US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Jeg fikk opp att det hvar ledig på F på Turkish mellom HKG og IST. Det hvar en 77 W som er satt opp. Er det ikke F likevell da? Eller er det suitten jeg har fått???

Hvis du får opp at det er F tilgjengelig og får booket det så får du F. (Og har de ikke F på de nye 777ene så får du de "gamle" med suiter slik jeg tolker det.)

Når er reisen? Flyene med suiter skal tilbake til Jet Airways, men Turkish selger ikke first hvis de ikke tilbyr det.

Hvis det var ledig på F, så var det nok suiten. Ellers kommer det opp at det ikke er tilgjengelighet i F. Men sjekk uansett bekreftelsen fra US at alt er OK.

Alltid lurt og sjekke det. Hadde "I" på en av langflygingene til neste tur. De hadde rotet selv , stress eller noe annet. Men rask fikset...

Er det lov til å gjøre små endringer etter man har bestillt en tur, uten å betale ekstra for det? Jeg tenker på domestic flyene i Kina. Orginalt så er turen bestillt slik:

OSL-FRA-PVG
PVG-PEK-HKG-IST-OSL

Det jeg ønsker nå er: OSL-FRA-PVG-PEK-HKG-IST-OSL. Jeg tenker på å kjøpe en billett for penger opp til ULN. Derfor passer det best å dra fra PEK og ikke SHA.(ingen direkte og, dårlig forbindelser).

Noen som vet om man kan bruke poeng for å bestille for flere personer? Dvs om man booke bonusreise for flere ved å bruke poeng fra kun 1 konto?

Noen som vet om man kan bruke poeng for å bestille for flere personer? Dvs om man booke bonusreise for flere ved å bruke poeng fra kun 1 konto?

Du kan booke for flere, enklere å gjøre det fra en konto enn fra to.

Du kan booke for flere, enklere å gjøre det fra en konto enn fra to.

Forrige gang booket jeg fra flere kontoer, og det er sant at det er litt styr...hvordan klarer jeg å konsolidere poengene fra tre kontoer over på en? Er det i det hele tatt mulig?

MVH

Tommy

Forrige gang booket jeg fra flere kontoer, og det er sant at det er litt styr...hvordan klarer jeg å konsolidere poengene fra tre kontoer over på en? Er det i det hele tatt mulig?

Ja, man kan gi bort mil, men det koster penger så det lønner seg ikke (økonomisk) hvis det bare er snakk om å forenkle bookingen.

Har jobbet endel med å sy sammen en rute til hawai via usa, ringte opp å skulle reservere, men det fallt fort i fisk. Alle første klasse legsene som viste ledig med Lufthansa kom ikke opp i systemt til US airways. Har degradert forventningene og prøver nå å sy sammen en business tur i stedet. Har i den forbindelse et spm. Stemmer det at hvis jeg benytter meg av F seter domestic usa så blir jeg belastet for First class hele turen? dvs 125 k poeng istedet for 1oo k poeng som det koster for business? Vanskelig å finne Business seter i usa men ofte ledig på F domestic.

Har jobbet endel med å sy sammen en rute til hawai via usa, ringte opp å skulle reservere, men det fallt fort i fisk. Alle første klasse legsene som viste ledig med Lufthansa kom ikke opp i systemt til US airways. Har degradert forventningene og prøver nå å sy sammen en business tur i stedet. Har i den forbindelse et spm. Stemmer det at hvis jeg benytter meg av F seter domestic usa så blir jeg belastet for First class hele turen? dvs 125 k poeng istedet for 1oo k poeng som det koster for business? Vanskelig å finne Business seter i usa men ofte ledig på F domestic.

Jeg ble belasta med 100k for min tur til Hawaii. Flyr domestic first LAX-HNL og HNL-SFO.

Jeg ble belasta med 100k for min tur til Hawaii. Flyr domestic first LAX-HNL og HNL-SFO.

Ok, var det med noen andre enn Continental? ser at Continental kommer opp på KVS tool med C klasse, mens united og us airways kommer opp med både C og F klasse hvor F da blir domestic first hos dem. hvis det er 100 k samme hva så blir det hvertfall enklere å finne tilgjengelighet :)

Planla litt dårlig ved bestilling av Dividend-reiser for familien.. skjønte ikke at to personer ikke kan være på samme PNR dersom de skal belaste turen sin fra hver sin Dividend-konto. Da jeg skulle bekrefte & betale, sa US Air-agenten at den eneste måten å få ordnet opp var å kansellere bestillingene og legge dem inn på nytt som separate bestillinger (bortsett fra å overføre miles mellom kontiene til en kostnad av US$500+ ). Så før jeg hadde fått tenkt meg om var reservasjonene kansellert, men plassene kom ikke tilbake. Så nå har familien splittet utreisedato, hviket ikke er så populært. Har vært innom ANA støtt og stadig siste døgn, men intet nytt. (LH BGO-FRA-EZE 30DEC2011)

Er det noen som har sett noe mønster i når/hvor ofte LH oppdaterer disponible bonusseter?

Vår første tur vi hadde hver vår ref, men nå på neste tur har vi samme selv om vi bruker to konti. Samme med to venner av meg... :rolleyes:

Status
Not open for further replies.
Back