• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Noen flere LNs for de neste 787-9 til Norwegian.

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 bestilt av Norwegian (for AAA)


Fra før er jo LN400 og LN418 identifisert, begge kommer via MG Aviation

I følge den siste oppdateringen av produksjonslistene til allthings787, så er LN538 via AerCap

Itillegg er LN556 listen som skal til Norwegian gjennom CIT Leasing
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har disse maskinene begynt å bli relativt stabile slik at det går an å vurdere en longhaul tur med Norwegian etterhvert?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har disse maskinene begynt å bli relativt stabile slik at det går an å vurdere en longhaul tur med Norwegian etterhvert?



Ja, vil si det.
Fungerer javnt over bra nå.
SAS har vel faktisk hatt mer LH kluss i det siste de, men det er det vel ikke så gøy å skrive om[emoji16]
 
Re: G-CIXO/LN450 - status

Blir det LN- regs på 787-9 også? Snedig at alle -8 har LN- reg mens -9 har EI- og G-...
 
Re: G-CIXO/LN450 - status

Man trenger vel ikke LN-reg for å operere rutene ut fra London og Paris f.eks?

Espen
 
Re: G-CIXO/LN450 - status

Hva skyldes at de skal kjøre 787-9 på alle rutene fra OSL? Fulle fly?

Alle nye leveringer er -9. Det er sannsynlig at de setter inn de noe mindre -8 i nye markeder etterhvert som de åpner. Dermed vil de nye bli satt inn i 'etablerte' markeder.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da er flere linjenummer for Norwegian kommende 787-9 kjent

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 leaset fra AerCap
LN538 leaset AerCap
LN556 leaset CIT Leasing
LN581 leaset fra AerCap
LN588 bestilt av Norwegian
LN593 leaset fra AerCap
LN600 bestilt av Norwegian
LN604 bestilt av Norwegian
LN608 leaset fra AerCap
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs

LN619 bestilt av Norwegian
LN647 leaset fra CIT
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

i et intervju med Thomas Ramdahl, CCO i Norwegian i månedens utgave av Airliner World kommer det frem at Premium-produktet er såpass populært at de fra juni-juli vil utvide premium-kabinen på alle nye leveringer fra 35 til 44 seter.
on the last four deliveries of the -9 we had 344 seats and we will have that [on deliveries] until June. then we will move down to 338 seats as we are expanding the Premium cabin. today, the front cabin has 35 seats in premium and a small section of economy class. we'll have 44 seats from door 2 to the cockpit...


på spørsmål om premium på 737max, svarer Ramdahl:
if you look at the MAX, we are thinking about having three or four rows with the middle seat free. i believe the important thing is to have width rather than legroom. it will be a one-class product but you will have more space.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

på spørsmål om premium på 737max, svarer Ramdahl:

"if you look at the MAX, we are thinking about having three or four rows with the middle seat free. i believe the important thing is to have width rather than legroom. it will be a one-class product but you will have more space. "

Hah!!! En som har skjønt det.

Hører dere SAS????? Haaaaaallloooooooo ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hah!!! En som har skjønt det.



Hører dere SAS????? Haaaaaallloooooooo ;)



Det beste er jo om Norwegian begynner å fly med premium intra Europa. Da har SAS Plus tapt da ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det beste er jo om Norwegian begynner å fly med premium intra Europa. Da har SAS Plus tapt da ;)

Med ledig midtsete og Premium hos DY intra Europe skal jeg innrømme at jeg hadde banket på døren og sagt "hei", i hvert fall.
 
Back
Top