Re: IAG kjøper seg inn i Norwegian
Er det noe forhandlinger på gang? Eller foretar ikke NAS seg til noe før det kommer et konkret bud?
Personlig tror jeg neppe Kjos godtar salg på 340 kroner per aksje så sant han ikke ønsker å trekke inn årene grunnet alder eller er usikker på om selskapet vil...
Når aksjekursen nesten ikke falt etter en emisjon på 1,3 mrd betyr det en styrke i aksjen og selskapet. Nå tror jeg ting begynner gradvis å gå rett vei. Men skulle de være nødt til å gjøre en lignende emisjon om et års tid er det neppe et stort problem.
Hvor god sommeren 2018 blir vil være veldig avgjørende. De kan fort gå 3 mrd i overskudd i 3. Kvartal hvis alt går på skinner. Utfordringen kan bli å komme seg igjennom 1. Kvartal 2019. Men da har de nok fått fly og mannskap i sving slik at vi i 2019 kommer nok til å se en bedring kvartal for...
Hvis de antar et underskudd i 1Q på 2,6 milliarder og man kan vel anta at de frakter omtrent 7,5 millioner passasjerer så betyr dette et tap per passasjer på kr. 347. Det er ganske så mye. Det betyr jo at en billett til eksempelvis Spania istedenfor å koste 400 kroner må koste 750 kroner. Altså...
Re: Norwegian satser i Argentina
Nå er det en stund siden London-Buenos Aires ble lansert og de har også begynt å fly denne ruten. Hvilken blir det neste og når blir den lansert? Buenos Aires-Paris kanskje?
Alkoholservering på Torp
Hei,
Noen som vet når alkoholserveringen åpner på Torp flyplass. Alltid greit med en "morgenøl" når man skal ut å fly med gutta. Men kan jo kanskje være stengt når flyene går tidlig. Noen som vet når det åpner?
Yielden falt 6%. Men hvor mye øker lengden på en gjennomsnittsflyvning? Hvis den øker med 6% skulle man jo tro at kostnadene går ned med omtrent det samme.
Re: Norwegian med økonomiske problemer ?
Det er lite tvil om at NAS må få opp lønnsomheten for å overleve på lang sikt. Men strategien er vel å legge seg lavt i pris for å komme inn på nye markeder. Når rutene er litt mer satt så vil nok lønnsomheten stige. Spørsmålet er om ekspansjon blir for...
Re: Air Berlin søker konkurs
Vil denne konkursen være positivt eller negativt for f.eks Norwegian og SAS. I utgangspunktet tenker man jo at det er positivt. Men hvis et "dyktigere" og mer pengesterke selskap tar over vil det vel kunne være verre? Litt som Kjos har sagt om SAS. Bedre å...
Re: Air Berlin søker konkurs
At Air Berlin er konkurs er selvfølgelig veldig synd. Men er vel et resultat av tøff konkurranse i luftfarten. Men det at den Tyske staten hjelper med et nødlån er ikke det litt urettferdig for de andre selskapene som må slås uten hjelp fra staten?
Da må jo andre...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.