DAT klare for Moss Lufthavn Rygge

I forbindelse med afgørelsen på FOT-ruterne, så vil DAT vel stå med lidt to fly uden opgaver. Såvidt jeg kan forstå, så kan ATR ikke bruges på de ruter de har vundet omkring Bodø. Dertil kommer måske på sigt et ekstra fly fra ruterne til Røros og Fagernes.

Det giver vel bedre muligheder for at finde et fly til en evt. rute til København?

Lars

I forbindelse med afgørelsen på FOT-ruterne, så vil DAT vel stå med lidt to fly uden opgaver. Såvidt jeg kan forstå, så kan ATR ikke bruges på de ruter de har vundet omkring Bodø. Dertil kommer måske på sigt et ekstra fly fra ruterne til Røros og Fagernes.

Det giver vel bedre muligheder for at finde et fly til en evt. rute til København?

Lars

De har vel noe wet-lease på noen av de nye rutene fra Rygge, så de får nok utnyttet maskinene.

DAT med noen kutt på Rygge:

13:45-avgangen til Bergen tar en pause i perioden 20. februar til 23. mars.
Morgenavgang til Stavanger går ikke på fredager i perioden 24. februar til 30. mars.

Mangel på fly eller dårlig belegg?

Hej

Dårlig belægning på disse afgange. Ofte under 10 pax og stabilt lave.

Øvrige ser ganske fornuftige ud.

Hilsen

Jesper

Et ''snillt'' spørsmål til rungholm, Hvilke fly leier dere inn nå?
Og hvordan ser flåten deres ut nå?

kun Lets Fly med ATR 42. Flyver vores Stord rute.
2 MD, 2 Saab 340, 2 ATR 42-500, 3 ATR 72-200 7 ATR 42-300

ATR42 känns liten för RYG-TRD-RYG? Blir det ATR72 där i framtiden? Eller fler turer?

Mens jeg ventet på å boarde DY769 på Værnes på torsdag kveld fulgte jeg med boarding av DAT-maskinen til Rygge.
Denne kvelden virket den i hvertfall rimelig full.

Sånn ser belegget ut i kveld:
Fullt til TRD (1 ledig på retur) , 8 ledige til BGO (10+ ledige på retur) og 3 ledige til SVG (3 ledige på retur).
Men husk at det er vinterferie her sørpå neste uke :)

Last edited:
Nå har DAT også kuttet morgenavgangene til/fra Bergen og Stavanger på fredager.
Ser ut som det fortsetter utover sommeren ..

Kveldsavgangen RYG-TRD ble i går kansellert. Først oppført med ny tid kl 2100. Det var en Dash 8 - 100 som ble stående, med teknisk feil vil jeg tro.

Kveldsavgangen RYG-TRD ble i går kansellert. Først oppført med ny tid kl 2100. Det var en Dash 8 - 100 som ble stående, med teknisk feil vil jeg tro.

Den maskinen stod parkert så ensom og forlatt kl 0930 i morges på Værnes ---

Hm, hvilket fly erstattet Dash'en i dag?
Trodde bare denne gikk til Sola, men den går tydeligvis til Værnes også.

Last edited:
206115s.jpg
OY-RUI som ble stående.

På dager med lite reisende, f.eks i morgen og 1 mai, slås Stavanger og Bergen-ruten sammen til en rute.

Flyet går først til Stavanger - og så til Bergen.
Reisende fra Rygge til Bergen disse dagene må altså sitte i over to timer før man er fremme.
På returen tar man med seg folk fra Stavanger via Bergen tilbake til Rygge.

Last edited:
Back