Check-in.dk's syn på Skandinavisk luftfart

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Huff, da blir det jo enda lenger tid å vente for våre danske venner :-)

Kilder i SAS har fortalt meg at check-in.dk i det stille, nesten daglig konfronterer SAS med påstand om at belegget som etter deres kilder ligger på ca 70% dansker og at innkommende SK1872 fra CPH på folkemunne kalles for Dana Houston. De refererer til et bredt spekter av kilder som de nekter å avsløre.

Etter sigende er det meget irritasjon bland berørte i SAS over hva som betraktes som et organisert forsøk på å spre tvil om IC ruter med andre utgangspunkt enn CPH . Kreativiteten er visst stor drittpakker presentert av ulike interesser som har store problemer med at Stavanger og Norge får og har fått direkteruter på bekostning av CPH.

Det gir kanskje også et lite varsel om hvor mye politikk, interesser og påvirkning som gjøres for å hindre at Stockholm og Oslo får nye SAS IC ruter.

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Kilder i SAS har fortalt meg at check-in.dk i det stille, nesten daglig konfronterer SAS med påstand om at belegget som etter deres kilder ligger på ca 70% dansker og at innkommende SK1872 fra CPH på folkemunne kalles for Dana Houston. De refererer til et bredt spekter av kilder som de nekter å avsløre.

Dana Houston......ahahahahah, blir det mer morsomt så så kaster jeg opp:lol::lol::lol:.

Check In våknet vel opp til slutt og innså at de befant seg på ekstremt tynn is litt nord for Hirtshals og at isen ikke ble noe tykkere når de nærmet seg Sleipner, Statfjord eller Troll-feltet..

Re: Check-in.dk's syn på Skandinavisk luftfart

Cockpitview said:
... påstand om at belegget som etter deres kilder ligger på ca 70% dansker og at innkommende SK1872 fra CPH på folkemunne kalles for Dana Houston.
En kjapp titt i "incarriage"-listene til sk951 er vel alt som behøves for å bekrefte/avkrefte dette...:spin

Korrekt, men de mener visst st SAS bevisst manipulerer tallene for å forsvare Stavanger på bekostning av København.

Korrekt, men de mener visst st SAS bevisst manipulerer tallene for å forsvare Stavanger på bekostning av København.

Hvilket motiv skulle SAS ha for det?
Hadde det vært større marked fra CPH enn fra SVG så hadde de jo lagt ruta fra København.

Så om en SAS-ansatt nå sjekker listene for hvor mange som kommer fra CPH til SK951 og "lekker" en ca. % på flyprat, så har SAS jukset med listene dersom tallet ikke er i nærheten av disse 70% som check-in.dk mener å ha dokumentert? Eller vil det være slik at SAS og/eller den ansatte lyver?:p

Jaja, verden har sett mer snodige konspirasjoner enn som så...:old:drink

Hvilket motiv skulle SAS ha for det?
Hadde det vært større marked fra CPH enn fra SVG så hadde de jo lagt ruta fra København.

Klart ikke SAS gjør det, men Check-in.dk har tydelig vis ikke gitt opp om å sette denne rutens levedyktighet i tvil og later til å benytte alt av metoder for å bygge opp under sin sak.

Så om en SAS-ansatt nå sjekker listene for hvor mange som kommer fra CPH til SK951 og "lekker" en ca. % på flyprat, så har SAS jukset med listene dersom tallet ikke er i nærheten av disse 70% som check-in.dk mener å ha dokumentert? Eller vil det være slik at SAS og/eller den ansatte lyver?:p

Jaja, verden har sett mer snodige konspirasjoner enn som så...:old:drink

I følge hva jeg har hørt, så oppfatter Check-in.dk det slik ja. De mener å ha konkrete bevis for at det ikke stemmer:p

Vi må huske at det er mye politikk involvert.

Og at her er det nok mange som vil ha en agenda. SAS kan være ganske så uskyldig, de forsøker å skape en god business med en real nisjeflight. Og det er nok veldig tungt for enkelte å se at SAS lar seg styre av business mulighetene og ikke politikk, som tidligere.

Og hva ville være bedre for enkelte, enn at man kunne bevise at SAS ikke lykkes med denne oppstarten.

Og det er nok veldig tungt for enkelte å se at SAS lar seg styre av business mulighetene og ikke politikk, som tidligere.

Det har vært et problem siden 1946.

