Trafikktall Norwegian August 2017

Ja det ser jeg av rapporten. Tenkte mer hvordan yield fallet er kontra konkurrentene. Hvordan er situasjonen med yield for Easyjet, SAS, Ryanair etc

Ja det ser jeg av rapporten. Tenkte mer hvordan yield fallet er kontra konkurrentene. Hvordan er situasjonen med yield for Easyjet, SAS, Ryanair etc

Det er ofte vanskelig å sammenligne sånn rett frem. Husk at litt av yieldfallet her (trolig ca 1/3) kommer av at lengden på gjennomsnittsflyvningen øker, så da går gjerne kostnaden ned tilsvarende. Valutaeffekten kan også ha samme effekt (men også motsatt) og det er en valutaeffekt inne i bilde her på ca 1% også.

SAS har ikke sluppet augusttall ennå

SAS sin var opp 1%, men med lavere kabinfaktor, så de "ofrer" belegg mot yield.

Yielden falt 6%. Men hvor mye øker lengden på en gjennomsnittsflyvning? Hvis den øker med 6% skulle man jo tro at kostnadene går ned med omtrent det samme.

Yielden falt 6%. Men hvor mye øker lengden på en gjennomsnittsflyvning? Hvis den øker med 6% skulle man jo tro at kostnadene går ned med omtrent det samme.

Estimert, så kan ca 2% av nedgangen forklares med økt lengde

Back