Det som er litt festlig er at DY kan ha oppimot 800 avganger i uka. Det trengs mye folk til en slik operasjon. Jeg tipper at antallet eks. Aviator-personell som går til Menzies vil være flere enn Menzies har på OSL pr. i dag. Det kan bli en interessant situasjon.
Men Aviator skal fortsatt handle DY på de andre norske lufthavnene, der de gjør dette i dag, eller??
Beste hilsen Espen
Vil stueren som evt. gikk 6 mnd sykemeldt pga ødelagt rygg være like ettertraktet?
Jeg tipper at antallet eks. Aviator-personell som går til Menzies vil være flere enn Menzies har på OSL pr. i dag. Det kan bli en interessant situasjon.
En svært krevende bransje å tjene penger på, med svært lave marginer og ofte stramme SLAer. Hadde vært spennende å vite hva private equity-eierne bak Aviator har regnet på for å lønnsomhet på sikt...
Tja. IATA har gjort en analyse av verdikjeden i luftfarten, og groundhandling er en av elementene som har en høyere avkastning enn kostnaden ved investert kapital (sammen med MRO'er, CRS'er, reisebyråer, og fraktagenter).
Dette i motsetning til f.eks. flyselskaper og flyplasser.![]()
Jobber på ramp hos aviator BGO å må si hele avd er veldig overrasket over norwegian sin avgjørelse, tydeligvis kun pris som gjelder, ingen lojalitet overfor selskapet som har jobbet for dem.
Tja. IATA har gjort en analyse av verdikjeden i luftfarten, og groundhandling er en av elementene som har en høyere avkastning enn kostnaden ved investert kapital (sammen med MRO'er, CRS'er, reisebyråer, og fraktagenter).
Dette i motsetning til f.eks. flyselskaper og flyplasser.![]()
Kom meg for øret at det blir virksomhetsoverdragelse, og det er jo positivt for de ansatte.
Kom meg for øret at det blir virksomhetsoverdragelse, og det er jo positivt for de ansatte.
...og egentlig ikke overrasket over at det ikke kom før.