Liten update på min reply:Er den routingen lovlig? Dvs går open jaw av denne typen?
http://shopping.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/memberguide.htmlOpen jaw travel is not permitted when an en route stopover is included in the award itinerary. Open jaw travel is defined as flying to a city and returning from a different city on a valid routing having one common city. The distance between the two open jaw cities cannot exceed the distance of the outbound or return trip. This may include certain itinerary restrictions. Check with the booking agent when making reservation
Så lenge man bestiller, får bekreftet bookingen og kjøper poeng sånn ca likt, så bør det ikke være noen særlig fare.
Så man får hoppe ut i det!
-Man betaler ca. 3 ganger mer enn beste tilbud i økonomi.
I fjor reiste jeg til BKK midt i juletiden, og bestilte kun 2 mnd i forveien. Prismessig ble en tur ned der i F mye billigere enn det f.eks SAS skulle ha på samme datoer. Så trenger ikke bli dyrere enn vanlig økonomi.
At en kommer frem til destinasjonen eller hjem mye mer uthvilt (dog kanskje litt fullere) er jo heller ikke å forakte. Så betaler gledelig 8-10.000 for en billett i F, selv om det kanskje er noen timers planlegging for å finne den perfekte ruten.
Er det noe jeg har misoppfattet eller ikke fått med meg?
Har dest denne og andre tråder om dette tilbudet. Slik jeg har oppfattet det:
-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre stort sett opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.
-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.
-Man må legge inn flere timers arbeid for en komplisert booking.
-Man får bedre sete og forpleiing på et fly hvor de fleste uansett sover.
-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.
-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.
Om man benytter tilbudet til Hawaii, er det da mulig å få en RTW på bookingen siden Hawaii er sånn ca midt på i andre siden for oss i Norge?
Har dest denne og andre tråder om dette tilbudet. Slik jeg har oppfattet det:
-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre stort sett opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.
-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.
-Man må legge inn flere timers arbeid for en komplisert booking.
-Man får bedre sete og forpleiing på et fly hvor de fleste uansett sover.
-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.
-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.
Ja det er fullt mulig med litt flaks i agent rulletten. Kan fly med LH A388 i C FRA-NRT og NRT-HNL med ANA(operated by Japan Air) . .Jeg angrer på at jeg ikke tenkte på det da jeg bestilte turen min
ICN-BKK har flere fått nei til pga det kan bli oppfattet som backtracking. Kommer ann på geografi kunnskapene til agenten du trefferSer det, frister noe jævlig å slå til på en Hawaiitur nå i januar med følgende routing; OSL-ZRH med LX, ZRH-LAX med LX, LAX-HNL med CO og hjemreise med ANA HNL-NRT, NRT-ICN med Asiana og tilslutt Thai via BKK og tilslutt OSL.
Kommer US til å gå med på dette? Ser for meg å få igjennomført dette i biz.
ICN-BKK har flere fått nei til pga det kan bli oppfattet som backtracking. Kommer ann på geografi kunnskapene til agenten du treffer
Tok meg bare fem minutter å sette opp forslaget på *A`s nettsider, husker jeg rett så har jo LH rute ICN-FRA..bør ikke være så vanskelig å komme seg hjem på en god måte for både meg og US.
Folk er forskjellige og bra er det. Det enkelte kan finne på å betale ekstra for en annen bil eller klokke er jo langt mere.Jeg har lest innlegget ditt, og slik som jeg oppfatter det, synes du vi andre er ganske tåpelige som hopper på disse tilbudene.
Har et begrenset budsjett og prøver få så mye reise som mulig ut av det. Jeg argumenterer kanskje for meg selv for at jeg skal holde meg unna og ikke miste evnen til å reise med og nyte turen på økonomiklasse.Men du er kanskje også litt irritert for at du ikke selv ser fornøyelsen i dette. Don't you worry - det er ikke for sent å like det gode liv!![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.