Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng
Hei alle sammen, kom over dette forumet når jeg søkte litt rundt på eurobonus og sitter å lurer på hva jeg skal gjøre med poengene mine.
Jeg har 70 000 EB når denne måneden er over, og opparbeidet meg CT når denne månden også er over. Når jeg ringte Amex sa de at det tok ca. 1 måned før jeg fikk brev i posten siden de måtte registrere alt og evnt. hvis noe måtte regnes på nytt.
Hva tenker dere er lurest og gjøre her? Jeg har hørt at man bør vente til det er noen kampanjer på reiser med EB poeng slik at man bruker minst mulig av poengene sine?
I sommer skal jeg reise Oslo > Bangkok > Oslo fra 30.06/01.07 til 29.7 ca.
Har vært sent ute med å bestille siden jeg ikke fant ut at jeg skulle dra før for litt siden, og har sjekket litt priser på flybilletter.
De har gått fra 8 500-13 500,- T/r den siste perioden jeg har sjekket.
Kravet jeg har satt er max timer reise er 17 timer lenger orker jeg ikke pga en veldig dårlig rygg..
Har sjekket flybilletter på, finn.no, skyscanner.com, cheapflights.com,
https://www.google.no/flights/, momondo.com, supersaver.no
Problemet var når jeg gikk inn på billetten til 8500 fra finn.no så spratt den brått opp til 10500 når jeg kom inn på ticket sin side..
Prøvde diverse andre sider også, men virket ikke som noen av disse sidene aksepterte Amex heller..
Har prøvd å finne flyvninger med star alliance, men nå ligger den billetten som lå til 10 500 til 13 800 på finn.no.
Etter det jeg har hørt så er det "billig" billetter dersom man er flink til å planlegge lenger i forveien for da vil de fylle opp flyet.
Deretter så kommer de dyreste billettene etterhvert.
På slutten hvis de trenger å fylle opp flyet ca. 1 måned før så slipper de billig billetter igjen...
Så jeg sitter å venter nå å venter på at de forhåpentligvis skal slippe billig billetter denne uken, for da bør jeg får bestilt
En annen ting jeg har hørt er at om man reiser fra et land som har dårligere økonomi, feks si thailand eller vietnam. At reisemotorene ser ipèn din og deretter priser de seg lavere/høyere ifht til økonomi?
Kan det lønne seg å bestille turen fra en proxy server i det landet feks?
Veldig mange spørsmål, men er helt ny og vil gjerne bli bedre på dette