Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Haha! Bare vent til du sitter i en 738 og hører sidemannen si "ja jøss, det er virkelig store vinduer og bedre luft her!! fantastisk fly!"
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Vil det ikke bli stort press på leasingmarkedet for fly i denne størrelsen med så mange 787 på bakken?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kan DU i det hele tatt utsette oppstart? Hva skjer med slots på JFK hvis de f.eks. måtte utsette oppstart 2-3-4-5 måneder?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Med tanke på hur DY/DU har marknadsfört 787 som framtidens drömflyg och samtliga konkurrents flyg som gamla "dinusarier" tror jag faktiskt många passagerare skulle bli besvikna om de får börja resan till New York eller Bangkok i en fullpackad 737-800 som dessutom måste göra bränslestop och crewbyte påvägen..
Istället för en dreamliner start blir det nightmare start.
EuroAtlantic kanske blir Kjos wetlease val? De har både 767-300ER och 777-200ER.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hva med pax antall på 737-800 mot en 787? Siden DY har solgt så mange biletter, får de plats i en 737 om de skulle sette Inn det under en periode? Eller må de seende 2stk 737 för å få med alle pax?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hva med pax antall på 737-800 mot en 787? Siden DY har solgt så mange biletter, får de plats i en 737 om de skulle sette Inn det under en periode? Eller må de seende 2stk 737 för å få med alle pax?

787'n tar 291, så regnestykket blir vel ganske enkelt. Hvis flightene er mere eller mindre fullsatt. Men blir jo dårlig med premium seter i en 738 :colgate:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Skulle vært gøy å sett smilet til Kjos når hans første avgang til NYC er med en gammel SAS 767.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!
 
Sv: Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

787'n tar 291, så regnestykket blir vel ganske enkelt. Hvis flightene er mere eller mindre fullsatt. Men blir jo dårlig med premium seter i en 738 :colgate:

Om man ändå måste skicka 2st B738 så kan man ju plocka bort varannan stolsrad i fram för att få en bättre premiumprodukt.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!

Har all respekt for deg imm, men dette har vel også nå å gjøre med at DY snart er på samma linja som FR når det gjelder slavekontrakter. Ja 787 er et supert fly, men når det har blitt hypa opp så til di grader av DY og andre så blir fall høyden også ganske stor når åpningen nå står i fare med 787.

Men selvfølgelig er det morro at de starter, blir jo billigere priser til BKK noe som passer meg helt utmerket :)
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har all respekt for deg imm, men dette har vel også nå å gjøre med at DY snart er på samma linja som FR når det gjelder slavekontrakter. Ja 787 er et supert fly, men når det har blitt hypa opp så til di grader av DY og andre så blir fall høyden også ganske stor når åpningen nå står i fare med 787.

Men selvfølgelig er det morro at de starter, blir jo billigere priser til BKK noe som passer meg helt utmerket :)


Ser poenget ditt.
Flyet er hypet opp, men er det ikke greit det? Det er tross alt banebrytende på mange måter, og vi ønsker vel at ting skal bli bedre?
Eller hva? At Boeing nå har fått problemer er jo ikke Norwegian sin feil.

For meg blir det feil å glede seg over at Norwegian og passasjerene deres muligens vil kunne lide av dette. Dette er ikke noe som noen kunne forutse ville skje.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!

Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY? :stir

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic :old
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY? :stir

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic :old

For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser poenget ditt.
Flyet er hypet opp, men er det ikke greit det? Det er tross alt banebrytende på mange måter, og vi ønsker vel at ting skal bli bedre?
Eller hva? At Boeing nå har fått problemer er jo ikke Norwegian sin feil.

For meg blir det feil å glede seg over at Norwegian og passasjerene deres muligens vil kunne lide av dette. Dette er ikke noe som noen kunne forutse ville skje.

Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY? :stir

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic :old

For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere

Thai C-klasse forteller det meste med sin setning. Og var vel noe av det samme som jeg skulle frem til.

Hvis jeg ikke tar feil, så var det ikke manko på advarsler om at han kanskje burde hatt litt mere på plass før billettsalget startet. Men nå ser vi jo antagelig hvofor de advarslene kom.:spin

Ja Boeing har nå et kjempeproblem som vil koste de masse grunker.

Trodde Aribus 330 fortod at desto flere aktører så går prisene ned.
Vil uansett valgt QR evnt TG til BKK og betalt 1-2-3k mere for en tur/retur reise.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere

Men dette har jo ikke DU gjort med vitende vilje? For meg ihvertfall så er det en avgjørende forskjell. Skulle skjønt deg litt mer hvis DU hadde solgt et produkt de viste at de ikke ville kunne levere, men denne svikten har nok truffet både boeing og DU mitt i fleisen!

Håper bare de klarer å få løst floken i løpet av kort tid, ikke kjekt for hverken DU eller de som har kjøpt biletter med 787 flyet.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Thai C-klasse forteller det meste med sin setning. Og var vel noe av det samme som jeg skulle frem til.

Hvis jeg ikke tar feil, så var det ikke manko på advarsler om at han kanskje burde hatt litt mere på plass før billettsalget startet. Men nå ser vi jo antagelig hvofor de advarslene kom.:spin

Ja Boeing har nå et kjempeproblem som vil koste de masse grunker.

Trodde Aribus 330 fortod at desto flere aktører så går prisene ned.
Vil uansett valgt QR evnt TG til BKK og betalt 1-2-3k mere for en tur/retur reise.

Må si meg enig med Imm og flere her som stusser over at personer her koser seg over at DY KAN slite med å få 788 i tide. Etter mitt syn så er det kun trist om vi ikke får se 788 på OSL da DY skal fly longhaul for første gang.

Er vel bare igjen ett utrykk for at janteloven lever i beste velgående, også på et forum som burde være glad for en økt IC satsing fra Norge.

Å forresten, jeg har lest de 50 andre tråder om DY's betingelser, så de argumentene behøver jeg ikke få repetert, jeg mener fortsatt at DY's satsning i Skandinavia er positivt..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

<mod>

Før det skjærer ut feil vei og vi må rydde mer:

"Status Norwegian Longhaul og deres 787" hører hjemme her, det er nok andre tråder om betingelser, SAS vs DY vs FR m.v.

Har man ikke noe konstruktivt å tilføre i tråden så finn en annen tråd der du kan bidra!
</mod>
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Må si meg enig med Imm og flere her som stusser over at personer her koser seg over at DY KAN slite med å få 788 i tide. Etter mitt syn så er det kun trist om vi ikke får se 788 på OSL da DY skal fly longhaul for første gang.

Er vel bare igjen ett utrykk for at janteloven lever i beste velgående, også på et forum som burde være glad for en økt IC satsing fra Norge.

Å forresten, jeg har lest de 50 andre tråder om DY's betingelser, så de argumentene behøver jeg ikke få repetert, jeg mener fortsatt at DY's satsning i Skandinavia er positivt..
Er vel ingen her som har sagt de IKKE vil ha mere IC satsning fra OSL og ARN? Men stauts er pr i dag at DY eller DU ,ikke vet når de får sine 787. Ja utrolig synd for kundene, det skal jeg være enig i. Så får vi se om det blir sommer , høst, vinter eller vår før vi får se en 787 på OSL.
 
Back
Top