DAT ferdig på Rygge

Re: DAT ferdig på Rygge

Hvilken flytype planlegger Widerøe å bruke på Bergen-Rygge? Dash-8/200 eller -300?
Om det blir noe av da. ;)

Hvis det blir noe, må muligens noe annet ofres ... vi får se hva de eventuelt klarer å koke sammen ...

Har litt slakk her og der, men kommer det en slik rute, håper jeg det blir i peakene. Og da blir det verre ...

Mange av disse var nok passasjerer fra Oslo-området som reise til RYG for å spare noen hundrelapper.

Ikke nødvendigvis, kan ha kommet fra andre transportformer og.
F.eks nå BU i sin tid startet med B-767 OSL-SVG-OSL så fikk vi oppmot 60 ekstra
passasjerer, men uten at belegget på avgangene runldt ble tilsvarende redusert.
Når 767 forsvant, så forsvant disse igjen

Lang forsinkelse på RYG-BGO i kveld:
24.11.2013 16:50 Bergen DX677 Danish Air Transport Ny tid 23:00

Teknisk?

Ikke nødvendigvis, kan ha kommet fra andre transportformer og.
F.eks nå BU i sin tid startet med B-767 OSL-SVG-OSL så fikk vi oppmot 60 ekstra
passasjerer, men uten at belegget på avgangene runldt ble tilsvarende redusert.
Når 767 forsvant, så forsvant disse igjen

Siden Norwegian aktivt markedsførte Rygge som en Oslo-flyplass, er det vel nærliggende å tro at en del av passasjerene kom nettopp fra Oslo.

Det finnes ikke så mange transportalternativer til fly mellom Oslo og Bergen (hvis man vil komme levende frem ;)) Man har tog (NSB), men det går tregt, og med fire avganger i hver retning per døgn, har nok ikke NSB så veldig høy transportandel mellom Oslo og Bergen. Privatbil er selvfølgelig også et alternativ, men det er også tidkrevende og slitsomt.

Skulle det ikke komme en avklaring ang. Widerøe og Rygge denne uka?
Merkelig stille fra den kanten..

Om Widerøe nå starter opp så vil det nok være siste gang noen selskap prøver på innenriks. Lykkes det ikke nå så spørs det om noen tørr noe mer. Spennende å se

Noen som har hørt noe mer om dette?

http://www.nrk.no/ostfold/slutt-pa-innenriksfly-fra-rygge-1.11433402

Virker som Tandberg & co på Rygge er veldig nær en avtale siden han tror at et nytt tilbud kan være på plass allerede i februar/mars?

Det spørs om det ikke er mer optimisme enn realisme ute å går for Hr. Tandberg.
Jeg kan vanskelig se for meg at WF skal operere ut fra Rygge samtidig med Torp. De er altfor godt innarbeidet på Torp til å starte en prosess der de eroderer egne ruter herfra.

Klarte ikke DAT å få det til tror jeg heller ikke WF vil klare det. Hvis de da ikke lager en melkerute som går BGO-SKE-RYG, men det er kanskje lite trolig at folk ønsker seg det. De reiser vel fra TRF eller OSL hvis de må.

Noen som vet om Braathen har et eller to fly fra Sverige som han kan sette inn på Rygge i vår?

Noen som vet om Braathen har et eller to fly fra Sverige som han kan sette inn på Rygge i vår?

Haha, ja hadde det bare vært så lett... Kunne ikke SAS satt inn en A330 på OSL-TRD i rushtiden? Man må vel bare bite i det sure eplet, å innse at innenriks fra RYG ikke vil bli startet opp med det første, med mindre det kommer noen på banen som fiser penger... Man må huske at for å fly en rute, må den være lønnsom og for DAT var den ikke det det samme for NAX å...

Last edited:

Jeg har ikke troen på inneriks fra Rygge, men de jobber jo med å finne et selskap da. Så regner med at de også er i kontakt med Braathens. Men vet ikke om de har noen fly de kunne satt inn. Jeg forstår ikke hvorfor du prater om store SAS fly. Braathens har jo flere små fly i Sverige . Men tiden får vise. Rygge er og blir en Ryanair flyplass og ingen innenriks er lønsomt der

Jeg har ikke troen på inneriks fra Rygge, men de jobber jo med å finne et selskap da. Så regner med at de også er i kontakt med Braathens. Men vet ikke om de har noen fly de kunne satt inn. Jeg forstår ikke hvorfor du prater om store SAS fly. Braathens har jo flere små fly i Sverige . Men tiden får vise. Rygge er og blir en Ryanair flyplass og ingen innenriks er lønsomt der

Vi vet jo hvilken flyplass du favoriserer NorwayDY :-) Tror forresten kommentaren fra myhrair om A330 var en ironisk kommentar, hvertfall sånn jeg leste den.

Og om jeg får komme med min mening, ja Rygge er "min" flyplass, men jeg tror at Widerøe med sitt nett av kontakter og regularitet kan gjøre en god jobb innenlands fra Rygge. DAT var ett danskt og nytt selskap for østfoldingene. Widerøe er ett norsk selskap vi hører lite om når det kommer til problemer etc. Og det viktigste er jo å komme fra når man skal :-)

Det er jo tydelig at det er(/var) et marked fra Rygge, under NAX... Men dets all godt gjøres å oppreise det, jeg ser for meg at deg kan være god muligheter for et selskap likt Krohnair Air å fly fra RYG til BGO, TRD og SVG med et lite fly men da er billettprisene deretter.... Men tiden vil vise, det er jo et potensiale der, så må man huske at befolkningen øker sakte men sikkert ;)
Det med SAS A330 på OSL-TRD var nok ironi ja ;)

Back