Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

CS-TRN startet nylig på ny tur ARN-JFK
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

De dårlige omtalene fortsetter å komme: http://www.nrk.no/ostlandssendingen/misfornoyde-passasjerer-1.11445040

....uansett hvilket spørsmål medievakten til Norwegian får om passasjerer som ikke har fått sms-er, om Norwegian-representanter som ikke informerer før det har gått nesten to døgn, om hvilke rutiner som eksisterer for å informere, ja så kommer det samme svaret:

– Vi prøver alltid på best mulig måte å informere passasjerene. Det gjør vi fortløpende. Er det noen som ikke har fått informasjon, så må vi bare beklage det.
 
Last edited by a moderator:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Den virkelige årsaken til forsinkelsene er vel feilene på flyene? At det så blir ytterligere forsinkelser kan vel godt tilskrives tett flyprogram (for hadde man hatt 3 fly og kun 1 avgang per dag så kunne man sikkert eliminert alt av følgeforsinkelser).

I følge Skånvik er ikke programmet for tett:
Hun opplyser at det i Norwegians program er satt av mer tid på bakken for oppdateringer og vedlikehold av flyene, enn det som Boeing i utgangspunktet mente var nødvendig.
http://e24.no/naeringsliv/norwegian...e-saa-langt-fra-aa-vaere-godt-nok-at/22691107
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Spørs om det kommer til å bli noe stort bedre når man ser på Skånviks svar på dette spørsmålet:

- Dere legger ansvaret for forsinkelsene over på Boeing – det er Boeing som ikke klarer å rette feil tidsnok osv. Har dere selv begynt å se på om det kan være feil ved modellen dere har satt opp, om det er nok tid til å få det til å gå opp?

- Vi har ikke begynt å revurdere det. Det har vi ikke begynt å tenke på, svarer Anne-Sissel Skånvik.

Generelt så bærer svarene til Skånvik preg av at de fortsatt bare legger skylden på Boeing. Det eneste de innrømmer er at de kan bli bedre på informasjon og kommunikasjon med pax.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Siden det synes være en klar oppfatning av at programmet er for tett, hvor mange timer i luften per døgn ville det vært forsvarlig å drifte disse flyene?

Er det noe hold i det Skånvik sier om at Boeing mener at man strengt tatt kunne fløyet mer enn det DU gjør?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Lurer på...
På Avinor sin side står det at DY 7002 fra JFK landet på OSL kl 1036 i dag, og at DY 7012 nå har ankomst kl 2145 i kveld.
Hvordan henger dette sammen?
Gikk et Norwegian fly i rute i går kveld, mens de som hadde ventet lengst, måtte vente en natt til?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Vi kan vel likevel anta at DU/DY drøftet dette med Boeing på forhånd?

Selfølgelig. Det står det jo også. Men Boeing vil selge, så derfor får du svar deretter. En konferanse med en erfaren operatør hadde trolig blitt litt annerledes ..
Dette er 'bilselgere' med langt høyere verdi på salgsvaren ... ^_^
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Lurer på...
På Avinor sin side står det at DY 7002 fra JFK landet på OSL kl 1036 i dag, og at DY 7012 nå har ankomst kl 2145 i kveld.
Hvordan henger dette sammen?
Gikk et Norwegian fly i rute i går kveld, mens de som hadde ventet lengst, måtte vente en natt til?

-LNB landade som DY7002 imorse kl10.36
CS-TFM flyger DY7012, som rescueflight.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Landet den i ordinær rute, eller uten passasjerer?

Vad jag förstått så flögs CS-TFM in från Portugal just för att frakta hem de passagerare som skulle åkt med den strandade EI-LNA
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Selfølgelig. Det står det jo også. Men Boeing vil selge, så derfor får du svar deretter. En konferanse med en erfaren operatør hadde trolig blitt litt annerledes ..
Dette er 'bilselgere' med langt høyere verdi på salgsvaren ... ^_^

Jo, men denne "bilselgeren" har jo også solgt en forpliktelse til å levere vedlikeholdstjenester, og man vil da anta at det er noe mer hold i behovet for tid på bakken til vedlikehold enn om Boeing ikke hadde noe med den delen av operasjonen å gjøre?

Hvor mange timer trenger man til vedlikeholdsarbeid per døgn på en ny "bil"?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Vad jag förstått så flögs CS-TFM in från Portugal just för att frakta hem de passagerare som skulle åkt med den strandade EI-LNA

OK - så da forstår jeg det slik at de ordinære passsjerene på LNB reiste fra JFK i rute, og at de som allerede hadde ventet 48 timer måtte vente ytterligere 12 timer...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

OK - så da forstår jeg det slik at de ordinære passsjerene på LNB reiste fra JFK i rute, og at de som allerede hadde ventet 48 timer måtte vente ytterligere 12 timer...

Kanskje stygt av meg, men kan det være: "i fall de ble felt av flygklagenemda" så skylder de i hvertfall ikke disse noe.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kommer LNA gå utan passagerare hem nu då?
Och när kommer hon hem?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kanskje stygt av meg, men kan det være: "i fall de ble felt av flygklagenemda" så skylder de i hvertfall ikke disse noe.

Litt OT, men har flyklagenemda behandlet noen saker ennå rundt forsinkelser hos DU? Og hvilken linje har de i så fall lagt seg på
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kanskje stygt av meg, men kan det være: "i fall de ble felt av flygklagenemda" så skylder de i hvertfall ikke disse noe.

Det må være en selsom opplevelse etter 48 timer venting å se at et annet Norwegian fly tar av...

Dersom noen av de som lander i kveld kl 2145 skal videre innenlands, så er de stuck på Gardermoen og må overnatte der
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top