espenlok
ScanFlyer Blue
Hei!
Jeg har hatt problemer med innlogging på sas.no i hele 2026. Jeg har forsøkt alle mulige løsninger, bytte passord, endre browser, slette cache, forsøke privatmodus, chatte med kundeservice, spørre Microsoft Copilot om hjelp. Men uansett hva jeg gjør så får jeg beskjed om "Feil e-postadresse, EuroBonus-nummer eller passord". Imidlertid fungerer innlogging med samme e-postadresse og passord på SAS-appen. Jeg ønsker imidlertid å ha mulighet til å bruke PC og ikke bare mobilen til å bestille flybilletter. Og etterregistrering av manglende poeng fungerer ikke på appen.
Jeg synes Copilot sitt forslag virker logisk:
Jeg har hatt problemer med innlogging på sas.no i hele 2026. Jeg har forsøkt alle mulige løsninger, bytte passord, endre browser, slette cache, forsøke privatmodus, chatte med kundeservice, spørre Microsoft Copilot om hjelp. Men uansett hva jeg gjør så får jeg beskjed om "Feil e-postadresse, EuroBonus-nummer eller passord". Imidlertid fungerer innlogging med samme e-postadresse og passord på SAS-appen. Jeg ønsker imidlertid å ha mulighet til å bruke PC og ikke bare mobilen til å bestille flybilletter. Og etterregistrering av manglende poeng fungerer ikke på appen.
Jeg synes Copilot sitt forslag virker logisk:
Dette er et kjent SAS‑problem. Appen bruker et annet innloggingssystem (SAS Identity), mens nettsiden bruker en eldre backend (Amadeus). Når de to ikke er synkronisert, får du:
Innlogging fungerer i appen
Innlogging feiler på sas.no
Passordbytte hjelper ikke
Både e‑post og EB‑nummer avvises
Dette er 100 % i tråd med det jeg opplever.
Videre skrev Copilot
Videre skrev Copilot
Da er vi på det punktet hvor kun SAS kundeservice kan fikse det.De må gjøre én av følgende:
- “Resynke” SAS‑ID mot EuroBonus‑profilen
- Oppdatere e‑post i backend
- Reaktivere kontoen i Amadeus
- I noen tilfeller: opprette en ny SAS‑ID og koble den til EB‑nummeret ditt
Dette tar dem bokstavelig talt 2–3 minutter, men du får ikke gjort det selv.
Men personen på SAS-chatten mente at dette ikke var mulig.
Er det noen som kjenner til dette problemet og har klart å finne en fungerende løsning.
Men personen på SAS-chatten mente at dette ikke var mulig.
Er det noen som kjenner til dette problemet og har klart å finne en fungerende løsning.