Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DY har alltså hyrt in en A340-600, en B777-200ER & en B767-300ER för att flyga bolagets ic pax istället för att använda bolagets 3 egna 787?

Något är väldigt fel när hela Norwegians widebody flotta står på backen med tekniska problem...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DY har alltså hyrt in en A340-600, en B777-200ER & en B767-300ER för att flyga bolagets ic pax istället för att använda bolagets 3 egna 787?

Något är väldigt fel när hela Norwegians widebody flotta står på backen med tekniska problem...

Barnesykdommer med en radikalt ny flytype er ikke et ukjent fenomen.
Dog er det leit for de kundene til DY som rammes av forsinkelser og kanselleringer som det er for øvrige operatører av 787.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DY har alltså hyrt in en A340-600, en B777-200ER & en B767-300ER för att flyga bolagets ic pax istället för att använda bolagets 3 egna 787?

Något är väldigt fel när hela Norwegians widebody flotta står på backen med tekniska problem...

Kanskje på tide at du lærer deg å lese andres poster før du skriver. De to andre maskinene er i normal drift. De tre innleide maskinene skal innhente tre dagers produksjon for den maskinen som er ute av drift. Dermed har man hentet inn det tapte i løpet av morgendagen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

<mod>
Det er ryddet i tråden igjen, om man ikke har noe nytt å komme med er det ikke nødvendig å sutre rundt samme ting man har sutret om flere ganger før.

Det ryddes uten varsel i tråden.
</mod>
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvordan stiller Boeing seg til dette ang utgifter? Hvis rett skal være rett, så er jo veldig lite av dette DU sin feil.

Er du sikker på at "veldig lite av dette er DU sin feil"? Man har invistert i 3 stk fly av en helt nye flytype, uten noen form for back-up, satt de opp med 18 av 24 timer i luften i snitt og outsourcet alt vedlikehold.

Som nevnt mange ganger tidligere, så merker man ikke like mye til barnesykdommene hos andre selskaper, ettersom de har back-up planer. De flyr heller ikke flyene like hardt, i hvert fall ikke nå i starten, slik at de kan få gjort unna litt reparasjoner mellom avgangene, samt hente inn eventuelle forsinkelser, noe ikke DU har tid til. I tillegg har de satt vekk hele vedlikeholdet til Boeing, noe som betyr at de er avhengige av at andre lærer om flyene, og ikke kan dra erfaringer selv, og bygge seg opp et reservedelslager av de delene som går mest av.

Totalt sett har DU lagt listen svært høyt i forhold til utnyttelse, noe de sikkert må for å kunne skryte av at en tur kun koster 2000kr T/R. Når det viser seg at dette ikke holder stikk, så faller korthuset sammen, og det spørs vel om ikke det over tid viser seg at de prisene de andre selskapene tar ikke er så gale likevel ettersom kostnadene fort blir noe høyere når man må drive med wet-lease i stor stil for å holde flygningene gående. Å skylde på Boeing er jeg derfor svært så usikker på at man strengt kan gjøre her, i hvert fall ikke 100% slik DU sin argumentasjon er. Ingenting er jo deres skyld. Alt er jo "uforutsette saker utenfor deres kontroll".
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Men ... er det ikke Norwegian som instruerer handlingagenten om hvordan de skal opptre da ..? :rolleyes:

http://www.aftenposten.no/okonomi/N...alvt-dogn-forsinket-7420736.html#.UsL-7vuwV24
En passsager ved navn Engen siger at han også rejste med Norwgian i august og var ude for 25 timers forsinkelse...Ingen erstatning den gang, nu tor han gud hjælpe mig at det får han denne gang ....Lærte han ikke noget første gang...nej det gjorde han nok ikke...Og han glemt det hele om 14 dage når han bestiller på ny...
Hilsen Ole
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Synes ikke jeg har hørt eller læst nogen kommentar fra Bjørn Kjos selv...Blev han ikke selv ramt at en gevaldig forsinkelse ??
Hilsen Ole
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Synes ikke jeg har hørt eller læst nogen kommentar fra Bjørn Kjos selv...Blev han ikke selv ramt at en gevaldig forsinkelse ??
Hilsen Ole

Joda Ole,han måtte avlyse et møte i BKK pga en forsinkelse med sitt eget flyselskap.:old
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Jeg tror dette kommer til å gå veldig bra når de har kommet opp i 8 fly... inntill da kommer de til å ha et h*lvete. Det virker som om de bygger opp noe slakk med å ha et fly på ARN, og regner med det kommer til å være minst 1 fly hver dag når de er oppe i 8 fly. men inntill da har de ikke noe å gå på og må leie inn.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

En passsager ved navn Engen siger at han også rejste med Norwgian i august og var ude for 25 timers forsinkelse...Ingen erstatning den gang, nu tor han gud hjælpe mig at det får han denne gang ....Lærte han ikke noget første gang...nej det gjorde han nok ikke...Og han glemt det hele om 14 dage når han bestiller på ny...
Hilsen Ole

Han kan ha bestilt begge billetter før han reiste på første tur...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Lenger innslag på TV2 Nyhetskanalen nå om at BKK-OSL er 24 timer forsinket. Intervju med pax og DYs infodirektør.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Tipper Kjos er fornøyd med uttrykket Kjosfast :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Förseningen beror väl på att HiFly crewet ska ha vilotid.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Rart de ikke får beskjed om forsinkelsen før de er på flyplassen. Den må jo ha vært opplagt siden i går med det leieflyet og hviletid for crew.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er dette opplegget her nå i realiteten på vei ad dundas, for dette kan umulig funke i lengden så mye klunder som de har? Og enda så skal han åpne nye baser og slynger..?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er dette opplegget her nå i realiteten på vei ad dundas, for dette kan umulig funke i lengden så mye klunder som de har? Og enda så skal han åpne nye baser og slynger..?

kan ikke være mange som bestiller long-haul med Norwegian nå om dagen?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

kan ikke være mange som bestiller long-haul med Norwegian nå om dagen?

Kvalifisert gjetning tilsier at de nok får noen bestillinger for sommeren og høsten, men neppe for de kommende månedene. Mange tenker nok at dette er oppstartsproblemer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top