Nytt norsk flyselskap: Feel Air

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Tviler på at U-Tapao har fasiliteter til å ta seg av IC-flighter .. Dessuten er den så nær Bangkok at det neppe ville lønne seg å konkurrere med seg selv. Det menes nok Phuket, vil jeg tro.

Fra dag en: SOS=Same Old Story: Stall, Spin, Crash.

Vel, det har vel vaert en god del whoop whoop, pull up i butikken din ogsaa den siste tiden. Og det er ikke alltid SOS, se paa Norwegian, hvem i SAS sa ikke det samme du her postet i 2003...;)

Vel, jeg tror de skal ha en aldri så liten en takk for at SAS i dag flyr til New York fra Oslo og at DY er på vei. Kjos gikk vel fra å si at IC var uaktuelt før Feel kom på banen, til å nå ha ordre på 787 og planlagt oppstart etter at Feel kom på banen? Ingen tilfeldighet vil jeg påstå.

Må si meg enig med HS-TGA.

Hadde vært spennende å se om noen hadde klart å lage en rapport eller noe om Feelair faktisk har vært med på å endre konkurransesituasjonen og/eller markedet - til tross for at de ikke har fått et eneste fly i lufta.

Btw er jo ikke selskapet lagt ned:

I en e-post til VG skriver administrerende direktør Kai Holmberg følgende om mangelen på fremdrift:

- Konkurransesituasjonen for langrutene ut fra Skandinavia er totalt forandret fra da FEEL Air startet. Fordelen vi har i FEEL Air, er at vi har bygd et tungt internasjonalt case og oppsett, hvor vi kan reallokkere teamet, oppsettet, rettighetene og kapitalen til andre steder i verden dersom det er mer opportunt. Vi er derfor ikke låst til Skandinavia, selv om det var her vi håpet vi skulle få muligheten til å realisere, skriver Holmberg.

På selskapets hjemmesider heter det at Feel Air nå «utvider sitt potensielle territorium», og vurderer muligheten som eksisterer for billiglangruter i søramerikanske, afrikanske og asiatiske markeder.

Ref vg linken 3 poster over her...

Feel Air sier de kan satse paa andre markeder paa andre kontinenter. Hm, kan bli vanskelig uten noe annet nettverk. Men naar det er snakk om andre markeder burde kanskje Norwegian satse paa andre ruter enn der hvor det er sterkest konkurranse som Bangkok og New York. 787 vil sikkert settes inn paa Dubai-ruten, men andre asiatiske destinasjoner som Beijing burde vaere mulig. Beijing er kun ca. en time lenger unna enn New York.

Back