flyKSU
ScanFlyer Gold
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)
Generaliseringen din av dansker er omtrent like legitim og nyansert som check-in.dks dekning av SAS' SVG-IAH-rute. Før du uttaler deg om at den er pinlig, kan du med fordel gå litt i deg selv.
Danskene er noen merkelige folk, og ekstremt lite virkeligsnære etter min erfaring. Husker jeg satt i et selskap i Århus med tilsynelatende oppegående personer (høy utdanning rundt bordet) og diskuterte, i fullt alvor, at Danmark hadde verdens høyeste BNP per innbygger...
Et annet eksempel er fra fotballens verden. I tiden da Rosenborg herjet som verst i Europa, kom det ofte uttalelser i dansk media om at de fem beste klubbene i Norden var danske.
Så når de da holder på som nå rundt SVG - IAH-ruten, blir jeg ikke et et fnugg overrasket. Har hørt det før. Og det hele begynner å bli veldig pinlig for min del.
Kan det være at de faktisk ikke vet bedre, eller har de de siste årene utviklet et alvorlig mindreverdighetskompleks mot sin kjære nabo i nord?
Er ofte i Danmark, og synes danskene er flotte folk. Men av og til støter man borti ting som virkelig får en til å undre.. Check-in.dk sin rolle i denne saken er et slikt tilfelle for min del.
Generaliseringen din av dansker er omtrent like legitim og nyansert som check-in.dks dekning av SAS' SVG-IAH-rute. Før du uttaler deg om at den er pinlig, kan du med fordel gå litt i deg selv.