Norwegian bytter handling i Oslo og København

Re: Norwegian bytter handling i Oslo og København

Hva blir sluttprisen for billetten når de siste avgiftene er betalt i gaten? I følge Rema1000 er det jo nettopp sluttprisen som teller…

Nå avhenger jo sluttsummen og etter hvor god man er på å planlegge og grad av "snylter" man velger å være. Har en ikke betalt for håndbagasje synes jeg det er helt greit at man skal punge ut i gaten ;)

Når det er sagt så virker det som at det er harde håndbagasjekofferter de er er mest ute etter å ta. Disse er over maks størrelse uansett, i motsetning til myke sekker som folk kan argumentere for kan presses sammen under setet. Har observert mange med store sekker i gruppe C som har sluppet å betale, men kommer du med koffert eller to kolli i gruppe C er det frem med terminalen med en gang.

Jeg heier absolutt på strenge håndbagasjekrav… #ensomalltidsjekerinnbagasjen Men tror nok at mange som nå må betale er hellig overbevist om de faktisk kjøpte det billigste…men som kanskje i ettertid skjønner #atmankanikkevinnepåallehester

Slut for Menzies for Norwegian på CPH fra 1 april, og de skal visstnok gjøre handlingen selv fremover.

Bak betalingsmur
https://check-in.dk/norwegian-etablerer-eget-handlingselskab-i-cph/

Fra den 1. april mister Menzies Aviation kontrakten på passagerhandling for Norwegian i Københavns Lufthavn. Det norske lavprisflyselskab kommer ind med sit eget selskab og forventer at beskæftige op imod 100 ansatte

Og i BOO overtok WGH handlingen nå sist fredag 1. Mars. Litt krøll med leveringen av bagasje var det når vi ankom fredags morgen

Som i seint ut på båndet eller ikke kom opp fra Oslo?

Slut for Menzies for Norwegian på CPH fra 1 april, og de skal visstnok gjøre handlingen selv fremover.

Bak betalingsmur
https://check-in.dk/norwegian-etablerer-eget-handlingselskab-i-cph/

Må si det er spennende å se at Norwegian går mot strømmen når det kommer til det en på fagspråket kaller vertikal integrasjon. Trenden de siste 20-30 årene er jo at flyselskapene har kvittet seg med alt som ikke direkte handler om å fly, selv regionale operasjoner har jo blitt blitt kontraktsutsatt hos mange. "Mesteren" på vertikal integrasjon og diversifisering i luftfarten må man vel si er Swissair, som jo var et gedigent konsern.

"Enkelhet" har jo tradisjonelt vært mottoet når det kommer til driften og organiseringen av lavprisselskaper, og har jo etter hvert blitt kopiert av de tradisjonelle, selv LH har vel ikke egne folk under vingen på FRA og MUC hvis jeg husker rett. At Norwegian nå skal gjøre mer og mer selv er jo spennende, husker jeg det rett, så har de vel også egen handling på flere spanske flyplasser (og så kan man jo plusse på WGH om man vil).

Hva blir det neste? At de skal gjøre mer av flyvedlikeholdet selv?

Som i seint ut på båndet eller ikke kom opp fra Oslo?

Bare litt krøll i hvilke bånd det kom ut på, når det kom ut, og informasjonen vi ble gitt :) i mine øyne små bagateller, men var jo første dagen, så gikk seg sikkert til ila helgen....

Vi ventet vel i 40-45 min før min gamle Faders koffert kom ut, sammen med noen andre "etterslengende" kofferter...

Er sammenslåingen av red og WGH på OSL allerede i gang?
På ankomst innland på OSL virket det på torsdag ut som at de hadde samme skranke. En skjerm viste norwegian og to andre WGH og selskapene de håndterer. Var også litt blanding av lapper og logo, og det satt to fra norwegian og en fra WGH der.

Back