Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Beklager, men usikker på om du svarte meg eller en lenger opp?

Sjekket nå AirInda, Frankfurt til Bangkok.
Fant priser fra 6100-6500 t/r, ca. de datoene jeg nevnte.

Skjønte ikke resten av det du skrev.. og da må jeg komme meg til frankfurt?

Jeg skjønner kanskje 25% av hva folkene her inne snakker om. Det tar litt tid å komme inn i den terminologien. :)

Men med posisjonering så mente jeg at du kan bruke annen avreiseflyplass til hoveddelen av reisen. Det ofte kan være en ide for de som skal reise langt og samtidig bor litt sentralt (Oslo som avreiseflyplass feks) å se etter reiser fra andre større lufthavner i Europa. Blir tidvis litt greiere priser sånn sett, da en t/r Oslo til en eller annen storby i Europa ofte har en svært lav pris. Er selvfølgelig en risiko ved å ikke ha gjennomgående billett.

Uansett så er vel ikke dette tråden for annet en EB relater, så en admin dukker nok snart opp med øksen på mine forslag :) Velkommen til forumet btw.

Jeg skjønner kanskje 25% av hva folkene her inne snakker om. Det tar litt tid å komme inn i den terminologien. :)

Men med posisjonering så mente jeg at du kan bruke annen avreiseflyplass til hoveddelen av reisen. Det ofte kan være en ide for de som skal reise langt og samtidig bor litt sentralt (Oslo som avreiseflyplass feks) å se etter reiser fra andre større lufthavner i Europa. Blir tidvis litt greiere priser sånn sett, da en t/r Oslo til en eller annen storby i Europa ofte har en svært lav pris. Er selvfølgelig en risiko ved å ikke ha gjennomgående billett.

Uansett så er vel ikke dette tråden for annet en EB relater, så en admin dukker nok snart opp med øksen på mine forslag :) Velkommen til forumet btw.

Takk skal du ha! :-) Da skjønte jeg litt mer. Risikoen er at du kan miste neste fly da?
Dette forumet virket akkurat som min gate. Glad i år reise, forstå systemer som dette og gode deals. Så det er en fin kombo!

Sant nok, det tenkte jeg ikke på. Skal være mer spesifikt fremover hvilken tråd jeg poster i!

Trådrelatert spørsmål for å forkorte forrige post:
Har 70-80 000 EB + CT neste måned.

Hvordan kan jeg benytte disse på best måte?
Hvordan får jeg greie på best mulig EB tilbud fra Sas/Star alliance partnere?

Har en reise som jeg bestilte da igår via Expedia:
T 30.06: OSL-ZRH-BKK (Swiss)
R 29.07: BKK>FRA>OSL (Lufthansa)
Billetten kostet kr 9725,- igår, ser at via finn.no til flightfinder.no så koster den idag Kr 8409,-.
Tapte Ca. 1000 kr der, men Expedia tok amex ihvertfall og flightfinder tok bare mastercard. For de Kr 1000 kunne jeg kjøpt meg 5000 ekstra poeng rett fra sas..

Kan jeg oppgradere fra Økonomi til business med EB selvom jeg har bestilt via Expedia? Evnt. hvor mange poeng vil dette koste?

Takk skal du ha! :-) Da skjønte jeg litt mer. Risikoen er at du kan miste neste fly da?

Jepp.

Kan jeg oppgradere fra Økonomi til business med EB selvom jeg har bestilt via Expedia? Evnt. hvor mange poeng vil dette koste?

Tidligere var det iallefall en mulighet her: https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/oppgradering/oppgradering-med-star-alliance/#/booking
Men ser sas har slettet siden så jeg er usikker. Har du star alliance gold/diamond/pandion så har vel mange hatt suksess med å be om upgrade ved innsjekk/gate hos Lufthansa. Tror også billett type/klasse har noe å si.

Men svart belte i eurobonus gjengen svarer sikkert (iallefall om jeg tar feil) :)

Trådrelatert spørsmål for å forkorte forrige post:
Har 70-80 000 EB + CT neste måned.

