Ser det koster 150 000 poeng i F fra Europa til "South Pacific", det skulle inkludere Australia/New Zealand eller hva?
Ville en tur som dette gått an med destinasjon SYD?
Utreise: OSL-(C)-FRA-(F)-ICN-(C)-NRT-(STOPOVER)-(C)-AKL-(C)-SYD
Retur: SYD-(C)-AKL-(STOPOVER)-(C)-NRT-(C)-ICN-(F)-FRA-(C)-OSL.
Her er det jo stopovers i hver retning, men ingen open jaw. Fluxie sier det er lov med én stopover mens Hypern sier to.
Planla litt dårlig ved bestilling av Dividend-reiser for familien.. skjønte ikke at to personer ikke kan være på samme PNR dersom de skal belaste turen sin fra hver sin Dividend-konto.
Det er kun lov til en stopover i følge reglene til US Airways:Det er lov med en stopover i HVER retning. Dessuten kan SYD regnes som backtracking, men kommer vel litt an på agenten om han/hun er grei.![]()
For travel outside the continental U.S., Canada and Alaska, you’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination (or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner). US Airways hub/international gateway cities include Charlotte, Philadelphia and Phoenix. Please call Reservations for additional US Airways international gateways and partner hub cities
Ok, siste bookingen startet ved at jeg satt med begge Dividend nummer/konto. Prøvde å gi dem det, men null interesse for mitt forslag..
Hvor vil du og antall seter? Joda, HKG og NRT og et par min senere var det ok, så ga jeg Dividend nr etc.
Så ok, fikk mine ref på på alle selskap og var overrasket over at vi hadde samme ref... Never mind, tenkepause, så neste dag ringe og gi detaljer på creditcard.. Alt i boks..
Ok, konklusjon .. Alle i det hyggelige US kontoret er ikke like oppdatert på snarveier i bookingprosessen. Undrer litt på om andre i Europa gjør deres tlf like rødglødende som flyprat.no + friends and relatives.. Får vi i Norge snart 820 nummer ? CO har 810 som snart må brukes..
Siden jeg tok opp dette.. Hvor mange andre "flypratere" bruker dette bevisst ?om dagen ?
Da jeg bestilte insisterede agenten på at man ikke kunne booke fra to konti på en PNR - selvom jeg oplyste hende om at jeg kendte til andre der havde gjort det. Hun lavede dog først bookingen på en PNR for at sikre os sæder på samme afgange. Herefter splittede hun den ud på 2 PNR's inden betalingen blev gennemført.
Så nu er vi altså på 2 forskellige PNR's, men har valgt sæder sammen på alle flyvningerne.
Min agent nektet for at en PNR kunde splittes i det hele tatt, og kansellerte bestillingen for å begynne på nytt, men fikk ikke plassene tilbake; måtte ta utreise neste dag. Så nå sitter 3/4 av familien på flyet på nyttårsaften mens mor feirer nyttår i BUE alene. Sånn kan det gå når Amatør-pappa skal leke proff billettbestiller :/
Jeg reiser med damen, og har skapt 2 kontoer i dividend-miles, skal jeg kjøpe 110K Miles til hvert konto eller er det best å kjøpe 110K til mitt, å sen bruke damens konto til å "gifte" 110K til til mitt konto?
Hvis en flyger first på veien til BKK og f.eks. business eller economy hjem, regnes hele reisen uanstt som first og koster da 110K miles eller noe mindre?
Man kan vel ikke kjøpe OG bli giftet bonus i samme kampanje? Trodde ikke det...
Ser litt på forbruk av de neste poengene som snart blir kjøpt, og tenker på DEL-BKK-RGN og hjem igjen,eller omvendt..
Absolutt ikke stopp i BKK, lenge siden DEL.. MEN dersom vi må sende i passet i posten for visa Til RGN, vil det byttes ut med Indonesia eller et eller annet sted.. Så viktig er ikke "Burma" ...
Antar LH til og fra DEL er greit og TG videre.... ?? Noen innspill ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.