Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
27 færre bak .. 22 flere foran. Noen må nok gi opp noen tommer for at dette skal gå opp ...
Kommer kanskje ikke som noe sjokk, men alle Trent 1000 motorene må byttes ut på Norwegian sin 787 flåte.
Skal erstattes med Trent 1000 Ten.
https://min.e24.no/a/xR4loV
Så da blir det nok litt flyleie fremover også, men med noen annen som plukker opp regninga.
I følge Wikipedia så er prisen for èn motor på 41 mill. USD/330 mill NOK. Stemmer dette?
Må svi for RR.
Når flyene blir stående på bakken, må Norwegian igjen vurdere å leie inn fly. Prisen for det må de dekke selv.
Kor mange motorar må dei lage då, for å nokon sinne gå i pluss... Reknar med at ikkje heile motoren er tapt, men at mykje delar kan brukast om, slik at det ikkje blir avskriving heilt til null?
Ja, du kan så seie. Bra det blir handtert då. Og forhåpentlegvis til så lita ulempe som mogleg for DY og andre.De må neppe kassere hele motoren, og er jo snakk om en del av motoren hvor problemet her
Ellers er de andre selskapene som var først ute med -9 i ferd med å skifte sine. ANA har flere fly parkert, mens både Virgin og Air New Zealand har wetleaset fly
787 programmet må være god butikk for HiFly og co, om ikke annet
LN772: bestilt av Norwegian, har også dukket opp på produksjonslisten
Noen flere
LN813 - Bestilt av Norwegian (montering begynner om ikke lenge)
LN827 - Bestilt av BOC Aviation
LN835 - Bestilt av BOC Aviation
LN853 - Bestilt av BOC Aviation
LN870 - Bestilt av BOC Aviation
Dreamlinere tilbake i trafikk?
Etter at Norwegian LH fra begynnelsen av januar sendte tilbake 4 innleide fly har fortsatt 2 Dreamlinere (LNFogLNP) vært langtidsparkert pga motortrøbbel. Norwegian har lagt opp et redusert ruteprogram som innebærer bruk av bare egne fly.
LNP gjorde i går sin første tur på lenge. Den fløy Oslo-Orlando-Oslo.
Betyr dette at Norwegian, etter nesten ett år med parkerte Dreamlinere, igjen er i ferd med å få alle fly i luften eller har LNP bare fått låne motorer fra et annet individ?
In the last few weeks, new problems have been found with a type of Rolls-Royce engine used to power the Boeing 787-10 Dreamliner. Singapore Airlines first found the problem with the Trent 1000 TEN engines which were showing signs of premature blade deterioration but Rolls-Royce has issued a new safety directive for all Trent 1000 engines.
Norwegian now says it will be forced to ground four of its Gatwick-based 787’s at a time. Significant disruption is forecast and as a result, wetlease operators are being called in to cover the airline’s schedules up to the end of October.
Og det ingen ende tar .... fler detaljer i artikkelen.
https://www.paddleyourownkanoo.com/...r-routes-including-orlando-miami-and-chicago/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.