Moss lufthavn Rygge legges ned 30OKT16

Ser at Ryanair har begynt å parkere på F-piren på OSL.
De var jo en periode på fjernpark i vanlig Ryanair-stil. Hvorfor har de sluttet med dette? OSL som har nektet de?

Og bruker de airbridge, eller trapp både foran og bak?
 
Ser at Ryanair har begynt å parkere på F-piren på OSL.
De var jo en periode på fjernpark i vanlig Ryanair-stil. Hvorfor har de sluttet med dette? OSL som har nektet de?

Og bruker de airbridge, eller trapp både foran og bak?

Bro og trapp bak
 
Hvorfor har de sluttet med dette? OSL som har nektet de?

Noen (ENGM RAMP?) har jo tidligere påpekt at alle betaler samme avgift* og får nøyaktig samme behandling og får bro eller buss etter hva som passer OSL sin drift best.


*) Rabattordninger eksisterer, men er ingenting som kan forhandles.
 
Vi er fortsatt i kategorien "småpenger". Disse ytterligere 5 millionene holder jo bare til litt administrasjon og rådgivning en liten stund.

Å starte opp drift vil jo kreve betydelige midler

Det er ikke penger til oppstart, utelukkende penger til å hente inn nøkkelpersoner til videre prosjektering. investorer i oppstart er vel noe som kommer senere.
 
Last edited by a moderator:
Jeg hadde heller kjøpt aksjer i et nigeriansk pyramidespill en dette.

Ja, her kastes det perler for svin.

Interessant persongalleri, delvis med en heller broket økonomisk fortid. Hvem husker vel ikke diverse krumspring ifbm. "redd Fornebu" samt senere "grå taxi-operasjon" fra Kjeller. Her ses et visst gjenbruk av argumenter og konsepter fra det håpløse forsøket på å forankre Fornebu som nærflyplass for Oslo. Siste nytt er at Rygge Airport forventer betydelig omsetning relatert til GA-trafikken. Yeah, sure.

Uansett skremmende å se naiviteten i Østfold-kommunene, som kaster penger etter dette prosjektet. Men sikkert en grei måte å skaffe seg en inntekt på, for enkelte av de involverte. :headbang

For en tid tilbake ble det observert representanter for Emirates-gruppen på Rygge. Noen som vet hva de gjorde der?
 
Det er ikke penger til oppstart, utelukkende penger til å hente inn nøkkelpersoner til videre prosjektering. investorer i oppstart er vel noe som kommer senere.

Det er midler til avlønning av tre personer i foretaket for en avgrenset periode, samt kjøp av ytterligere konsulenttjenester. "Hente inn nøkkelpersoner" er noe helt annet.

Om ikke annet vil i hvert fall tre personer være sikret en helt grei inntekt i de nærmeste månedene. Måtte Gud forby at dette cirkuset finansieres av offentlige midler.
 
'' Uansett skremmende å se naiviteten i [sett inn fylkesnavn her]-kommunene, som kaster penger etter ....... ''

History repeats ....
 
Jeg er litt usikker på både hva som skjer hvis ikke pengene dukker opp innen onsdag, og ikke minst, skulle pengene komme: hva så?
 
Men viktigere enn penger er passasjerer...og når "lokalbefolkningen" ikke brukte flyplassen så bør plassen nå få lov til å hvile (les: stenges)
 
Men viktigere enn penger er passasjerer...og når "lokalbefolkningen" ikke brukte flyplassen så bør plassen nå få lov til å hvile (les: stenges)

Sammenlignet januar 2017 med januar 2016, så opplevde faktisk Ryanair en liten økning på rutene til STN og MAN basert på CAA sine tall, når de ble flyttet til henholdsvis OSL og TRF, på tross av økte priser etter avgiften kom.
Så selv om det er litt tynt grunnlag og farlig å bruke enkeltstatistikker slik, så er det et bilde på situasjonen
 
De har nå fått utvidet frist til 17 mars ifølge VG direkte.

Å, nå. "Gitt seg selv bedre tid", tenker jeg vi sier. Som et resultat av at det ikke akkurat regnet mannah fra himmelen.

Dette prosjektet er dømt til å gå nedenom og hjem mens de involverte slipskledde herrer flittig fakturerer for sine konsulenttjenester.
 
De gir seg ikke så lett på RYG, for meg virker det kanskje som det er noen med konsulenthonorar, som melker den siste resten ut av denne kua.

Artikkel på e24.no

Rygge Airport AS (RA) arbeider for å gjenåpne Moss Lufthavn Rygge for sivil trafikk etter at driften ble avviklet 1. november i fjor. For å kunne finansiere nødvendige undersøkelser og avtaler for å få lufthavnen operativ igjen må aksjekapitalen utvides med 7,5 millioner kroner. Etter et styremøte onsdag sendte RA ut melding om at kapitalutvidelsen så langt er på 2,49 millioner kroner.
 
Back
Top