US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Gifte miles koster penger og fordyrer turen vesentlig. Husk at du kun kan kjøpe 100K pr. konto på tilbudet.

BKK.

Mulig jeg misforstår, men er det ikke å "share" som koster penger? Har ikke "gift" miles samme pris som "buy"?

Angående makskvote på 50k bonusmiles pr konto totalt pr tilbud–– mulig at US Airs datasystem blunket, men jeg kjøpte i god tro følgende:
8/15/2011 08/15/11 BUY MILES TIERED BONUS OFFER BONUS 50,000
8/15/2011 08/15/11 BUY MILES - POINTS.COM 50,000
8/15/2011 08/15/11 GIFT MILES TIERED BONUS OFFER BONUS 20,000
8/15/2011 08/15/11 GIFT MILES - POINTS.COM 20,000
8/18/2011 08/18/11 1 AWARD ISSUED BGO-FRA FRANZEN, JEA -130,000
 
Mulig jeg misforstår, men er det ikke å "share" som koster penger? Har ikke "gift" miles samme pris som "buy"?

Sorry - blandet sammen, ja share koster penger. Tidligere kunne man ikke få bonus for både "buy" og "gift".
 
Når jeg bestilte fikk jeg alt på samme pnr, men hadde på forhånd satt opp US kontoen til frua til "la andre bestille på vegne av meg".
 
F domestic hos US Airways er ihvertfall 100 000...

Til info så stemmer det at man kan booke US Airways first domestic til 100 000 poeng fra europa ,evt continental i business first eller hva de kaller det. Da jeg prøvde å få med en leg med United first domestic gikk prisen opp til 125 000 poeng. Dobbeltsjekket dette med å ringe opp igjen til annen operatør, fikk samme svar. Ble hvertfall tur til hawai for 100 k poeng til slutt ved å bytte til us airways på to domestic flygninger :)
 
Vil det si at med 100K på konto og LH Senator medlemskap kan jeg fly feks 380 til Singapore med LH ?? Kommer man seg feks fra TRD -OSL-FRA-Sinapore T/R slik ?

Har lyst til en tur i F på LH sin 380...
 
Til info så stemmer det at man kan booke US Airways first domestic til 100 000 poeng fra europa ,evt continental i business first eller hva de kaller det. Da jeg prøvde å få med en leg med United first domestic gikk prisen opp til 125 000 poeng. Dobbeltsjekket dette med å ringe opp igjen til annen operatør, fikk samme svar. Ble hvertfall tur til hawai for 100 k poeng til slutt ved å bytte til us airways på to domestic flygninger :)
Jeg ba om biz på mine flygninger til og fra Hawaii med Continental og United,
men fikk klasse O og ble belastet med 100K
 
Hvordan fikk du tur til Hawaii? Etter det jeg har hørt er det meget begrensa med seter der.

Jeg fikk opp ledige seter på samtlige avganger på de dagene jeg søkte på når jeg bestillte turen i min signatur. Europa-US derimot...
 
Jeg sleit veldig med og komme ifra europa til USA på den rette tiden men med Air Canada LHR-YYZ løste det seg. Air Canada sin business first ser veldig spennende ut også, en slags first light.. Hjem var det mye lettere og finne seter med LH ifra SFO og LAX
 
Sitter å planlegger ny tur og har bestemt at SIN og DPS blir destinationer, men er det mulig og lage en litinary som gjør at jeg kan fly LH eller LX First? Om man router igjennom BKK så er man stuck på Thai.
 
Er det noen som har noen erfaring med hvordan det er å reise 2 stk på disse poengene? Eller det urealistisk å regne med å kunne reise 2 stk sammen.

Ser her at ønskemål kunne være Hawaii, med en stop over i San Fransisco (hvor lenge kan man ha en stop over?)

Alternativer et er tur til Beijing med stop over på "et eksotisk" sted.

aller helst da LH på first...

***** Alternativt for sommereferien er: Fly til SF, leie bil, cruise rundt i california, så fly til hawaii, deretter hjem. Måtte da bli for 4 personer. Alle i husstanden kan nå teoretisk kjøpe ppoeng. Men 4 Biz biletter T/R Hawaii er vel mye å håpe på i Juni Juli...???
 
Last edited:
Er det noen som har noen erfaring med hvordan det er å reise 2 stk på disse poengene? Eller det urealistisk å regne med å kunne reise 2 stk sammen.

Ser her at ønskemål kunne være Hawaii, med en stop over i San Fransisco (hvor lenge kan man ha en stop over?)

Alternativer et er tur til Beijing med stop over på "et eksotisk" sted.

aller helst da LH på first...
2 stk på biz til Hawaii er fullt mulig. Stop Over kan være så lenge du vil,men innenfor 12 måneder av bestillingsdato
 
Er det noen som har noen erfaring med hvordan det er å reise 2 stk på disse poengene? Eller det urealistisk å regne med å kunne reise 2 stk sammen.

