Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Re: Norwegian starter Boston fra Oslo og København

Boston er uten tvil en av mine favorittbyer i USA og den har et europeisk preg på seg hvor ikke gatene er rette i sentrum.

Boston er uten tvil en av mine favorittbyer i USA og den har et europeisk preg på seg hvor ikke gatene er rette i sentrum.

Helt enig - bare ikke i januar, da er det (dritt)kaldt i BOS. Men absolutt - en kjempefin by på vår, sommer og høst. :)

Helt enig - bare ikke i januar, da er det (dritt)kaldt i BOS. Men absolutt - en kjempefin by på vår, sommer og høst. :)

Hehe var der i påska 2014. Da var det en iskald luftstrøm som preget store deler av østkysten av USA i etterkant av et lavtrykk.

Hehe var der i påska 2014. Da var det en iskald luftstrøm som preget store deler av østkysten av USA i etterkant av et lavtrykk.

Yes, det er vinden som gjør at det blir eksta surt.

Begge ruter lukker ved sommerfartplanens afslutning ifølge check in.dk

Begge ruter lukker ved sommerfartplanens afslutning ifølge check in.dk

SAS beholder dog sin dagsrute, uden større kapacitet, og jeg synes jeg så på Anna.aero at Norwegian vil beholde sin LGW - Boston rute, og opgradere til 5 ugentlige.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

DY har jo også kun 1 slot/dag i BOS, som er vældig congested. Var med CPH-BOS for en uke siden, og der sad vi på tarmac og ventede på ledig gate i 1 time og 45 min efter ankomst. Herefter 45 min for at komme gennem toll med bagagen! Arrgh.

Fløj med SAS hjem direkte til CPH søndag. 100% fyldt på business. 3 ledige sæder på economy. Ifølge FA var de vældig fyldt på denne rute. En hel del bedre end Stavanger, som hun sagde :)

DY har jo også kun 1 slot/dag i BOS, som er vældig congested. Var med CPH-BOS for en uke siden, og der sad vi på tarmac og ventede på ledig gate i 1 time og 45 min efter ankomst. Herefter 45 min for at komme gennem toll med bagagen! Arrgh.

Fløj med SAS hjem direkte til CPH søndag. 100% fyldt på business. 3 ledige sæder på economy. Ifølge FA var de vældig fyldt på denne rute. En hel del bedre end Stavanger, som hun sagde :)

Iflg Trafikkstyrelsen hadde DY og SK 59% belegg (samlet) i mai på CPH-BOS og 84% i juni.

At SAS har høyere belegg på CPH-BOS (biz/eco) enn SVG-IAH (biz only), en rute startet under oljekrisen imponerer ikke meg:D.

Jeg hadde stanset på at Norwegian sin Oslo-Boston rute kunne blitt vår Thanksgivingtransport...men vi kan jo håpe at den holder lenger i 2017. Ellers fint at den opprettholdes med SAS fra CPH - tror kanskje også markedet må få litt tid på seg - Icelandair har vel greie tall på sin Boston-rute.

SAS beholder dog sin dagsrute, uden større kapacitet, og jeg synes jeg så på Anna.aero at Norwegian vil beholde sin LGW - Boston rute, og opgradere til 5 ugentlige.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Mon ikke så, at de sidste 2 ugentlige afgange kommer til at gå fra CDG?

De er vel interesserede i at udnytte deres daglige slot, eller?

Både OSL-BOS og CPH-BOS vil få økt kapasitet neste sommer da Norwegian setter inn 787-9 på rutene

Nemmere overblik her:

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/276263/norwegian-s18-boston-service-changes/

Copenhagen – Boston Seasonal 1 weekly service cancelled in S18
London Gatwick – Boston Increase from 4 to 7 weekly (From 12JUN18, Day 246 operates with Norwegian Air International Aircraft)
Oslo – Boston Seasonal 2 weekly service cancelled in S18

Det passer jo lige med, at de 3x ugentlige til OSL/CPH går til LGW i stedet.

Last edited by a moderator:

Norwegian har efterhånden forsøgt sig på en del ruter ud ad Skandinavien, som efterfølgende er lukket ned/reduceret. Virker som om deres "mod" på at prøve nye ruter af i Skandinavien på langture er byttet ud med "sikre" lanceringer fra udenlandske baser.

Er Boston for lite kjent blant skandinavere? Utrolig fin by og man har mye å oppleve både nord, sør og sørvest for Boston.

Vet ikke om dette er riktig tråd, men Norwegian har jo lovet en ny rute fra Oslo til Seattle. Kom det frem noen nyheter om den på presentasjonen denne uken?

"Vi gir dere Seattle" var en gave til OSL, Avinor og Norge ifm åpningen av T2 på OSL. Gaven er ikke levert ennå....

Espen

Back