Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I "verste" fall, kan det jo hende faktisk mange vil booke - dersom
erstatningsflyet vil være nesten like interessant (B777 osv.); vil ikke være
så ofte man kan reise direkte fra OSL med en slik flytype (i pax
versjon); og da er det sikkert en del "flygale" som benytter sjansen.

I "verste" fall, kan det jo hende faktisk mange vil booke - dersom
erstatningsflyet vil være nesten like interessant (B777 osv.); vil ikke være
så ofte man kan reise direkte fra OSL med en slik flytype (i pax
versjon); og da er det sikkert en del "flygale" som benytter sjansen.

Ikke helt uvanlig å reise til BKK i 777 ;-)

Det betyder åbenbart så lidt for kunderne, at DY finder det nødvendigt at bruge salgsargumentet "Dreamliner-oplevelsen" som første punkt på listen over argumenter i booking-processen.

Et salgsargument, der forøvrigt stadig er at finde på deres website - selv på de første flyvninger.

Hører hva du sier - men jeg personlig tror svært få bryr seg om flytypen. Jeg har flere kollegaer og venner som er über-frequent flyers som ikke aner om det er Airbus eller Boeing engang. ;)

Og selv om det bare er svært få av oss som bryr oss så gir Norwegian disse et alternativ uten ekstra kost.

Flott fra et innovativt selskap som fra noen få hold får merkelig mye pepper.

Ikke helt uvanlig å reise til BKK i 777 ;-)

Ok? Trodde ikke det var så mye flyvninger fra OSL til BKK
med B777 som flytype, men nå er ikke jeg helt oppdatert
på trafikken på OSL uansett her fra Sverige, trodde det
kun var PIA som for det meste brukte B777 på OSL.

Ok? Trodde ikke det var så mye flyvninger fra OSL til BKK
med B777 som flytype, men nå er ikke jeg helt oppdatert
på trafikken på OSL uansett her fra Sverige, trodde det
kun var PIA som for det meste brukte B777 på OSL.

Thai flyr fra BKK til OSL med 777 mange ganger pr uke, og har gjort det LENGE.

Ok, da var jeg ikke helt oppdatert der - sist jeg snakket med en
"OSL-kjenner" var det like mye store Airbus-maskiner som TG
brukte; men synd at det kun er T7 permanent da - hadde håpet
at de skulle bruke halvparten av året med A340. Nei da blir ikke
en evt. T7 med DU noe som flynerdene kanskje blir helt
"ville i trusa" av.. ^_^

Vet ikke om noen av dere har sett dette, men her er et setekart til norwegian's 787.

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/billetter/setereservasjon/interiorarrangement/

seteplan-m-wc-787.jpg

Ok, da var jeg ikke helt oppdatert der - sist jeg snakket med en
"OSL-kjenner" var det like mye store Airbus-maskiner som TG
brukte; men synd at det kun er T7 permanent da - hadde håpet
at de skulle bruke halvparten av året med A340. Nei da blir ikke
en evt. T7 med DU noe som flynerdene kanskje blir helt
"ville i trusa" av.. ^_^

Ganske lenge siden Thai brukte Airbus, helt tilbake til oppstarten av ruta til BKK. 2009 var det vel. Etterhvert forsvant Airbus helt og 777 kom. Riktignok var A340-600 i bruk på noen få avganger i fjor vinter.

"MISSING PERSON" Hvor er Skånvik og sier at alt er på stell ?

Frøken Skånvik sier at Norwegian ikke blir rammet av utsettelser.

http://e24.no/boers-og-finans/lei-av-dreamliner-spekulasjoner/20331657

Som du ser sa hun det allerede den 06/02. Hele to dager før Norwegian sendte ut en børsmelding om at Boeing hadde meddelt de at leveransen av første 787 kunne bli forsinket.

Når dama den 06/02 sier "Vi snakket med våre kontakter hos Boeing i Seattle, som produserer flyene, senest i går kveld. Det er per nå ingen endringer på produksjonen, og jeg må vel si at de signalene vi får selv direkte fra Seattle er mer positive enn de vi leser om i media", så kan hun vel ikke si annet enn at leveransene går som normalt.
Som et børsnotert selskap så må forhold som kan påvirke børskursen meddeles børsen først. Og den meldingen kom altså den 08/02, ikke mer enn to dager etter at Boeing hadde fortalt Norwegian at leveransen går som normalt. Neste melding til børesen vil antakelig være når Boeing har oversikt over når flyet kan leveres, og det har de antakelig ikke ikke på nåværende tidspunkt.

Hvorfor mener du at hun skal komme i media og si at "alt er på stell" når ikke engang Boeing kan si det?

Nå har jo forsåvidt norewegians styreleder sagt at de som har kjøpt billetter skal få fly til New York som de har kjøpt, men med andre fly. Og det er helt naturlig i og med at norwegians eget fly blir forsinket. Han har videre sagt at de som har kjøpt billett for å reise med 787 kan få booket om til avgang når 787 er levert, uten kostnad. Norwegian har etter min mening ivaretatt passasjerene, og da er vel "alt på stell"? Eller hva?

Dette er en lite trivelig situasjon for Boeing, Norwegian og ikke minst for passasjerene, men de som skal reise uansett kommer fram, Norwegian flyr og Boeing betaler.

Vidar

Vil setene 34 A/C og 35 A/C være de mest attraktive setene, bortsett fra premiumsetene?

For noen kanskje, men det er jo samme setene som de andre economy setene. En fordel for vindusrekka er vel at man slipper å hoppe over to personer. For C-rekka så blir man vel sittende i do-køen. Jeg regner med at A-sete blir strengt tatt et B-sete i forhold til radene foran - slik jeg har sett en del andre selskaper har gjort.

Når dama den 06/02 sier "Vi snakket med våre kontakter hos Boeing i Seattle, som produserer flyene, senest i går kveld. Det er per nå ingen endringer på produksjonen, og jeg må vel si at de signalene vi får selv direkte fra Seattle er mer positive enn de vi leser om i media", så kan hun vel ikke si annet enn at leveransene går som normalt.

Vidar

Strengt tatt så er det hun sier her korrekt. Produksjonen går som normalt, da det er leveringene som har stoppet opp. Men det nevner hun ikke, men har således sitt på det tørre med utsagnet

Får satse på at om de ikke får sine 787 i tide, så leaser de inn Hong Kong Jet sine flunke nye A332 maskiner som egentlig skulle til Air AsiaX.

Strengt tatt så er det hun sier her korrekt. Produksjonen går som normalt, da det er leveringene som har stoppet opp. Men det nevner hun ikke, men har således sitt på det tørre med utsagnet

På det tidspunktet hun sa at de hadde snakket med Boeing var ennå ikke leveransen av deres fly utsatt. Den meldingen kom to dager senere og ble korrekt sendt til børsen først.

Vidar

<mod>
Hva som er gjemt i hvilken hangar er nå i en egen tråd, så holder vi oss til 787 og DY her.
</mod>

-A

Back