USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Krise! To flighter i first på min booking til sommeren har forsvunnet fra USDM sine sider. Èn fra Asiana ICN-NRT og Thai BKK-FRA. Etter noen timer på tlf med Asiana er det altså e-ticketnr som ikke er knyttet til selve flighten. Dvs at den i verste fall kanselleres. Samme med Thai. Selv om begge har gått over til Amadeus virker verken tidligere eller nåværende referanse. Dette har skjedd nylig, siden jeg sjekker bookingene regelmessig. Det er kun på én av tre bookinger dette er et problem.

USDM har jeg ringt to ganger, men de ser av en eller grunn flightene i sine system og skjønner ikke problemet. Frustrerende altså. Ringer UK-kontoret i morgen og håper på noen mer oppegående agenter. Noen tips fra barkede forum-medlemmer?

Krise! To flighter i first på min booking til sommeren har forsvunnet fra USDM sine sider. Èn fra Asiana ICN-NRT og Thai BKK-FRA. Etter noen timer på tlf med Asiana er det altså e-ticketnr som ikke er knyttet til selve flighten. Dvs at den i verste fall kanselleres. Samme med Thai. Selv om begge har gått over til Amadeus virker verken tidligere eller nåværende referanse. Dette har skjedd nylig, siden jeg sjekker bookingene regelmessig. Det er kun på én av tre bookinger dette er et problem.

USDM har jeg ringt to ganger, men de ser av en eller grunn flightene i sine system og skjønner ikke problemet. Frustrerende altså. Ringer UK-kontoret i morgen og håper på noen mer oppegående agenter. Noen tips fra barkede forum-medlemmer?

Det samme ser jeg! På USDM sine sider mangler jeg reisen ICN-NRT. Når jeg sjekker reisen på checkmytrip og på lufthansa sine sider så ser jeg derimot alle reisene...
Ser også at på Lufthansa sine sider så er setevalget mitt borte...

Last edited:

Det samme ser jeg! På USDM sine sider mangler jeg reisen ICN-NRT. Når jeg sjekker reisen på checkmytrip og på lufthansa sine sider så ser jeg derimot alle reisene...
Ser også at på Lufthansa sine sider så er setevalget mitt borte...

Problemet på mine tre bookinger er at selve e-ticketnr ikke er knyttet til selve reservasjonen. USDM kan ikke manuelt gå inn å gjøre dette siden de ikke kan utstede nye billetter(begrenset tilgang til *A), og Asiana sier de ikke kan gå inn å fikse det. Og da vil leg-et etter hvert bli kansellert. I tillegg har de klart å klusse til en thaibooking. Billettnr viser business, mens reservasjonen viser first. Og da er visst begge ugyldig. Herlig...

Blir et leg kansellert, ryker hele bookingen. Derav krisen. Snakket med en supervisor idag hos USDM etter fire agenter. Rapporterer om de klarer å redde bookingen. Dette er bmi all over, og det verste som kunne skje.

Når det gjelder strekningen ICN-NRT har Asiana nå satt inn a380 i en innkjøringsfase. I følge USDM-Supervisor må Asiana ha tatt bort flighten, for så å sette den inn igjen, og da behøve en reconfirmation. Vel, rart at det plutselig skulle skje akkurat når USDM går over til OneWorld. En annen forklaring kan være at USDM har elendige systemer.
Thai Norge var ikke spesielt imponert når jeg spurte hvor feilen lå på thai-flighten, og sa at de fikk mange henvendelser angående USDM pga problemer.

Last edited:

Problemet på mine tre bookinger er at selve e-ticketnr ikke er knyttet til selve reservasjonen. USDM kan ikke manuelt gå inn å gjøre dette siden de ikke kan utstede nye billetter(begrenset tilgang til *A), og Asiana sier de ikke kan gå inn å fikse det. Og da vil leg-et etter hvert bli kansellert. I tillegg har de klart å klusse til en thaibooking. Billettnr viser business, mens reservasjonen viser first. Og da er visst begge ugyldig. Herlig...

Blir et leg kansellert, ryker hele bookingen. Derav krisen. Snakket med en supervisor idag hos USDM etter fire agenter. Rapporterer om de klarer å redde bookingen. Dette er bmi all over, og det verste som kunne skje.

Når det gjelder strekningen ICN-NRT har Asiana nå satt inn a380 i en innkjøringsfase. I følge USDM-Supervisor må Asiana ha tatt bort flighten, for så å sette den inn igjen, og da behøve en reconfirmation. Vel, rart at det plutselig skulle skje akkurat når USDM går over til OneWorld. En annen forklaring kan være at USDM har elendige systemer.
Thai Norge var ikke spesielt imponert når jeg spurte hvor feilen lå på thai-flighten, og sa at de fikk mange henvendelser angående USDM pga problemer.

