....uansett hvilket spørsmål medievakten til Norwegian får om passasjerer som ikke har fått sms-er, om Norwegian-representanter som ikke informerer før det har gått nesten to døgn, om hvilke rutiner som eksisterer for å informere, ja så kommer det samme svaret:
– Vi prøver alltid på best mulig måte å informere passasjerene. Det gjør vi fortløpende. Er det noen som ikke har fått informasjon, så må vi bare beklage det.
http://e24.no/naeringsliv/norwegian...e-saa-langt-fra-aa-vaere-godt-nok-at/22691107Norwegian slakter både seg selv og Boeing etter de mange og lange forsinkelsene som har rammet selskapets passasjerer i julen. Men selskapet sier det ikke er noe galt med måten det har organisert sitt ruteprogram på langdistanse.
Den virkelige årsaken til forsinkelsene er vel feilene på flyene? At det så blir ytterligere forsinkelser kan vel godt tilskrives tett flyprogram (for hadde man hatt 3 fly og kun 1 avgang per dag så kunne man sikkert eliminert alt av følgeforsinkelser).
http://e24.no/naeringsliv/norwegian...e-saa-langt-fra-aa-vaere-godt-nok-at/22691107Hun opplyser at det i Norwegians program er satt av mer tid på bakken for oppdateringer og vedlikehold av flyene, enn det som Boeing i utgangspunktet mente var nødvendig.
- Dere legger ansvaret for forsinkelsene over på Boeing – det er Boeing som ikke klarer å rette feil tidsnok osv. Har dere selv begynt å se på om det kan være feil ved modellen dere har satt opp, om det er nok tid til å få det til å gå opp?
- Vi har ikke begynt å revurdere det. Det har vi ikke begynt å tenke på, svarer Anne-Sissel Skånvik.
- Vi jobber med å få til en radikal forbedring, for det som har skjedd nå i julen og nyttårshelgen er så langt fra å være godt nok at.., sier Skånvik og avbryter seg selv.
- Vi kan ikke fortsette med dette, slår hun fast i fortsettelsen.
Spørs om Dr. Johnsen hadde sagt seg enig i dette ...![]()
CS-TRN startet nylig på ny tur ARN-JFK
Vi kan vel likevel anta at DU/DY drøftet dette med Boeing på forhånd?
Lurer på...
På Avinor sin side står det at DY 7002 fra JFK landet på OSL kl 1036 i dag, og at DY 7012 nå har ankomst kl 2145 i kveld.
Hvordan henger dette sammen?
Gikk et Norwegian fly i rute i går kveld, mens de som hadde ventet lengst, måtte vente en natt til?
-LNB landade som DY7002 imorse kl10.36
CS-TFM flyger DY7012, som rescueflight.
Landet den i ordinær rute, eller uten passasjerer?
Selfølgelig. Det står det jo også. Men Boeing vil selge, så derfor får du svar deretter. En konferanse med en erfaren operatør hadde trolig blitt litt annerledes ..
Dette er 'bilselgere' med langt høyere verdi på salgsvaren ... ^_^
Vad jag förstått så flögs CS-TFM in från Portugal just för att frakta hem de passagerare som skulle åkt med den strandade EI-LNA
OK - så da forstår jeg det slik at de ordinære passsjerene på LNB reiste fra JFK i rute, og at de som allerede hadde ventet 48 timer måtte vente ytterligere 12 timer...
Kanskje stygt av meg, men kan det være: "i fall de ble felt av flygklagenemda" så skylder de i hvertfall ikke disse noe.
Kanskje stygt av meg, men kan det være: "i fall de ble felt av flygklagenemda" så skylder de i hvertfall ikke disse noe.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.