Check-in.dk's syn på Skandinavisk luftfart

Re: Check-in.dk's syn på Skandinavisk luftfart

Man skal aldrig være for stor til at erkende fejl, og retteligt fik jeg ved en fejl udeladt lidt tekst se nedenfor:

* Check-in.dk skal som Dansk medie naturligvis spørge lidt ind til potentielle brugere af denne rute. Her er Maersk en ganske naturlig aktør. Selvom I Normænd mener de nærmest er ikke eksisterende i olie-branchen er dette ikke korrekt. Maersk er f.eks. en af de største (mener endda den største) udlejer af olieboreplatforme i verden. De er en af de førende aktører indenfor udvikling af produktions og boreteknologier, og har en hel del aktivitet i Houston. Når det er sagt er Maersk selvsagt en lille fisk i Norsk målestoksforhold. Deraf også min kommentar om det fornuftige i en Biz rute fra SVG kontra CPH.

Og igen nedenfor pointerer jeg fornuften i ruten fra SVG:

* Maersk svarer som følge heraf, at de ikke synes ruten er optimal set med deres øjne (det har jeg også oplevet nogle af jer synes var mærkeligt og at de bare skulle rette ind...). Dette er vel et ganske naturligt svar fra Maersks side, præcis som det er ganske naturligt at SAS mener at potentialet er størst fra SVG.

Men bliv I bare ved med at se spøgelser, og fang fodnotefejl, og ikke mindst skab landskampsstemning.

Men bliv I bare ved med at se spøgelser, og fang fodnotefejl, og ikke mindst skab landskampsstemning.

Mener du virkelig janusk, at du synes check-in's dækning af denne sag har været helt objektiv? Det har jeg faktisk svært for at tro på :p

Jeg stiller spørsmålstegn ved janusk sin nøytralitet og objektivitet som sammen med PP driver en blogg som utelukkende har som hensikt å skrive positive nyheter som CPH - www.cphtraveller.dk og er derfor ikke veldig overrasket over at han forvarer Check In sin dekning i denne saken..

Jeg stiller spørsmålstegn ved janusk sin nøytralitet og objektivitet som sammen med PP driver en blogg som utelukkende har som hensikt å skrive positive nyheter som CPH - www.cphtraveller.dk og er derfor ikke veldig overrasket over at han forvarer Check In sin dekning i denne saken..

Må man være nøytral for å bidra her da? Da vile du og Cockpitview vært diskvalifisert for lenge siden ... :lol:

Må man være nøytral for å bidra her da? Da vile du og Cockpitview vært diskvalifisert for lenge siden ... :lol:

Det er ikke så mange som er nøytrale her inne og selv de som er det blir stort sett ansett og stemplet som kverulante eller ikke vet hva de snakker om og helst fordi de ikke er i bransjen;).

Alle ulike forutsetninger og personlige egenskaper til å se alle saker fra et forholdsvis nøytralt synspunkt så må du få lov til å mene hva du vil om meg og om jeg innehar slike egenskaper. Mine meninger og synspunkt her inne dreier seg stort sett om at flyselskapene, og SAS i dette tilfellet, skal fly der markedsgrunnlaget finnes uavhengig om det er fra CPH, ARN eller OSL. Ja, jeg skulle gjerne sett at IAH gikk fra OSL men har ingen betenkligheter med at den går fra SVG i stedet da det mest sannsynlig har best forutsetninger.

Hadde derimot "oljegiganten" Maersk hatt hovedkontor i Oslo så hadde jeg selvsagt hatt en helt annen mening:D.

***** M O D*****

Fint om alle trekker pusten litt, så unngår vi i alle fall personlig skittkasting.
Ufin oppførsel vil få konsekvenser!

Det er heller ikke forholdet Norge / Danmark vi diskuterer, men checkin.dk sitt syn på luftfarten.

*****M O D*****

De har vel innsett at de ikke kan komme lengre på bærtur.

Lurer litt på hvem denne kilden til Check-in.dk er? Noen som jobber på Sola, eller en (sur) ansatt på Kastrup? Vi kan vel heller ikke tro at Roald forteller hele sannheten. Får håpe oljeindustrien i Stavanger-området bruker denne ruten. Når de har fått den.

Forstår ikke denne tankegangen som enkelte (dansker) har. At alle SAS ruter skal gå fra CPH. Det som gavner SAS vil også gavne CPH. SAS må tjene penger skal de overleve. Og skulle SAS gå overende, hva da med CPH?

Vi kan vel heller ikke tro at Roald forteller hele sannheten.

For de av oss som faktisk kjenner til pax tall og fra hvilke flyplasser de kommer inn fra så langt for denne ruten, så gjør han absolutt det. Trafikken til og fra CPH på denne ruten er så langt komplett ubetydelig å pinlig minimal tatt Check-in.dk sine blogger tatt i betraktning. Ei ville heller Maersk gitt noe økning av betydning. Dette er en rute som i sin helhet baserer seg på trafikk til og fra Norge, noe også tallene så langt bekrefter.

Maersk har kontor til Stavanger, er kanskje der deres minimale bruk av ruten kommer i fra. ;)

Kjem det offisielle trafikktal på reisande mellom SVG og IAH etter kvart? Då blir det jo meget enkelt å finne kabinfaktor mm for denne ruta.

Kjem det offisielle trafikktal på reisande mellom SVG og IAH etter kvart? Då blir det jo meget enkelt å finne kabinfaktor mm for denne ruta.
Avinor rapporterer ikke detaljert på destinasjonsnivå så vidt jeg vet, så det må i så fall være tall fra IAH.

Avinor rapporterer ikke detaljert på destinasjonsnivå så vidt jeg vet, så det må i så fall være tall fra IAH.
Ok, så når vi får tal til dømes til LON frå SVG og BGO så er det tal frå Britiske kjelder? Takk for svar!

Ok, så når vi får tal til dømes til LON frå SVG og BGO så er det tal frå Britiske kjelder? Takk for svar!

Det er korrekt. Da er det tall fra britiske CAA.

Fly2Houston publiserer tall på selskapsnivå, så her vil man kunne hente dette ut etterhvert. De er litt sene med publisering så nyeste tall er enn så lenge fra juli.

Uvitenskaplig sjekk.
SVG-IAH i morgen er C5, resten av dagene i uka er C9 og Z variabelt.
IAH-SVG er C9. Z er ganske variabelt.
Men C9 kan jo uansett bety godt belegg. Det er kanskje ikke ønskelig at det er utsolgt flere dager på forhånd, siden man da gjerne må si nei til kunder i siste liten, som så vil ende opp med å booke andre selskaper.
C5 for morgendagen er i så måte veldig bra.
Når Z er utsolgt havner man på 15k en vei, og når D også er utsolgt, havner man på 25k en vei, uansett hvor lenge man er borte. Er man ute i siste liten eller skal frem og tilbake samme uke, blir det 40- 50k tur retur, og SAS trenger ikke 44 slike pax for å tjene penger.

Problemet her er jo at kabinfaktor er en ganske dårlig indikasjon på hvordan ruten går da det akkurat er her yielden som er mest relevant

Back