Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Jo, men det blir vel ein påverknad uansett, om ein skulle hatt andre fly også.Om ikke direkte Murphy's, så viser jo uansett slike uheldige og uforutsette utfordringer hvilken svakhet det er i den ellers så fordelaktige "enhetsflåten" (er det egentlig et ord?).
Om ikke direkte Murphy's, så viser jo uansett slike uheldige og uforutsette utfordringer hvilken svakhet det er i den ellers så fordelaktige "enhetsflåten" (er det egentlig et ord?).
787 er jo ikkje splitter nytt lenger, skulle tru det snart var på stell. No er ikkje eg mekanisk ingeniør, men ting tyder vel litt på manglande testar, dårleg design, evt design under feil forutsetningar. Lure på kor mykje av potensiel vinst som er borte, både for RR, B og DY.
Og det ingen ende tar .... fler detaljer i artikkelen.
https://www.paddleyourownkanoo.com/...r-routes-including-orlando-miami-and-chicago/
Det stemmer vel ikke helt det som står der. Blir Dreamlinere i sommer.
Ifølge bookingsiden hos Norwegian så stemmer det meget bra.
Noen har det verre enn andre. Selv Southwest har begynt å se på flåteplanen ... Du blir veldig sårbar med en enhetsflåte.
Dette får jo f.eks. SAS og Thai til å stå frem med en skinnende glorie ...![]()
787 er jo ikkje splitter nytt lenger, skulle tru det snart var på stell. No er ikkje eg mekanisk ingeniør, men ting tyder vel litt på manglande testar, dårleg design, evt design under feil forutsetningar. Lure på kor mykje av potensiel vinst som er borte, både for RR, B og DY.
Men hvor lang tid kan disse motorproblemen på 787 ta ? Regner med at alle 787 som Norwegian har fått siste året kommer med problemfrie motorer.
Norwegian kutter på USA-rutene til vinteren, Ingenting igjen fra CPH, en igjen fra ARN og to igjen fra OSL: https://e24.no/boers-og-finans/norw...fra-skandinavia-til-usa-til-vinteren/24619273
Og hvis vi ser på neste vinter, er det ingenting å finne.![]()
Mistenker at E24 er litt tidlig ute. DY legger jo ut mye av rutene relativt sent. Men blir det vesentlige kutt vil det bli interessant å se hvor flyene settes inn.
Norwegian kutter på USA-rutene til vinteren, Ingenting igjen fra CPH, en igjen fra ARN og to igjen fra OSL: https://e24.no/boers-og-finans/norw...fra-skandinavia-til-usa-til-vinteren/24619273
I følge "eksperten" Elnæs gjør da Norwegian da med OSL som SAS har gjort med CPH, og velger en hub i Skandinavia som skal få feed fra de andre hovedstedene.
Det var ikke så mange ruter å feede, med forbehold at det ikke kommer mer
Så Norwegian sin IC «hub» er jo etterhvert først og fremst LGW
Ja, var akkurat derfor jeg stusset på sammenligningen. 0,1 og 2 ruter taler ikke om et klart hubvalg slik som SAS har, men avslører i stedet at de fleste rutene fra Skandinavia taper penger om vinteren. Med forbehold om at det ikke kommer mer etter hvert.
Har Norwegian fløyet disse rutene som nå etter ryktene legges ned i så mange år uten at det går rundt må jeg si at jeg er dypt bekymret over Norwegians evne til å analysere markedet og sette inn kapasitet der det er penger å hente. I såfall begynner også jeg å tvile på selskapets eksistens.
Derimot tror jeg ikke det er svaret. Enten så er det som flere har sagt at ruteprogrammet ikke er ferdig lagt enda, og at det kommer ut for salg snart. Eller så kan det være at de kanskje har fått noen signaler fra regjeringen om at russerne begynner å løsne, og at selskapet da vil åpne nye asiaruter med den eksisterende kapasitet som befinner seg i Skandinavia fra vinterprogrammets start. Tenker meg at kapasitet flyttes fra CPH til OSL, men at de får beholde ruten til JFK. ARN får kanskje en asiarute, men en nedgang i trafikken blir det uansett som resultat av Thunberg og skammen. OSL blir vinner med 3 til 4 nye destinasjoner til vinteren, HKG, SIN, NRT/ICN og DEL for eksempel.
Vi hører nok noe endelig i løpet av 2 uker, enten det er positivt eller negativt. 17.mai er jo en fin dag å gi en gave til Norge på![]()
Forhandlinger med russerne er et langtidsprosjekt og neppe noe nytt som skjer det på kort sikt
Men verken SIN eller DEL er destinasjoner som trenger en ny avtale med Russerne. Som med BKK og KBV har de rettigheter til å fly over den delen av Russland i dag
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.