Mine observasjoner er imidlertid ikke helt i overenstemmelse med checkin.dk's .. det synes å være en sunn miks av lokal og transferpax fra både her og der og belegget virker også å være der Roald antydet som realistisk. Men det dreier seg bare om tilfeldige observasjoner. Tallene får dere jo etterhvert fra IAH.

Selv ville jeg imidlertid gjerne se et longhaulflåte som er mye større enn dagens. Jeg mener nå, som jeg alltid har gjort, at det burde være plass til både 'hub CPH' for å knytte sammen øst og vest samt Europa-feed, samt noen strategiske langruter fra både OSL og ARN. Volum er nøkkelen når marginene er små, og det skandinavske markedet må tilføres trafikk fra Europa og USA-Asia for å kunne kjøre dette lønnsomt. Men en viss konsentrasjon ser jeg som nødvendig.

Det danske nettstedet som sier de bedriver ;
neutral, seriøs og objektiv journalistik
skriver følgende om den nye SAS ruten

SAS gør nu alvor af sine annoncerede planer om at åbne flere langdistanceruter fra andre trafikknudepunkter end Københavns Lufthavn, hvor hovedparten af selskabets langruter i dag udgår fra.

Således skriver SAS i sin årsregnskabsmeddelelse, der blev offentliggjort torsdag morgen, at man til september næste år vil åbne en ny langdistancerute fra Stockholm til Hong Kong. En destination, som selskabet i dag ikke betjener fra København.

Det danske nettstedet som sier de bedriver ; skriver følgende om den nye SAS ruten

Lige netop de citater, du her har valgt, er faktisk "neutrale, seriøse og objektive", så jeg forstår ikke, hvorfor de skal nævnes?

Lige netop de citater, du her har valgt, er faktisk "neutrale, seriøse og objektive", så jeg forstår ikke, hvorfor de skal nævnes?
Det er vel greit å nevne positive ting også, ikke bare negative?

Det er vel greit å nevne positive ting også, ikke bare negative?

Selvfølgelig. Men jeg forstår ikke hvad jameson82 vil med sin besked?

Det er en positiv nyhed og check-in.dk beskriver den (for en gangs skyld) neutralt, seriøst og objektivt som de også bør gøre?

Selvfølgelig. Men jeg forstår ikke hvad jameson82 vil med sin besked?

Det er en positiv nyhed og check-in.dk beskriver den (for en gangs skyld) neutralt, seriøst og objektivt som de også bør gøre?

Slik jeg tolket artikkelen leste jeg imellom linjene at de ble nok en gang snytt for en IC rute som burde gå fra CPH. Mulig jeg overtolket artikkelen men med tanke på hva som har blitt sagt i forbindelse med Houston ruten er jeg ikke overbevist

Slik jeg tolket artikkelen leste jeg imellom linjene at de ble nok en gang snytt for en IC rute som burde gå fra CPH. Mulig jeg overtolket artikkelen men med tanke på hva som har blitt sagt i forbindelse med Houston ruten er jeg ikke overbevist

JEg tolket det helt likt. For min del var det

SAS gør nu alvor af sine annoncerede planer om at åbne flere langdistanceruter fra andre trafikknudepunkter end Københavns Lufthavn, hvor hovedparten af selskabets langruter i dag udgår fra.

Som fikk meg til å tenke at her var det en bitter undertone.

JEg tolket det helt likt. For min del var det

Som fikk meg til å tenke at her var det en bitter undertone.

OKAY - indrømmet: ordet "alvor" er negativt, men der er vist også det eneste, der i dette citat kan antyde en bitter undertone. Giv i det mindste check-in.dk en smule kredit for at prøve at skrive neutralt ;)

OKAY - indrømmet: ordet "alvor" er negativt, men der er vist også det eneste, der i dette citat kan antyde en bitter undertone. Giv i det mindste check-in.dk en smule kredit for at prøve at skrive neutralt ;)

Jeg tror vel også Check in har oppdaget at CPH har fordeler av at SAS overlever. Og skal sas overleve må de gjøre ting som direkteruter fra Arland og Oslo

http://www.check-in.dk/hong-kong-rute-faar-lunken-modtagelse#.VJQdysAIA

Rart det der. Visit Helgeland på sin side kunne sikkert tenkt seg at Hong Kong-ruten gikk fra Brønnøysund ... :rolleyes:

Nettopp. Og det skule bare mangle.
Det er det de er der for.
Kan ikke se at check-in gjør noe galt i å sitere noen med interesser. Og det er vel ikke galt for et medium å ha interesser selv heller, så lenge det forholder seg til sannheten.

Back