Hvordan kan jeg benytte disse på best måte?
Hvordan får jeg greie på best mulig EB tilbud fra Sas/Star alliance partnere

Til info, CT kan ikke kombineres med andre EB-tilbud på bonusreiser. Det beste er å bruke CT på long haul business eller first. SAS i C til Nord Amerika og Asia koster 100K, mens med *A koster det hhv. 110K og 140K + et par tusen kr mer i avgifter.

Poengprisene er per pers, CT gir jo halv pris.

Har det blitt vanskeligere å finne bonusbilletter i business? Leter og leter men det er jo litt som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Synes det er litt tull å bruke CT på Plus... Evt. finnes det noen letetips?

Har det blitt vanskeligere å finne bonusbilletter i business? Leter og leter men det er jo litt som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Synes det er litt tull å bruke CT på Plus... Evt. finnes det noen letetips?

Har du AmEx Platinum? I så fall kan du kikke på muligheter hos andre selskap i Star Alliance. Bedre muligheter der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du AmEx Platinum? I så fall kan du kikke på muligheter hos andre selskap i Star Alliance. Bedre muligheter der.

Jupp (eller mannen har), får vurdere andre selskap. Har holdt meg til SAS pga flyskrekk;)

Søker jeg på samme måte på de respektive sidene eller må vi ringe inn?

Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Du må ringe Tallinn. Lurt å gjøre litt research selv først. Det kan du gjøre på United.com

Edit: NB! Det må være Business/First Saver Award tilgjengelig

3ae4f48e7acaa5d598eba43ceaf9321a.png

Last edited:

Du må ringe Tallinn. Lurt å gjøre litt research selv først. Det kan du gjøre på United.com NB! Det må være Business/First Standard Award tilgjengelig

3ae4f48e7acaa5d598eba43ceaf9321a.png

Stemmer dette? Jeg trodde det var Business/First Saver Award som måtte være ledig. Standard trodde jeg var for UA sine elitekunder.

Stemmer dette? Jeg trodde det var Business/First Saver Award som måtte være ledig. Standard trodde jeg var for UA sine elitekunder.

Det er Saver Award man må lete etter, ja.

Saver, var det, ja. Innlegg redigert.

Jeg bruker vanligvis ExpertFlyer, men det er en abonnementstjeneste.

Har bestilt en CT tur med SAS i C for 2stk. Er det mulig å endre navn/person på den ene deltakeren? Såfall er det sas tlf som gjelder?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Hvilken klasse bookes bonusseter i Plus i hhv Europa og intercont? Er det I innen Europa?

Bare et raskt spørsmål ang united.com når man forsøker å finne bonusreise for EB-poeng:

De jeg har ringet rundt i rødt, hvordan oversettes 75k miles og 115k miles til Eurobonus-poeng?

For SAS-reiser gjelder vel 60k/80k/100k poeng for hhv Go/Plus/Business på langdistanse? Men hvordan blir det med bonusreise hos andre Star Alliance-aktører?

Ser på billetter nå i jula fra OSL til AES, og ser at til forandring fra tidligere år er det nå intet ledig i de to juleukene. Det kan virke som det er blokkert, og ikke utsolgt. Har sett andre byer, som Bergen og Kristiansand, og det er skralt med tilgjengelighet der og.

Har SAS startet med blokkering av datoer?

De har vel alltid sagt at det frigjøres seter bassert på hvor mye de tror de ikke går solgt, så erdet ikke utenkelig at revenue management faktisk har begynt å bruke hodet

De har vel alltid sagt at det frigjøres seter bassert på hvor mye de tror de ikke går solgt, så erdet ikke utenkelig at revenue management faktisk har begynt å bruke hodet��

Videre forringelse av Eurobonus ser det ut til...

Videre forringelse av Eurobonus ser det ut til...
Du får kjøpe med points+kæsj, da :) Det har vel aldri vært sånn at det alltid er ledige EB-seter så lenge det er ledige plasser i flyet?

Back