME2KJgbMO47SfHio

LN-DYS avviser at LN-DYS er tilbakelevert, kun flydd ned fordi det er billigere å parkere det der, i påvente av vedlikehold i mars:

Flyr har fraktet ett av sine Boeing 737–800 til Ostrava i Tsjekkia i påvente av vedlikehold.

Flyet skal til vedlikehold i mars, og vi har valgt å flytte det til Tsjekkia der vi har mulighet til å parkere gratis, som det ikke er ved Oslo Lufthavn. Det er noe kostnadsbesparende, sier kommunikasjonsdirektør Lasse Sandaker-Nielsen i Flyr til E24.

https://e24.no/boers-og-finans/i/l3...tGNhLog7gvWTVydxwyHorf-rVsZuqImgrpFvyTzcj5xiY

Har en tur med flyr i mars.
Tenkte jeg skulle sikre meg en billett med Norwegian i tillegg. Og idag selger de samme billett til halve prisen av hva den kostet igår.
Jeg slo til på den for å si det sånn

Hadde nok gjort det før kreditorene gjør noe.
vet ikke om daglig leder gjør noe straffbart med drive for dems regning.
er jo en co2 regning med forfall i april.

pengene fra kundene er heldigvis låst i visa til flygningene finner sted.

Last edited:

Flyr åpner for at alle billettkategorier kan avbestilles og refunderes..

Tusenvis av passasjerer venter i spenning på hva som skjer med flyselskapet Flyr. De har betalt for billetter og skal reise i løpet av vinteren, våren eller sommeren.

Men nå er det godt nytt også til dem med lavprisbilletter som i utgangspunktet ikke er refunderbare, slik som Smart og Mini.

Du får pengene dine
Passasjerer med slike billetter har likevel fått avbestille sine billetter og får pengene tilbake.

https://dinside.dagbladet.no/reise/...s2aq4vk2JaA-eaTXtiCc9j9ZQwC8pL1e6K88JeGlOoO9o

Bra for passasjerene, men det øker vel ikke sjansen for overlevelse om alle slår til på det?

Flyr åpner for at alle billettkategorier kan avbestilles og refunderes..

Bra for passasjerene, men det øker vel ikke sjansen for overlevelse om alle slår til på det?

Litt underlig taktikk hvis de planlegger å drive videre. Men det gjør jo etterarbeidet mye lettere og 'renere' hvis de innstiller driften.

Men de selger fortsatt billetter.

LN-DYS avviser at LN-DYS er tilbakelevert, kun flydd ned fordi det er billigere å parkere det der, i påvente av vedlikehold i mars:

Lufthansa Technik Budapest will perform base maintenance services for the Norway based airline FLYR on Boeing 737 MAX 8 and 737-800 aircraft, from this month.

The first layover has already begun at Lufthansa Technik Budapest.

Men den må isåfall videre til Budapest .. men OK .. koster sikkert å parkere der også.

Jeg fikk refundert en reise som hadde reservert til Gran Canaria når ringte i går.

Ellers kjøper jeg ikke forklaringen rundt LN-DYS. Dette er et fly som var i aktiv tjeneste,
og det var heller ingen planer om en slik forflytning før plutselig i går ettermiddag.

Er nok tunge dager for de ansatte og jeg føler med de i denne situasjonen. Både venner og kolleger.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back