US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Hadde denne ruten vært mulig i F hele veien?

OSL-FRA 15 Sep 1.segment
FRA-PVG 15 Sep 2. seg
// 16 sep (pvg-pek med tog eller billig fly)
PEK-ULN 17 Sep. 3 seg.
ULN-PEK 18 Sep 4 seg.

PEK-NRT 5 seg. = destinasjon

RETUR :
NRT-HKG
HKG-IST
IST-TBS
TBS-FRA
FRA-OSL

Det blir bra verdi for pengene om routingen min går igjenom for 100 k :D
 
Hadde denne ruten vært mulig i F hele veien?

OSL-FRA 15 Sep 1.segment
FRA-PVG 15 Sep 2. seg
// 16 sep (pvg-pek med tog eller billig fly)
PEK-ULN 17 Sep. 3 seg.
ULN-PEK 18 Sep 4 seg.

PEK-NRT 5 seg. = destinasjon

RETUR :
NRT-HKG
HKG-IST
IST-TBS
TBS-FRA
FRA-OSL

Det blir bra verdi for pengene om routingen min går igjenom for 100 k :D
Ja,jøss. Med minst 3 backtrackinger,open jaw+stopover,2 segmenter mere en maks tillat,og noen odde stopp bare for å besøke en flyplass ingen har hørt om, har du nok større sjans i Eurolotto ikveld til å få råd til turen for cash enn å finne en som vil booke denne turen :p
 

Attachments

  • odde.jpg
    odde.jpg
    22 KB · Views: 364
Last edited:
Ja,jøss. Med minst 3 backtrackinger,open jaw+stopover,2 segmenter mere en maks tillat,og noen odde stopp bare for å besøke en flyplass ingen har hørt om, har du nok større sjans i Eurolotto ikveld til å få råd til turen for cash enn å finne en som vil booke denne turen :p

Jeg mente 100 k miles ikke kr ;) Jeg trodde det hvar lov med 5 segmenter hver veg...
 
jeg også mener 100k miles. Men når du drar ifra PVG til PEK så har du begynt hjemturen. Samme med IST-TBS. Da drar du tilbake mot Asia.
 
Hmm. Jeg må nok slutte å drømme om slike routinger da :D

Kansje det får bli med T/R NRT via PVG. Kan jeg gjøre denne routingen: OSL-FRA-PVG-NRT?(eventuelt ULN istedenfor NRT)

Jeg sliter å finne seter på returen ser mye seter i Y og C. ikke noe som passer i F ...
 
Driver å komponerer en tur i First til Hawai via US, ikke helt enkelt, men ser ut som det er noe ledig. Spm 1: Er det noen som vet hva som er minimum connection mellom en internasjonal arrival (tenker her på å komme inn til Detroit fra Frankfurt) og videre innenriks. Her går første aktuelle fly videre 1 time etter landing. Regner med det er for kort tid, men dersom det tillates har jeg ingenting imot å prøve for så evt å bli booket om dersom det skulle gå adundas.
 
Driver å komponerer en tur i First til Hawai via US, ikke helt enkelt, men ser ut som det er noe ledig. Spm 1: Er det noen som vet hva som er minimum connection mellom en internasjonal arrival (tenker her på å komme inn til Detroit fra Frankfurt) og videre innenriks. Her går første aktuelle fly videre 1 time etter landing. Regner med det er for kort tid, men dersom det tillates har jeg ingenting imot å prøve for så evt å bli booket om dersom det skulle gå adundas.

KVS gir deg MCT, og det er 90 min for I-D i DTW.
 
Hadde denne ruten vært mulig i F hele veien?

OSL-FRA 15 Sep 1.segment
FRA-PVG 15 Sep 2. seg
// 16 sep (pvg-pek med tog eller billig fly)
PEK-ULN 17 Sep. 3 seg.
ULN-PEK 18 Sep 4 seg.

PEK-NRT 5 seg. = destinasjon

RETUR :
NRT-HKG
HKG-IST
IST-TBS
TBS-FRA
FRA-OSL

Det blir bra verdi for pengene om routingen min går igjenom for 100 k :D

Som nevnt: nei :p

Hvilke av disse har du faktisk tenkt å dra til, og hvilke har du bare tenkt å ha transfer på?

Jeg foreslår OSL-FRA-PVG-PEK med stopover PEK. Reis til ULN eller NRT (det som er billigst/passer best) på vanlig flybillett mens du har stopover i Beijing. Den andre har du som destinasjon. Retur PEK/NRT-HKG-IST-FRA-OSL. Om HKG ikke går gjennom med noen av de rutingene kan du prøve
OSL-FRA-HKG-PVG (stopover) PVG-NRT-PVG (vanlig billett) PVG-PEK-ULN (destinasjon) ULN-PEK-IST-FRA-OSL

FRA kan såklart byttes ut med andre europeiske *A hubs - MUC, ZRH, VIE, LHR...
 
Last edited:
Da har jeg endelig booket min First tur !!!! :D Ruten ble kanske ikke mest for miles men, sån ble den i hvertfall :

OSL-FRA i C Lufthansa
FRA-PVG FIRST :D Lufthansa
Shanghai,Honqaido-PEK-HKG I F og C med China Airlines.
HKG-IST-OSL F til IST og C til OSL! Turkish Airlines.

Det skal bli spenende å prøve TK! Noen andre her som har prøvd deres F class? Jeg har enda ikke gitt opp Mongolia noen som har oversikt over en direkte rute til ULN fra PVG? Bør jeg kjøpe miles? Jeg så det kostet ca 3500 med MIAT og noe mer med CA fra PEK... Jeg brukte bare 20 minutter på å bestille hele turen :)
 
Da har jeg endelig booket min First tur !!!! :D Ruten ble kanske ikke mest for miles men, sån ble den i hvertfall :

OSL-FRA i C Lufthansa
FRA-PVG FIRST :D Lufthansa
Shanghai,Honqaido-PEK-HKG I F og C med China Airlines.
HKG-IST-OSL F til IST og C til OSL! Turkish Airlines.

Flyselskapet på SHA-PEK-HKG er vel mest sannsynlig Air China, ikke China Airlines som er i Skyteam og dessuten fra Taiwan. SHA heter forøvrig Hongqiao (utt. hongtsjao). Syns Honqaido var en litt morsom feilstaving :lol:
 
Er 77w det samme som B777? Er det suitte jeg for fly med? Litt ot men, har ikke Iceandair 77W eller er det 75W?
 
Med Eurobonus har man som kjent ikke lov til å ta en stopover underveis på en bonusbillett.

Er det sånn å forstå at man kan ha et stopp i tillegg til destinasjonen? Er det i så
fall noen begrensning for hvor lenge en slik stopp kan vare?

BF:cool2
 
Med Eurobonus har man som kjent ikke lov til å ta en stopover underveis på en bonusbillett.

Er det sånn å forstå at man kan ha et stopp i tillegg til destinasjonen? Er det i så fall noen begrensning for hvor lenge en slik stopp kan vare?

Dette er ikke EuroBonus, og deres regler følges derfor ikke her! Kort oppsummering for USAirways her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

En stop-over er i dette tilfellet > 24 timer, og man kan bare booke flybilletter et år fem i tid (noen selskaper 330 dager el.l.). Trekk fra reistid i begge endre så kan du i noen tilfeller ha en stopover på tett oppunder et år.
 
Jeg fikk opp att det hvar ledig på F på Turkish mellom HKG og IST. Det hvar en 77 W som er satt opp. Er det ikke F likevell da? Eller er det suitten jeg har fått???
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top