USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Da er det ny kampanje med 75 % ekstra miles. Fikk en sån epost i dag. Ikke det beste men brukbart ihvertfall :)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Har noen et eksempel på hvor høye tillegg vi snakker om med BA? F.eks. til Nord-Asia?

På grunn av all usikkerhet rundt devaluering av award chart så feiget jeg ut og brant akkurat mine 100K poeng på en tur til Tokyo med BA i F i mai. Fikk opplyst skatter, avgifter og gebyr til å bli på totalt kr 1081. Det samme står i kvitteringen jeg fikk tilsendt på mail. Håper det betyr at den berømte feilberegning-av-avgift-ruletten endelig har truffet meg.

Dette ble i dag postet på de store bloggene og kommer til å dø raskt: USDM tar ikke YQ for BA-flighter (ref. erfaringen til Fly med oss)! Book ASAP ZULU, dette kommer til å forsvinne kjapt nå.

Har 200.000 miles på to forskjellige medlemskap (150.000 + 50.000)
Vil det være ok å booke oneworld reward billett fra to kontoer?

Har noen gode forslag til reise for to personer i C/F i juni/juli? :-)

På forhånd takk.

Nei. Du kan booke med poeng fra flere kontoer, men hver av dem må ha nok til "sin" billett. De enestee muligheten i C/F er dermed 2x 75 000 for C til Afrika eller 2x 60 000 til Midtøsten (2x 80 000 er nok til First hvis du kjøper 10 000 ekstra). Afrika kan være en god deal hvis du f.eks. finner tilgjengelighet til Cape Town med QR eller BA. Evt til Kenya/Tanzania for safari eller strandliv (Zanzibar), som jeg nettopp gjorde selv og kan anbefale.

Hvis du skal booke BA bør du booke kjapt, ref posten over. Normalt må man betale fuel-tillegg også for bonusbilletter med BA, men USDM tar ikke dette p.t. Det kommer nok til å endre seg kjapt (maks en uke eller to tipper jeg). Med QR er ikke det noen problemstilling.

http://www.usairways.com/pv_obj_cac...3C7865D60000/filename/oneworldawardtravel.pdf

Der kom også mitt første tilbud om kjøp av DM inn i mailboksen.

50,000 + 50,000 for USD 1750, eller ca 10400 NOK.

For min del vil det være mest aktuelt å reise t/r Europe <-> South & Central Asia. Jeg forstår det slik at jeg ifølge OW-tabellen trenger 90,000 for å gjøre dette i C. Må da legge ca NOK 9350 på bordet for disse poengene. Booking fees og evt. fuel surcharge kommer i tillegg. Uansett blir det ganske rimelige C-billetter.

Noen som har gjort noen OW-bookings med DM nylig? Lurer fælt på om jeg skal hive meg med på dette :fly

Må da legge ca NOK 9350 på bordet for disse poengene. Booking fees og evt. fuel surcharge kommer i tillegg. Uansett blir det ganske rimelige C-billetter.

Det høres meningsløst dyrt ut, i forhold til å kjøpe C-billetter når det er på tilbud. Hvis du da ikke skal til et sted med god tilgjengelighet på bonusseter og som aldri har tilbud i business.

Det høres meningsløst dyrt ut, i forhold til å kjøpe C-billetter når det er på tilbud. Hvis du da ikke skal til et sted med god tilgjengelighet på bonusseter og som aldri har tilbud i business.

Helt enig. Booket selv Qatar i C til Singapore nå nylig, 10500,-

Da får jeg en haug med poeng på reisen og slipper å stresse med Dividend Miles.

10,500 til SIN er en meget god pris, det er jeg enig i. Fikk du tilbudet på mail? Jeg har sett at QR har hatt tilbud til BKK tidligere som har vært ned mot 10000, men de andre destinasjonene i regionen ligger som regel litt over i pris.

Hvis du kan fly til valgfri destinasjon i regionen med f.eks. QR/CX/MH til under 10000 så kan vel ikke dette være veldig dyrt?

Helt enig. Booket selv Qatar i C til Singapore nå nylig, 10500,-

Da får jeg en haug med poeng på reisen og slipper å stresse med Dividend Miles.
Både ja og nei. Hvis man skal i C til en storby om ofte har tilbud (BKK som det opplagte eksempelet) er det en ganske dårlig deal. Det kan likevel være en bra deal i mange tilfeller:

- Reiser i First. Koster bare 100 000 til f.eks. Hong Kong eller Japan med Cathay Pacific og JAL. En poengpremium på 25% fra C til F er et kupp.
- Hvis man skal fra steder som ikke kommer på tilbud. F.eks. kommer Turkish- og Qatar-tilbudene til BKK kun fra OSL, ikke BGO, så jeg måtte ha kjøpt posisjoneringsflighter, med ekstrakostnaden og ulempen separate billetter medfører.
- Hvis man til steder som ikke kommer på tilbud. Jeg vurderer bl.a. en tur til Perhentian Islands i Malaysia, hvor ofte kommer det tilbud fra Europa til KBR? Et søk på datoer i høst gir 8700,- for økonomi, da kjøper jeg heller 110 000 poeng og reiser i First for 10-12 000.

Men den største fordelen er etter min mening at man får inkludert to destinasjoner i billetten med gratis stopover. Har tidligere brukt dette til å kombinere CPT/DAR i C og BKK/TYO i F for omtrent det samme som økonomi hadde kostet med multi-city. Flynerden i meg liker også at man selv setter sammen ruten, og derfor kan prøve ulike kombinasjoner av flyselskap i stedet for det samme hele veien.

Både ja og nei.

Hva er ja og nei med det jeg skriver?

- Reiser i First. Koster bare 100 000 til f.eks. Hong Kong eller Japan med Cathay Pacific og JAL. En poengpremium på 25% fra C til F er et kupp.

Posten jeg quotet omhandlet å kjøpe poeng for å reise i C. F er et annet kapittel.

- Hvis man skal fra steder som ikke kommer på tilbud. F.eks. kommer Turkish- og Qatar-tilbudene til BKK kun fra OSL, ikke BGO, så jeg måtte ha kjøpt posisjoneringsflighter, med ekstrakostnaden og ulempen separate billetter medfører.

Å måtte kjøpe en tilslutningsbillett for en tusenlapp til en businessbillett på tilbud til 11k gjør ikke poengkjøp til 11k + skatter og avgifter for å fly i et bonussete i C til en god deal.

US var bra den gangen det kostet 9000kr all in for Nord-Asia i F.
I dag kan det være greit om man bruker share miles og tar det ut i F, noe annet er uaktuelt for min del. Men hver sin lyst selvsagt.

Bare det å få en kombo med BA F og CX F til en pris av 12000 NOK er jo et kupp i seg selv...... :D :D

Hva er nummeret til US i Norge? Guiden til US er tatt bort... JEg funder på om jeg skal benytte meg av tilbudet denne gangen for C til JNB/NBO. HEr er det aldrig tilbud og bilettene koster fort 16500 og oppover. Tar QR YQ på DM turer?

Status
Not open for further replies.
Back