Norwegian bytter handling i Oslo og København

Re: Norwegian bytter handling i Oslo og København

Er det da nok igjen til at Menzies kan få et levedyktig volum på OSL?

Er det da nok igjen til at Menzies kan få et levedyktig volum på OSL?

De har jo for å nevne noen kunder: Flyr, Brussels Airlines, Eurowings, Wizz Air, (Blue Air), Ryanair, Emirates, airBaltic, British Airways, Finnair, Iberia, Iberia Express, LOT Polish Airlines, Vueling + noen få charterselskaper.

Dette med red handling blir jo spennende!! Norwegian fortsetter å ta det meste "hjem"

Men hvis det er Red Handling som skal overta,
så blir det feil å si at Norwegian skal ha handling av seg selv.

Red Handling eies av Fenix Logistix med eierskap i USA,
og Norwegian har ikke noe annen forbindelse med Red Handling annet at de hånterer Norwegian på LGW.

Men hvis det er Red Handling som skal overta,
så blir det feil å si at Norwegian skal ha handling av seg selv.

Red Handling eies av Fenix Logistix med eierskap i USA,
og Norwegian har ikke noe annen forbindelse med Red Handling annet at de hånterer Norwegian på LGW.

Dette gjelder kun Red Handling UK.
Uten at jeg kjenner til detaljene, så har vel Fenix Logistix kjøpt restene av Red Handling UK og beholdt kun navnet, mens logo, ansattforhold etc. har ingenting med Norwegian å gjøre lenger. Red Handling UK drives av FENiX LOGISTIX IRELAND LIMITED.

Det som kommer til å skje på OSL har ingenting med dette å gjøre og kommer til å være drevet av Norwegian selv.

Ser ikke helt for meg at det for Menzies vil være levedyktig å beholde virksomheten på OSL da. Ja, de har en del mindre kunder igjen, men DY står nå fortsatt for majoriteten av operasjonen. Menzies har jo også bare OSL som stasjon her til lands, så det vil nok gjøre det enda lettere å legge ned. Vil ikke overaske meg om disse skottene vil forsøke å selge hele OSL-basen til DY, hvis ikke så lukter det vel også virksomhetsoverdragelse.

Fire aktører på OSL må da være for mye, men også kanskje litt rart at man også kan ende opp med at det ikke er en uavhengig aktør på OSL.

Bare jeg som ser det som litt snodig at Menzies søker etter 30 stuere som sommervikarer neste år når de om kort tid mister kunden som står for majoriteten av operasjonen?
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=282292273

Dette gir vel egentlig bare gjødsel til min teori om at hele Menzies sin operasjon på OSL selges til DY, så må de ansette under Menzies enn så lenge.

Måtte bare skrive til DY om turen i går. Mange år siden jeg har fløyet DY, og ser ut som det blir lenge til neste gang
Vi fløy OSL-TRD i går, og da vi kom fram var bagasjen kliss våt. Selvsagt gjalt dette innholdet også, som klær (dress, skjorter) julegaver etc. Bagasjen var så våt at vi måtte tørke av den innvendig. Bagasjen besto av en koffert og to TNF bager. Har ca 1000 reisedøgn med TNF bag, og har aldri opplevd noe i nærheten av dette tidligere. Hva gjør dere for at bagasjen skal bli så våt? Ruller den rundt i slapset på Gardermoen ? Åpner glidelåsen og spyler nedi?

Måtte bare skrive til DY om turen i går. Mange år siden jeg har fløyet DY, og ser ut som det blir lenge til neste gang

Min niese opplevde akkurat det samme når hun fløy fra TOS til BGO for et par dager siden. Absolutt alt i kofferten var gjennomvått og måtte henges til tørk. Hun fløy med WF.

Norwegian bytter handling i Oslo og København

Jeg opplevde også våt bagasje fra Warszawa til Stockholm på mandag. Alt som lå øverst var vått. Jeg har ikke sett det tidligere selv om kofferter har blitt lastet/losset i sprutregn noen ganger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikk svar, ikke videre imponert.

Hei

Denne informasjonen har jeg dessverre ikke. Hvis du lurer på noe mer angående bagasje, så anbefaler jeg deg å ringe 21 49 00 15 da bagasjeavdelingen vil kunne hjelpe degmed dette.

Mvh, Leander

Takk for svar. Løsningen ble å fly SAS hjem. Samme vær, samme forsinkelse, men helt tørr bagasje.

Dumme spørsmål gir ofte dumme svar. Men det koker vel ned til «pay peanuts, get monkeys»

PS: Hva er en (eller to) TNF-bag?

Ok, så dette er noe man skal forvente? Greit å vite.
Hvis du skriver inn tnf på Google eller i adressefeltet på browseren din hadde du funnet ut hva dette mystiske produktet er.

Hvis du skriver inn tnf på Google eller i adressefeltet på browseren din hadde du funnet ut hva dette mystiske produktet er.

Thursday Night Football kommer opp hos meg ... :p

Nå skriver du ikke hvilken kanal du brukte, men man kan ikke forvente at en tilfeldig kundeserviceagent kjenner ramp-prosedyrene til handlingagenten.

På den annen side kunne vedkommende kanskje sagt 'takk for henvendelsen - vi sender'n videre innover i dypet. :cool:

Thursday Night Football kommer opp hos meg ... :p

Nå skriver du ikke hvilken kanal du brukte, men man kan ikke forvente at en tilfeldig kundeserviceagent kjenner ramp-prosedyrene til handlingagenten.

På den annen side kunne vedkommende kanskje sagt 'takk for henvendelsen - vi sender'n videre innover i dypet. :cool:

Og jeg som trodde at Google var likt for alle.
Hva får du opp hvis du skriver tnf bag?

I går var det fullt kaos i bagasjehallen, spesielt på DY-flyvninger virker det som. Mange ventet i et par timer, og det er jo forsåvidt forståelig når det er skøytebane på OSL.
Det som ikke er akseptabelt er at vi ventet 1,5 time på å få utlevert hund (hun før oss ventet to timer...), og at vi fikk hunden lenge etter vanlig bagasje.

Ja, når du stiller dumme, sure spørsmål så skjønner jeg godt det går en liten faen i kundeservice. Prøv med saklighet neste gang og se om det blir mer vettuge svar. Dog trolig ikke.

Hos meg kommer «The North Face» opp på TNF. Det sier meg ingenting og akkompagneres med bilder av boblejakker..?

Nuvel.

Ja, når du stiller dumme, sure spørsmål så skjønner jeg godt det går en liten faen i kundeservice. Prøv med saklighet neste gang og se om det blir mer vettuge svar. Dog trolig ikke.

Hos meg kommer «The North Face» opp på TNF. Det sier meg ingenting og akkompagneres med bilder av boblejakker..?

Nuvel.

Ser du er like god som meg på dumme sure spørsmål , uten at noen hadde forsøkt å ødelegge klærne og julegavene til familien din.
Men regner med du bare hadde en dårlig dag. Evt var godt nede i juleakevitten. :D

Back