Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina

DN Investor melder at Norwegian vurderer å satse også i Brasil. Det kan hende GOL, LATAM og Azul får konkurranse



https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/26881

Hegnar titler http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Norwegian-tar-grep

Wait... Brasil, denne land hvor Transbrasil og Varig gikk konk, hvor en GOL har enorme problemer og en TAM kunne bare overleve ved a fusjonere med LAN til LATAM. Dette er nå løsningen til Norwegian sine enorme problemer?!? Konkurrere mot 2 LCC som kan Brasil som sin kjerne-virksomhet.

Det virker direkte surrealt at man snakker om dette! Nok en pengeslukt er dette! Increase the cash-burn rate er dette, ingenting annenleders!

Dessverre virker dette mere og mere som Norwegian kommer hver dag ut med noe ny PR bare for å vise at man gjører noe. Men all dette hva man har snakked om de siste dagene forandrer ingenting i de fundamentale ting som går galt. Det hjelper ikke på gjeld-eksponering, det hjeler ikke med de negativer marginer, det er bare luft-slotter som lyder "fancy" i Media. "Oh, ikke bare Argentina, men nå Bjørn Kjos tar opp kampen i Brasil også".

Jeg hater dette å konstatere, men for meg forsterker det en soleklart inntrykk: Ledelsen i Norwegian har ikke skjønt den dødelig alvor av sine problemer og/eller de har ingen løsninger på dette.

Klokken tikker ned, pengene strømmer ut av DY også i Februar i stort stil. Klarer man ikke å iverksette de nødvendige grep nå slik at man få resultater i APR/MAY, så er løpet kjørt. Da blir 2018 nok en "skitt-året". Men ledelsen snakker om våte drømmer i Brasil ...:headbang:headbang:headbang

Nå kommer endelig noe som forklarer media og askje-eierne hvordan selskap vil
  • takle gjeld-situasjonen
  • hente nytt kapital til finansering av flyflåten
  • restore marginer til positiv-marginer
  • fokusser på de områder hvor man faktisk tjener penger på
???
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Jeg forstår ikke rigtig, hvad det er Norwegian mener de kan i Brasilien, som de brasilianske selskaber ikke selv formår....
JA altså hvis de ikke kan finde andre penge end dem de nu evt. vil vælge at smide i Amazonas, så er de på vej i dybet
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Kanskje Norwegian har skjønt noe, som du ikke har skjønt?;).De er nok ikke noe mer på vei i noe dyp, enn andre skandinaviske flyselskap.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Er ikke endel av dette Brasil snakket litt PR greier og eventuelt litt snakk om åpne noen ruter fra eksisterende hubber?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nå er det en stund siden London-Buenos Aires ble lansert og de har også begynt å fly denne ruten. Hvilken blir det neste og når blir den lansert? Buenos Aires-Paris kanskje?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nå er det en stund siden London-Buenos Aires ble lansert og de har også begynt å fly denne ruten. Hvilken blir det neste og når blir den lansert? Buenos Aires-Paris kanskje?

Hvis man skal fly fra flere steder til EZE så blir det nok enten MAD eller BCN som er neste
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Nu som kongeparet er i Argentina sammen med flere andre ministre som første offisielle statsbesøk på en haug av år, er nok Norwegian sin satsning et samtaleemne rundt et stort blankpolert trebord. Og siden de etter planen skal starte opp til høsten må de jo lansere ruter snart, så kanskje vi ser noe de nærmeste dagene?

Særlig oppmerksomhet får Norwegian, som nylig åpnet sin første rute mellom Europa og Argentina.
Selskapet har fått konsesjon på mer enn 150 ruter i det krevende søramerikanske markedet, og kongeparet gir begivenheten oppmerksomhet med en egen markering under besøket.
https://www.nrk.no/urix/argentinsk-...et-sterkt-signal-for-likestilling_-1.13946854
 
Last edited:
Re: Norwegian satser i Argentina

I argentinske medier har det vært antydet Buenos Aires-Mendoza og Buenos Aires-Cordoba som de første rutene.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

I følge Valebrokk & co får ikke noen flyselskaper i Argentina lov til å sette prisene uten å ta hensyn til hva det koster å ta buss på samme strekning. Fly må minimum være 40% dyrere en buss.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

I følge Valebrokk & co får ikke noen flyselskaper i Argentina lov til å sette prisene uten å ta hensyn til hva det koster å ta buss på samme strekning. Fly må minimum være 40% dyrere en buss.

Dersom en slik regel finnes ser det ikke ut til å være noe i veien for å omgå den. På vedlagte skjermdumper har Andes tilbud på tur/retur for halve prisen av langdistansebussene på f. eks. en tenkt reise BsAs-Jujuy.

(Kanskje det er mulig å finne billigere busskombinasjoner ved å ha med eget sete og skiftenøkkel, og at denne prisen regnes som referansepris.)
 

Attachments

  • laveloz.jpg
    laveloz.jpg
    143 KB · Views: 1,486
  • andesonline.jpg
    andesonline.jpg
    115.8 KB · Views: 1,484
Re: Norwegian satser i Argentina

det finnes en sånn regel, før var det også en maks pris, men det ble fjernet for litt siden.

Flybondi er en ny LCC som startet nynlig i argentina, og har en god del problemer med prisene pga den minsteprisen de har i argentina, fordi de kan reel ikke konkurrere som en low cost
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Ser ut som at LV-HQH har vært ute å flydd igjen. Riktignok viser FR kun flight fra MDZ til EZE, men den må jo nødvendigvis ha kommet seg til Mendoza på et vis?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

På grunn av forsinkelse i leveransen av GE-motorer til Norwegians nye MAX-maskiner, vil flyet i Argentina bli flyttet tilbake til Europa for en periode.
Due to recent delivery delays, and in a fast-growing demand within the European domestic market, Norwegian Air Argentina is decommissioning its only Boeing 737-800, which will return to Europe and fly routes of its main branch.

Norwegian-air-argentina-returns-its-first-aircraft-before-starting-operations/
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Da har Norwegian Air Argentina fått tildelt ICAO kode: NAA.
 
Back
Top