Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Ny ankomsttid på 9H-MIP er nå 13.10 klokka 9.50
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Vil dette si at man kan ta med sneipen opp til OSL på søndag og se hvalen lande 15.50?

1550 er faktisk den nye ankomsttiden, så er den i rute, går det fint.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Bare for å oppsummere litt undring ang. 787 flåten til Norwegian (gjelder forsåvidt alle 787 om de har rød snute eller ei):

Motoren på 9'erne er problemet og gjelder det alle leverte maskiner til nå?
Ny motor eller reparasjon av de som sitter på maskinen fra leveransen?
Pr nå kun 1 stk 8'er i lufta, motorproblem som 9'erne? Eller en ren uflaks av uhell/skader og planlagte vedlikeholdsopphold som kommer samtidig?

Flyr en god miks av innleid materiell rundt for Norwegian og det kommer vel kanskje til å vare en stund, dessverre. :(
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Motoren på 9'erne er problemet og gjelder det alle leverte maskiner til nå?



-8, -9 og -10 med RR motorer har alle slitt, men er nødvendigvis ikke nøyaktig samme problem eller like alvorlig.

Men de alvorligste problemet dukket på -9 og såkalt Package C motorer først
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Flyr en god miks av innleid materiell rundt for Norwegian og det kommer vel kanskje til å vare en stund, dessverre. :(

Blir nok mye mindre, om noe som helst, når vinterprogrammet starter med alle kuttene de har gjennomført
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Vad jag ser så går 9H-MIP över till ARN imorgon 16/9 och -LNF tillbaka till OSL.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Vad jag ser så går 9H-MIP över till ARN imorgon 16/9 och -LNF tillbaka till OSL.

Ferryflight på LNF. Ankomst OSL 13.35
LNX også i rute igjen idag fra ARN etter ett en lenger periode på PIK. Bare en -9 som står da, den nyeste RXY, i tillegg til 7 stk -8.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

-LNB flögs till PIK igår, nästa 787 till lagring då
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

-LNB flögs till PIK igår, nästa 787 till lagring då

Eller i det minste midlertidig. LNE er satt opp til ARN i kveld, så da har de endelig mer enn en B788 som flyr.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Tre stycken 788 i trafik igen, -LNC landade på CPH igår.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Eller i det minste midlertidig. LNE er satt opp til ARN i kveld, så da har de endelig mer enn en B788 som flyr.

Men nå ferryflight tilbake til PIK på LNE.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

LN-LNV forlot Prestwick i formiddag, til Arlanda

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Husk på at sommerprogram for 2020 på ingen måte er komplett enda, her kan det fortsatt komme mange endringer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Ikke alltid like lett å komme i vei på tiden når man skal ha med gale amerikanere og deres gale hunder. En ting er å kle bikkja opp i ballerinaskjørt når man skal ut å fly (seriøst, hva er greie), men når tilsynelatende verken eiere eller hunder klarer å roe seg ned, så går det som det går

Greit nok at det er mange amerikanere som ikke er helt riktig skrudd sammen, men hva er greia med at man da må ha bikkje? Og plage alle andre med de?

https://www.bbc.com/news/uk-england-sussex-50170507

Gatwick Airport: Dogs in tutus delay Norwegian Air flight
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Ikke alltid like lett å komme i vei på tiden når man skal ha med gale amerikanere og deres gale hunder. En ting er å kle bikkja opp i ballerinaskjørt når man skal ut å fly (seriøst, hva er greie), men når tilsynelatende verken eiere eller hunder klarer å roe seg ned, så går det som det går

Greit nok at det er mange amerikanere som ikke er helt riktig skrudd sammen, men hva er greia med at man da må ha bikkje? Og plage alle andre med de?

https://www.bbc.com/news/uk-england-sussex-50170507

Fant en post på Facebook om dette, var visstnok 11 hunder stappet inn i fire sånne myke bagger for dyr. Posten hevder også at det var et firma som driver med kjæledyrtransport som ble tatt av.

Er mye falske dokumenter ute og går med disse ESANene. Med så mange hunder i én omgang tyder det på urent mel i posen og at det er snakk om noen som gjør business ut av dette ved å transportere kjæledyr fra UK til USA.

Norwegian er ganske greie i forhold til andre selskaper når det gjelder ESAN - man kan nok regne med at de strammer inn på regelverket etter dette.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Begynner de å få de fleste Dreamlinere i lufta igjen om dagen?

Ser ut som 9H-FOX stikker hjem til BYJ som DY8999, 9H-AGU drar til BRU som DY8995, 9H-SUN ukjent sted som DY8993, EC-MUA stikker hjem til MAD som DY8997 akkurat nå.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Begynner de å få de fleste Dreamlinere i lufta igjen om dagen?

Ser ut som 9H-FOX stikker hjem til BYJ som DY8999, 9H-AGU drar til BRU som DY8995, 9H-SUN ukjent sted som DY8993, EC-MUA stikker hjem til MAD som DY8997 akkurat nå.



Eller starten på vintersesongen med et noe mindre trafikkprogram?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

The DY flight ATH-JFK was only a summer route.
So, 9H-FOX is not needed anymore.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Eller starten på vintersesongen med et noe mindre trafikkprogram?

Bingo. EuroAtlantic-767'en som har vært stasjonert i Oslo har også dratt hjem.
 
Back
Top