Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

13 stk 787 som står på bakken, mens det leies inn 7-8 widebody fly i mange måneder.

Hvem som tar regningene og ansvaret er vel ikke avklart, men dette må da påvirke resultatene og økonomien til DY i stor grad?

Det er 7 av 8 787-8 som står på bakken sammen med 2 787-9. De andre som er nevnt over bare innom på en kort service noen dager. Men ja dyrt må vel dette bli.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

De flytter vel kanskje fungerende motorer fra -8 til -9'erne de disse har større kapasitet?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

De flytter vel kanskje fungerende motorer fra -8 til -9'erne de disse har større kapasitet?

Såvidt jeg vet kan ikke 8-motorene brukes på -9.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

DY7001/2 OSL-JFK t/r kansellert .. er da den siste 788 ute av trafikk? (satt opp med 788)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

DY7001/2 OSL-JFK t/r kansellert .. er da den siste 788 ute av trafikk? (satt opp med 788)

LNF ble ferget over til Stockholm på fredag og har fløyet til OAK, FLL og nå BKK derifra. (7001 ble innstilt på fredag også og fløyet med "britisk" 787-9 som ble ferget inn i går og tilbake i dag)
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Forferdelig kjedelig for Norwegian dette her, i lys av den stramme økonomiske situasjonen er det maksimal uflaks at de skal rammes av 788 og MAX problemer på samme tid. Håper og tror at det er heftige regninger som går til Boeing om dagen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Forferdelig kjedelig for Norwegian dette her, i lys av den stramme økonomiske situasjonen er det maksimal uflaks at de skal rammes av 788 og MAX problemer på samme tid. Håper og tror at det er heftige regninger som går til Boeing om dagen.

Ja, helt enig. Stakkars Norwegian. Jeg håper Boeing tar hele regningen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Det er 7 av 8 787-8 som står på bakken sammen med 2 787-9. De andre som er nevnt over bare innom på en kort service noen dager. Men ja dyrt må vel dette bli.

Saken har nådd DN som en pluss artikkel https://www.dn.no/luftfart/norwegia...s-selskapet-kjemper-sitt-livs-kamp/2-1-668598

I følge Sandaker-Nilsen er det 4 fly som er ute av drift på grunn av tekniske forhold. For 6 maskiner er dette planlagt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden

Ja, helt enig. Stakkars Norwegian. Jeg håper Boeing tar hele regningen.
Når det gjelder 787 er det vel «delt» mellom Rolls Royce og Boeing, og de vil nok betale solide erstatningskrav beløp - Max derimot er Boeing alene og det blir veldig dyrt, tviler på at det vil føre til konkurs (IAG’s ordre på 737-8 og 737-9 er vel for å sikre at Boeing overlever) ingen flyselskap vil være tjent med kun Airbus som leverandør
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

BA har ingen bekreftet ordre på MAX slik jeg forstår det. Kun tentativt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Hifly er ventet tilbake til OSL med A380 til JFK på lørdag, satt opp med 4,5 timer forsinkelse og nytt flightnummer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Kult!!
Jeg håper noen kan ta bilder når den er ved ‘Gate’ og legge ut på Flyprat :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

-LNF fortsätter som ensam 788 i helgen med verkar det som.

Någon mer info på -LNB, stor skada eller snart tillbaka?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I følge en på spottergruppa på FB skal HiFlys A380 fly DY7001/2 t.o.m 16/9.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

I følge en på spottergruppa på FB skal HiFlys A380 fly DY7001/2 t.o.m 16/9.

Vil dette si at man kan ta med sneipen opp til OSL på søndag og se hvalen lande 15.50?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Vil dette si at man kan ta med sneipen opp til OSL på søndag og se hvalen lande 15.50?

Nei, den vil operere på andre tider og på annet rutenummer. Årsaken skal være at JFK ikke kan ta den på ‘vanlige’ tider. Skal sjekke tidene når jeg kommer på annet utstyr ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Skal gå 2230 etter planen. Ankommer selv 2310 så kanskje man skal håpe på en forsinkelse.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet/innleie (2019-tråden)

Nei, den vil operere på andre tider og på annet rutenummer. Årsaken skal være at JFK ikke kan ta den på ‘vanlige’ tider. Skal sjekke tidene når jeg kommer på annet utstyr ..

Takk - jeg så bare at hvis man booket online så sto det lander 15.50 fra NY og at den opereres av HiFly. (Og 7 løk for en suite en vei)
 
Back
Top