Ny Norwegian-base: Roma Fiumicino

Someone

Moderator
Medlem
Ingen info om eventuelt nye ruter, eller om de bare vil brukes til og betjene eksisterende ruter til/fra Roma, men Norwegian vil basere 2 737-800 i Roma fra våren av

http://media.norwegian.com/#/pressreleases/norwegian-etablerer-base-i-roma-1312943?utm_source=rss
Norwegian fortsetter sin internasjonale ekspansjon og etablerer sin første italienske base på Roma Fiumicino Lufthavn. Basen etableres med to fly, og vil skape over 60 arbeidsplasser for piloter og kabinansatte.

Litt overaskende med Roma for min del, og hadde forventet kanskje noen andre byer lå før i løypa

Last edited:
Re: Norwegian med ny base i Roma (FCO)

Skal vel flytte på seg italienerne også...

En venn av meg (og tidligerer BU ansatt) hadde rent italiensk cabin crew hjem fra granka for et par år siden. Kanskje dette er noe de gjør for å la Italienerne være stasjonert i hjemmlandet, isteden for å miste dem til andre selskap.

Jeg håper dette blir starten på en Afrika satsing. Nairobi skulle vel være godt innen rekkevidde for en 738 fra Roma.

Kommer base på Palma de Mallorca også i sommer ifølge "rykter" :)

Hørte om dette i januar og kan ikke si annet enn at det er imponerende...og Roma er jo en av de byene vi flyr mest til så vi gleder oss til flere avganger til den italienske hovedstad og kanskje også muligheter til å fly videre innenlands.

Lige så stille er Norwegian ved at blive en slags Ryanair, hvilket jeg ikke har syntes de har været før...
Men sidste gang jeg fløj med DY, var hele kabinen spansk og kun Kaptajnen var norsk.
Ved at lave alle de baser uden for Skandinavien, synes jeg at Norwegian lige så stille er
ved at udfase alle deres skandinaviske Cabin crew og næste projekt bliver at skille sig af med deres skandinaviske piloter...
Trist udvikling
Hilsen Ole

Lige så stille er Norwegian ved at blive en slags Ryanair, hvilket jeg ikke har syntes de har været før...
Men sidste gang jeg fløj med DY, var hele kabinen spansk og kun Kaptajnen var norsk.
Ved at lave alle de baser uden for Skandinavien, synes jeg at Norwegian lige så stille er
ved at udfase alle deres skandinaviske Cabin crew og næste projekt bliver at skille sig af med deres skandinaviske piloter...
Trist udvikling
Hilsen Ole

For N'te gang; skal vi ta arbeidsvilkår i en annen tråd...???!!!:headbang

Re: Norwegian - (Nye) IC ruter

Norwegian (DY, Oslo Gardermoen) is planning to begin longhaul services to the East Coast of the United States from Italy as early as next year the airline's Chief Commercial Officer, Thomas Ramdahl, has said.

Speaking to La Repubblica newspaper, Ramdahl said the first transatlantic flights would launch from Norwegian's Rome Fiumicino base, which will open to regional European traffic later this month. Thereafter, he added, longhaul operations are also planned for Milan Malpensa.
http://www.ch-aviation.com/portal/n...tart-transatlantic-flights-from-italy-in-2017

Re: Norwegian med base i Roma (FCO)

Vår avgang til Roma om 3 uker ble endret fra DY til D8 og avreisen utsatt fra 08:45 til 17:55...men proff info og tilbud om å endre billettene førte til at vi nå reiser kvelden før. Blir et halvt døgns bonus i den italienske hovedstaden. Happy:D

Vår avgang til Roma om 3 uker ble endret fra DY til D8 og avreisen utsatt fra 08:45 til 17:55...men proff info og tilbud om å endre billettene førte til at vi nå reiser kvelden før. Blir et halvt døgns bonus i den italienske hovedstaden. Happy:D

Oslo basen mister enda en rute da... :angry:

Cph basen mister minimum 2 daglige til rom ved d8 overgangen og også en nice tur da nogle af flyene med bcn base får en w rute bcn-cph-nce-bcn

Last edited:

CPH-FCO starter senere enn OSL med D8...for noen i selskapet vårt til Roma er booket om til morgenavgang via CPH (god gammeldags SAS-routing) og de flyr hele veien med DY.

Når Norwegian nå starter langdistanse fra Roma så er spørsmålet om det da vil øke på shorthaul herfra også, itillegg til de to maskinene de vel har?

Til nå fly de jo kun "hub-til-hub" ruter fra FCO. Det vil si de vanlige byene i Norden (OSL, CPH, ARN, HEL, og sesongruter til BGO/GOT) og til deres spanske bases AGP, TFS og sesongrute til LPA

Er ikke sikker på hvor attraktivt det er med den tunge konkurransen som allerede er der. Bedre å sikte på mer lavthengende frukt.

...og med en mulig feeder fra Ryanair så kna de være sikret passasjerer fra resten av landet.

Back