Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina 3/4Q17

Det skal også sies at det jo ikke bare er Norwegian som nå satser på Argentina og fått lisenser av utenlandske selskap. Avianca Argentina er først ut, og har startet i det små med to ruter fra AEP

https://www.routesonline.com/news/3...rgentina-begins-operation-from-late-nov-2017/

Det er vel totalt 9 selskaper på vei i Argentina, Avianca Argentina er i beste fall nummer 2 i rekken, først ut var LAN Argentina (nå LATAM AR) som lenge har vært på plass med A320 og 767 både innenlands og utenlands trafikk.

Dette flyet blir vel ikke satt i drift før til sommeren. Brukes det til opptrening/testing frem til dette?

Det er mye byråkrati og sertifiseringer som må til før de får begynne å frakte passasjerer.

Hvor langt har egentlig planene om ruter fra Argentina til Australia/NZ kommet?!

Fikk opp denne i en spørreundersøkelse fra DY.

Edit:
Se bort fra at jeg trykket "vet ikke" nedover der, oppdaget det først etter skjermdumpet. ;-)

Attachments

• Norwegian.png
    Norwegian.png
    53.6 KB · Views: 1,482

Hvor langt har egentlig planene om ruter fra Argentina til Australia/NZ kommet?!

Fikk opp denne i en spørreundersøkelse fra DY.

Edit:
Se bort fra at jeg trykket "vet ikke" nedover der, oppdaget det først etter skjermdumpet. ;-)

Den spørreundersøkelsen der er har ikke tilfeldigvis en sammenheng med at Norwegian «feirer 24års kvalitetservice» på Facebook?

Den spørreundersøkelsen der er har ikke tilfeldigvis en sammenheng med at Norwegian «feirer 24års kvalitetservice» på Facebook?

Huh?!

Henger ikke helt med her, denne kom ramlende i eposten min, så jeg klikka meg igjennom den.
Rimelig standard greie egentlig, bare funderte på det der med Australia/NZ, det har jo vært snakk om det. Men usikker på om det var noe som var firm enda.

Så meeeeget shady ut den spørreundersøkelsen der spør du meg.

Australia/NZ? Du har akkurat havnet i en scam-database i Nigeria ... :D

Australia/NZ? Du har akkurat havnet i en scam-database i Nigeria ... :D

Haha, herregud, stressa på jobb i dag, fikk ikke med meg hva starling ymtet frempå om her.. Men altså, rimelig sikker på at det ikke er noe scam, bare det at jeg tok et dårlig screenshot fra undersøkelsen.

Om det er noe bøll der, så er jeg imponert, for da har de fått med seg mye infromasjon fra et sted.

"Service MOT passasjerene sier vel også sitt. Personlig foretrekker jeg å reise med selskap som i det minste reklamerer med service FOR passasjerene..!
Whatever makes you happy!

Men om vi kunne komme oss tilbake til tråden, hvor mye ligger det i Australia/NZ ryktene med DY, til og fra Argentina?

Første fly fra LGW til EZE går i februar i henhold til Kjos i dag, fra Aftenbladet:
– Den argentinske operasjonen skrider fram som planlagt, sa Kjos.
Om lag halvparten av Argentina-rutene er innenriks, mens resten er utenriks. Norwegian-sjefen satser på at første fly fra London til Buenos Aires tar av i løpet av februar, mens de første innenriksrutene i Argentina er i gang i løpet av oktober.
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/8wBBK1/Norwegian-sjefen-Ingen-pilotmangel-i-ar

"Norwegian-sjefen satser på at første fly fra London til Buenos Aires tar av i løpet av februar".. får da håpe det; de har jo solgt billetter til første fly om 40 dager siden juni. :stir

Dersom jeg forstår saken rett medfører ellers LCC's inntog i AR at man omstrukturerer flytrafikken i BsAs. A Byens tredje flyplass EPA (El Palomar) inkluderes i det sivile nettverket og underlegges argentinske svaret på Avinor (?), Aeropuertos Argentina 2000, og all utenrikstrafikk bortsett fra AEP-MVD flyttes fra AEP til EZE.

http://www.lanacion.com.ar/2095631-el-palomar-sera-parte-de-la-red-de-aeropuertos-de-aa2000

Last edited:

Aftenbladet.no:
– Den argentinske operasjonen skrider fram som planlagt, sa Kjos.

Det skrider vel ikke så fort fram som sagt til pressen. Hvis man ser i post #2 i denne tråden ser man at de antydet oppstart på tampen av 2017. Deretter har datoen forskjøvet seg flere ganger.

Argentina neste for Kjos!

http://www.reuters.com/article/us-argentina-airlines-norwegian-idUSKBN14526B

Low-cost airline Norwegian Air Shuttle ASA will begin operating flights in Argentina beginning in late 2017, a spokesman said on Friday, as more air travel operators seek a foothold in Latin America's No. 3 economy.

Last edited:

Det vil være relevant å skille mellom lokal 737 NAA operasjon og Dreamliner operasjonen mellom London og Buenos Aires, da den sistnevnte vil opereres på NUK rutenummer og AOC.

Dvs oppstarten av NAA for 737 ops er uavhengig av den første ruta med Dreamlineren og vice versa :)

Back