Kan det hende at jeg har samme problem? Altså at e-ticket nummeret ikke er knyttet opp mot bookingen? Jeg sendte uansett en Mail til asiana airlines hvor jeg spør om alt er ok med leg'et ICN-NRT og hvorfor setevalget mitt er borte

Re: USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Jeg har nå fått en ganske stor endring på mitt siste leg hjem fra FRA som gjør at jeg kommer 10 timer senere hjem enn opprinnelig. Jeg kontakter US Airways og Lufthansa, men ingen kan gjøre endringer til min fordel. LH fordi US eier bookingen, og US kan ikke fordi de ikke lenger er med i Star Alliance...LH bekrefter tilgjengelighet på flyvningen jeg ønsker ombooket til....Uansett går dette ut over meg. Er det noen som har et tips om hva som skal til?

Sjekk om du har noen rettigheter ifht. EU-direktivet som du kan bruke mot dem.

Etter hva jeg forstår kan de gjøre dette i henhold til regelverket fordi det er mer enn 2 uker til avreise. Jeg har allerede klaget til US Airways og synes det er merkelig at ingen kan booke meg om til ønsket flyvning. Jeg fikk jo en endring av LH, og da kan de vel endre den igjen da spør du meg..

Ville ha forsøkt US igjen og bedt om å få snakke med en supervisor. Det er eksempler på at folk har klart å få gjennom endringer på *A-bookinger etter overgangen, men du må nok kjempe litt for det, dessverre.

Jeg har nå fått en ganske stor endring på mitt siste leg hjem fra FRA som gjør at jeg kommer 10 timer senere hjem enn opprinnelig. Jeg kontakter US Airways og Lufthansa, men ingen kan gjøre endringer til min fordel. LH fordi US eier bookingen, og US kan ikke fordi de ikke lenger er med i Star Alliance...LH bekrefter tilgjengelighet på flyvningen jeg ønsker ombooket til....Uansett går dette ut over meg. Er det noen som har et tips om hva som skal til?

Hvis det er noen trøst så er jeg i eksakt samme situasjon.....
TG920 og LH858 (som er flyttet til ettermiddagen) for deg også?
Fikk også akkurat samme svar fra LH og US.
Tror jeg bare legger inn et besøk i SEN loungen med litt frokost og en dusj, og så en tur inn til Frankfurt. Enten det, eller kjøpe FRA-OSL på et tidligere fly.

Lufthansa påstår at US kan endre selv om de ikke er i *A lenger.... Men men.... hvem vet

Hvis det er noen trøst så er jeg i eksakt samme situasjon.....
TG920 og LH858 (som er flyttet til ettermiddagen) for deg også?
Fikk også akkurat samme svar fra LH og US.
Tror jeg bare legger inn et besøk i SEN loungen med litt frokost og en dusj, og så en tur inn til Frankfurt. Enten det, eller kjøpe FRA-OSL på et tidligere fly.

Lufthansa påstår at US kan endre selv om de ikke er i *A lenger.... Men men.... hvem vet

Jepp, TG 922 og LH 858 som er flyttet til ettermiddagen..

Hvis du gidder å forfølge dette og får de til å endre så si i fra da :)

Vet ikke helt om jeg gidder å styre så mye med det.

Jeg har bestilt tur med us miles til kjæresten min. Er det noe hun trenger av bekreftelse fra meg ved innsjekking? Fotokopi av kredittkort brukt under betaling av taxes osv.

Da er visst nok TG 922/923 avlyst fra og med 1. desember.

Jeg har selv F bookinger på begge og lurer litt på hva jeg kan forvente?

Regner med at gratis avbestilling og kanskje refundering av bestillingsgebyr kan forventes, men er et noe sjanse for at jeg kan bookes om?

Da er visst nok TG 922/923 avlyst fra og med 1. desember.

Jeg har selv F bookinger på begge og lurer litt på hva jeg kan forvente?

Regner med at gratis avbestilling og kanskje refundering av bestillingsgebyr kan forventes, men er et noe sjanse for at jeg kan bookes om?

Jeg ville først hørt med TG om du kan bookes om til TG920/921 i F. Hvis ok, kan de gjøre det klart, for så at du ringer USDM så de kan utstede billetten på nytt.

Dette er den eneste måten det kan gjøres på siden USDM ikke har tilgang til *A lengre.

Hvis du gidder å forfølge dette og får de til å endre så si i fra da :)

Vet ikke helt om jeg gidder å styre så mye med det.

Jeg har ikke fått endret det, men Thai driver med rullett... Er nå endret til 747 med 9 seter i F, og det betyr vel suiter. En oppgradering fra 340`en ihvertfall!
Men...siden jeg og min bedre halvdel er i ulike bookinger har vi ikke lenger en 2 seter.. og i 747 er det kun én 2 seter..
Er det noen som har noen erfaringer med å få byttet seter? Skal ringe Thai i Oslo i morgen for å forhøre meg.

Seter kan du nok forandre selv på thai.com. Hvis du ender opp med 9 seter 747 så er visst det en ganske så stor upgrade fra 340. Rad 1 er vel heller ikke så dårlig hvis man er to. Husk å bruke riktig ref nr for å finne bookingen.

Back