Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Det er bare DYs indre sirkel som vet detaljert hvilke kostnader de egentlig har på fuel, crew, maintenance, leasing etc. på de enkelte baser og ruter.
Apex kostnader er estimater basert på generell offentlig informasjon og gjennomsnitt av makrotall i regnskapet. Fungerer nok dårlig på et selskap som DY som er så ekstremt på mange måter, har store engangskostnader, enorme variasjoner i lønnsnivå, 25 fly ufrivillig på bakken, store omstruktureringer, nylig enorm vekst osv.

Det vil vel si at det er like stor sjanse for at kostnadene er høyere enn estimatene som om de er lavere.
 
Ser nå at Oakland (OAK) byttes ut med San Francisco (SFO) fra OSL når ruten starter opp igjen fra slutten av mars. Var vel kun tidsspørsmål før også OSL ble flyttet fra OAK til SFO
 
Ser nå at Oakland (OAK) byttes ut med San Francisco (SFO) fra OSL når ruten starter opp igjen fra slutten av mars. Var vel kun tidsspørsmål før også OSL ble flyttet fra OAK til SFO

Oakland droppes fulstendig.

https://e24.no/boers-og-finans/i/6j...mg_v3Q7g82PLzI1zZHhThtC6Ak#Echobox=1576613517

Det betyr at avgangene fra Oslo og Roma til San Francisco vil flyttes over fra Oakland- til San Francisco-flyplassen. Rutene fra London, Barcelona og Paris ble flyttet til San Francisco tidligere i år.
 
Når de kutter Bangkok til våren må vel det bety at basen der legges ned. Da er det vel ikke veldig sannsynlig de starter opp igjen ruta neste vinter med norsk mannskap. Eller?
 
Når de kutter Bangkok til våren må vel det bety at basen der legges ned. Da er det vel ikke veldig sannsynlig de starter opp igjen ruta neste vinter med norsk mannskap. Eller?

Mener at ingen crew med norsk base flyr B787 i Norwegian. Kun crew med base i utlandet.
 
Det leses på FB at det skal lagres 10 stk 787'er på OSL .... Mer enn dette vites ikke foreløpig.
 
Det leses på FB at det skal lagres 10 stk 787'er på OSL .... Mer enn dette vites ikke foreløpig.



Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

Ingen andre er vel så hardt rammet, selv om de kanskje har litt annen kapasitet og sjonglere med. Ref Virgin som beholder A340-600 maskinene lenger enn planlagt
 
Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

Ingen andre er vel så hardt rammet, selv om de kanskje har litt annen kapasitet og sjonglere med. Ref Virgin som beholder A340-600 maskinene lenger enn planlagt

LOT har 6 av 15 787 på bakken. 40% av longhaul-fleet.
 
Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

DY har 10 maskiner i opplag. 5 788 og 5 789. Alle 788'ene står på Prestwick. Samme med en 789. De øvrige står på CPH (2), OSL og Gatwick. Det kan tyde på at de vil samle dem på OSL.
 
Yepp, de skal visst stables hos oss.....på taxiway U3 er vel foreløpig plan, oppe ved "hot cargo" plattformen nord for Forsvaret
 
Såg en video på YT från PIK.
-LNH var inne i hangaren och SE-RXY var parkerad utanför med motorer monterad.
Tror aldrig jag sett nån bild på -RXY med motorer sen landning på PIK förra juli.
 
Back
Top