Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Såvidt jeg har fått med meg har ikke Norwegian vært i Norge enda med sine LN registerte Dreamlinere. Tar jeg feil eller hvorfor er det slik?

Såvidt jeg har fått med meg har ikke Norwegian vært i Norge enda med sine LN registerte Dreamlinere. Tar jeg feil eller hvorfor er det slik?

LN-LNG var innom og flydde ett par ruter for en stund tilbake. Ellers så har LNA og LNH hatt fast base på OSL lenge. Det har sikkert sine grunner med EI/LN-reg og bruk av de i Norge.

Noen flere LNs for de neste 787-9 til Norwegian.

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 bestilt av Norwegian (for AAA)

Fra før er jo LN400 og LN418 identifisert, begge kommer via MG Aviation

I henhold til Norwegian sin flåteplan så vil de få levert hele 9 787-9 i 2017. Fra før er det kjent at 4 kommer i 2016

Nå er det så mange tråder om Norwegian og deres longhaul at jeg sliter litt med å finne konkret hva jeg lurer på.

Men denne dispensasjonen fra tilsynet gikk vel ut for en stund tilbake, og senest i går så jeg på FR24 at LN-LNE fløy OSL - FLL. Kan noen forklare meg hvordan strukturen for norske ruter til USA per dags dato? Er maskinene ortsatt registrert på DU? Er det fortsatt bangkok-base som flyr rutene "via" OSL?

CC-baser i både Bangkok og USA, pilotbaser i Bangkok og London,norske og irsk-registrerte maskiner på ruter mellom Norge og USA og utgått dispensasjon - Ber om forståelse for dumme spørsmål.

Plan for 787-9 operasjoner kommende vinter

http://airlineroute.net/2016/04/07/dy-789-w16update1/
Copenhagen – New York JFK 1 weekly (Day 3 from CPH, Day 1 from JFK)
London Gatwick – Los Angeles 3 weekly (Day 247)
London Gatwick – New York JFK 5-6 weekly (Day x3 from LGW, Day x13 from JFK)
London Gatwick – San Juan 2 weekly (Day 36)

Dette er dog bare for rundt 2 maskiner, og da gjennstår programmet for inntill 2 maskiner til

Noen flere LNs for de neste 787-9 til Norwegian.

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 bestilt av Norwegian (for AAA)

Fra før er jo LN400 og LN418 identifisert, begge kommer via MG Aviation

I følge den siste oppdateringen av produksjonslistene til allthings787, så er LN538 via AerCap

Itillegg er LN556 listen som skal til Norwegian gjennom CIT Leasing

Har disse maskinene begynt å bli relativt stabile slik at det går an å vurdere en longhaul tur med Norwegian etterhvert?

Har disse maskinene begynt å bli relativt stabile slik at det går an å vurdere en longhaul tur med Norwegian etterhvert?

Ja, vil si det.
Fungerer javnt over bra nå.
SAS har vel faktisk hatt mer LH kluss i det siste de, men det er det vel ikke så gøy å skrive om[emoji16]

Re: G-CIXO/LN450 - status

Blir det LN- regs på 787-9 også? Snedig at alle -8 har LN- reg mens -9 har EI- og G-...

Re: G-CIXO/LN450 - status

Man trenger vel ikke LN-reg for å operere rutene ut fra London og Paris f.eks?

Espen

Back