Ser her at ønskemål kunne være Hawaii, med en stop over i San Fransisco (hvor lenge kan man ha en stop over?)

Alternativer et er tur til Beijing med stop over på "et eksotisk" sted.

aller helst da LH på first...

***** Alternativt for sommereferien er: Fly til SF, leie bil, cruise rundt i california, så fly til hawaii, deretter hjem. Måtte da bli for 4 personer. Alle i husstanden kan nå teoretisk kjøpe ppoeng. Men 4 Biz biletter T/R Hawaii er vel mye å håpe på i Juni Juli...???



Bestillte forrige uke for to i biz til hawai for avreise allerede i oktober, gikk fint det men måtte ta et ekstra hopp fra new york til vestkysten, fikk ikke direkte europa til vestkysten. vi gikk for continental fra lhr til ewr med sleeper seats hvor det var mye ledig. den viste faktisk ledige seter for opptil 4 personer via kva tools. Hjem igjen gikk via denver som hadde endel ledig biz med Lufthansa.
 
Sitter å planlegger ny tur og har bestemt at SIN og DPS blir destinationer, men er det mulig og lage en litinary som gjør at jeg kan fly LH eller LX First? Om man router igjennom BKK så er man stuck på Thai.



Ja, du kan fly FRA/MUC/ZRH-PVG-SIN-DPS. Litt omvei er det, men tilgjengelighet for både Swiss og Lufthansa er bra. Det går også greit å finne to seter i biz hos Singapore hvis du er fleksibel på datoer.
Andre alternativer er via NRT, ICN og KIX. Uansett er det en ganske lang omvei i tillegg til at man må fly ganske langt i biz i stedet for first, så det kan diskuteres om det er verdt det kun for å unngå Thai. UA flyr 772ER med litt tilgjengelighet i F fra NRT til SIN. Et annet alternativ er TK til HKG. LH og LX til HKG er vanskelig, men selvsagt mulig. LX flyr til BKK.

Du kan også vurdere å bruke destinasjon og stopover på SIN + en annen by enn DPS, og kjøpe en tilleggsbillett til DPS med f.eks. QR i biz eller et eller annet LCC. SIN-DPS er billig og kun 2 timer, dumt å bruke opp en verdifull stopover på dette.
Jeg gjorde dette, TR kommer etter hvert.
 
Ja, du kan fly FRA/MUC/ZRH-PVG-SIN-DPS. Litt omvei er det, men tilgjengelighet for både Swiss og Lufthansa er bra. Det går også greit å finne to seter i biz hos Singapore hvis du er fleksibel på datoer.
Andre alternativer er via NRT, ICN og KIX. Uansett er det en ganske lang omvei i tillegg til at man må fly ganske langt i biz i stedet for first, så det kan diskuteres om det er verdt det kun for å unngå Thai. UA flyr 772ER med litt tilgjengelighet i F fra NRT til SIN. Et annet alternativ er TK til HKG. LH og LX til HKG er vanskelig, men selvsagt mulig. LX flyr til BKK.

Du kan også vurdere å bruke destinasjon og stopover på SIN + en annen by enn DPS, og kjøpe en tilleggsbillett til DPS med f.eks. QR i biz eller et eller annet LCC. SIN-DPS er billig og kun 2 timer, dumt å bruke opp en verdifull stopover på dette.
Jeg gjorde dette, TR kommer etter hvert.

Takk for ett bra tips ;)
 
Er det 150 USD de koster å endre biltten? Hvis man endrer biletten, må man da betale nye skatter å avgifter?
 
Er det 150 USD de koster å endre biltten? Hvis man endrer biletten, må man da betale nye skatter å avgifter?

Egentlig er det 150$ men de får opp prisene i NOK da du ringer det norske nummeret så da tar de som regel 150kr :) Må vel bare betale det som eventuelt blir mere i avgifter ved større endringer.
 
Jeg tenker på en ny rute, da Mongolia blir litt dyrt og Japan vill jeg helst reise med familie...

Derfor tenker jeg på å endre ruten. (orginal routung: OSL-FRA-PVG-PEK-HKG-IST-OSL)

Ny rute som jeg ønsker er: OSL-FRA-PVG(stopover)-SIN(via)-CGK Dest

Retur BKK-OSL. mellom CGK og BKK flyr jeg med billig selskapene for å få med meg flere land... :D Er denne ruten lov om jeg betaler 10.000 mere poeng?
 
Jeg tenker på en ny rute, da Mongolia blir litt dyrt og Japan vill jeg helst reise med familie...

Derfor tenker jeg på å endre ruten. (orginal routung: OSL-FRA-PVG-PEK-HKG-IST-OSL)

Ny rute som jeg ønsker er: OSL-FRA-PVG(stopover)-SIN(via)-CGK Dest

Retur BKK-OSL. mellom CGK og BKK flyr jeg med billig selskapene for å få med meg flere land... :D Er denne ruten lov om jeg betaler 10.000 mere poeng?

Nei
.
.
Dette står i tråden til fluxie: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top