Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking
Man leverer et produkt som kundene vil ha heller enn det de etablerte leverer, eller at man er mer effektiv (har lavere kostnader).[/QUOTE]
Skulle like å vite hvordan Flyviking skal kunne operere billigere enn Widerøe.
Materiell og drift koster det samme eller mer. Antall flytimer i luften kan sannsynligvis ikke økes.
Lavere personell kostnader betyr lavere lønn til de som ansettes, blant annet flygere.
Hvor finner han disse ?
Mer effektiv drift enn Widerøe? Lite sannsynlig.
Tilsist,Widerøe et sterkt merkenavn og oppfattes som kvalitet.Hva blir FV oppfattes som?
Etter min oppfatning liker Giæver å profilere seg selv og han har, i mine øyne, kommet med bemerkninger i Nordlys om at han har verdens største fly leverandør i ryggen og kan raskt skaffe 14-15 fly.Hvem tar det seriøst?
Materiell er ikke problemet.
Hva med organisasjon,treningsprosedyrer, flygere,vedlikeholdsregime etc.etc.
Kan det tenkes at LT er litt skeptiske også?
Man leverer et produkt som kundene vil ha heller enn det de etablerte leverer, eller at man er mer effektiv (har lavere kostnader).[/QUOTE]
Skulle like å vite hvordan Flyviking skal kunne operere billigere enn Widerøe.
Materiell og drift koster det samme eller mer. Antall flytimer i luften kan sannsynligvis ikke økes.
Lavere personell kostnader betyr lavere lønn til de som ansettes, blant annet flygere.
Hvor finner han disse ?
Mer effektiv drift enn Widerøe? Lite sannsynlig.
Tilsist,Widerøe et sterkt merkenavn og oppfattes som kvalitet.Hva blir FV oppfattes som?
Etter min oppfatning liker Giæver å profilere seg selv og han har, i mine øyne, kommet med bemerkninger i Nordlys om at han har verdens største fly leverandør i ryggen og kan raskt skaffe 14-15 fly.Hvem tar det seriøst?
Materiell er ikke problemet.
Hva med organisasjon,treningsprosedyrer, flygere,vedlikeholdsregime etc.etc.
Kan det tenkes at LT er litt skeptiske også?