Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (StarAlliance)

Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Du får kjøpe med points+kæsj, da :) Det har vel aldri vært sånn at det alltid er ledige EB-seter så lenge det er ledige plasser i flyet?

Neida, men det har vel aldri vært slik at de har blokkert visse perioder. Stort sett har det alltid vært noen EB-seter på hver flight.

Neida, men det har vel aldri vært slik at de har blokkert visse perioder. Stort sett har det alltid vært noen EB-seter på hver flight.
Det kan jo være de setene allerede er solgt? Du sier jo selv det er skralt med tilgjengelige seter til andre byer også. Jeg tviler på at det er "blackoutperioder" de driver med, mer det at det faktisk er større etterspørsel enn tilbud. Og at revenue-management gjør en bedre jobb nå enn før.

Det kan jo være de setene allerede er solgt? Du sier jo selv det er skralt med tilgjengelige seter til andre byer også. Jeg tviler på at det er "blackoutperioder" de driver med, mer det at det faktisk er større etterspørsel enn tilbud. Og at revenue-management gjør en bedre jobb nå enn før.

Det ser veldig ut som blackout syns jeg..

Attachments

• Screenshot_20170719-073900.jpg
    Screenshot_20170719-073900.jpg
    84.6 KB · Views: 854
Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Beklager flugger, det er nok utsolgt og sannsynligvis litt mindre ledig enn ellers (fornuftig fra rev. mgmt. ståsted). Jeg, og flere, har fått bonus billetter i julen uten problemer. Vi alle bestilte med en gang setene ble ledig og de gikk fort tom. Det samme gjelder forøvrig andre helligfriperioder.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg leter etter t/r Praha, men ser vanskelig ut , kan det åpne seg opp flere plasser
når det nærmere seg desember ?

Attachments

• trondheim-bonus.png
    trondheim-bonus.png
    27.2 KB · Views: 785

Hvilken klasse bookes bonusseter i Plus i hhv Europa og intercont? Er det I innen Europa?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser du ikke har fått svar, innen Europa er det I-cl og på Intercont F-cl som er Plus.

Jeg har også prøvd å finne noen billetter fra Trondheim til flere byer i Europa rundt jul og opplevd ingen EB-seter fra ca 20. desember til 8. januar. Faktisk prøvde jeg også til sommer neste år, juli 2018 og fant ingen.

Vet noen om når / hvordan EB-billetter blir tilgjengelige? Hvor lenge på forhånd blir de tilgjengelige? Er det blackouts på peak season eller er de salgt ganske fort?

Vet noen om når / hvordan EB-billetter blir tilgjengelige? Hvor lenge på forhånd blir de tilgjengelige? Er det blackouts på peak season eller er de salgt ganske fort?
De mest populære datoene har nok lite tilgjengelig og det som er forsvinner fort (typisk jul). Juli 2018 er antagelig ikke lagt ut enda. (Tror SAS legger ut 330 dager før)

EURObonus point på Star

Jeg har prøvet at læse flere gange, men kan ikke se det nogen steder på awardchartet om de priser der er opgivet i EURObous point på Star er for enkelt eller retur rejser, kan nogen hjælpe?

Ser på billetter nå i jula fra OSL til AES, og ser at til forandring fra tidligere år er det nå intet ledig i de to juleukene. Det kan virke som det er blokkert, og ikke utsolgt. Har sett andre byer, som Bergen og Kristiansand, og det er skralt med tilgjengelighet der og.

Har SAS startet med blokkering av datoer?

Jeg har også prøvd å finne noen billetter fra Trondheim til flere byer i Europa rundt jul og opplevd ingen EB-seter fra ca 20. desember til 8. januar. Faktisk prøvde jeg også til sommer neste år, juli 2018 og fant ingen.

Poengbilletter i romjulen lagt ut nå.

Edit: Romjul og dagene før julaften

Last edited:

Er det slutt på tilbud på poengturer? Har ikke sett noe på lenge!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Er det mulig å oppgradere bonusbilletter med SAS ved gate? Eks om jeg booker i Plus til New York (på eurobonuspoeng).....og har greit med poeng på kontoen....er da mulig å få brukt noen poeng ved gate og kjøre business over dammen?

Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Er det mulig å oppgradere bonusbilletter med SAS ved gate? Eks om jeg booker i Plus til New York (på eurobonuspoeng).....og har greit med poeng på kontoen....er da mulig å få brukt noen poeng ved gate og kjøre business over dammen?

Ja, det går bra om det er ledige seter. Har oppgradert fra Plus award til Business.

Edit: Prøv servicesenter eller hva det nå heter først. Den ene gangen jeg spurte ved gate, fikk jeg beskjed om å gå tilbake dit for å ordne det. Det var på ARN.

Last edited:

Ja, det går bra om det er ledige seter. Har oppgradert fra Plus award til Business.

Edit: Prøv servicesenter eller hva det nå heter først. Den ene gangen jeg spurte ved gate, fikk jeg beskjed om å gå tilbake dit for å ordne det. Det var på ARN.

Skulle fly OSL-ARN-LAX med Plus billett kjøpt for poeng. I loungen på OSL sa jeg at jeg hadde en billett kjøpt med poeng og spurte om de kunne oppgradere ARN-LAX til Business og fikk bare beskjed om at det ikke var lov å oppgradere poengbillett med poeng.

I loungen på Arlanda spurte jeg bare om å få oppgradere (uten å nevne at det var bonusbillett) og hun sa hun kunne legge inn en forespørsel og at det mest sannsynelig ikke ville være noe problem, men at jeg måtte gå til service desken etter passkontrollen for å få det gjennomført. Når jeg kom dit ordnet de det på ett minutt og jeg gikk tilbake gjennom passkontrollen til loungen.

På LAX oppgraderte jeg når jeg sjekket inn og det ble bokstavlig talt ropt ut at siste biz sete nå var tatt. Ved gate før boarding var det en jevn strøm av folk som var bortom for å spørre om og oppgradere.

Noen som har erfaring med endring av bonusbillett og refusjon/skatter?
Jeg endret til andre avganger med billigere skatter (flyplasser), ca 2000 kr mindre.
Jeg har blitt belastet for endringsgebyret (150 SEK), men ikke fått igjen noe av tidligere innbetalte skatter og heller ikke blitt belastet for de nye, lavere skattene.

Hva er praksis her? Reisen har ikke startet om det har noe å si.

Noen som har erfaring med endring av bonusbillett og refusjon/skatter?
Jeg endret til andre avganger med billigere skatter (flyplasser), ca 2000 kr mindre.
Jeg har blitt belastet for endringsgebyret (150 SEK), men ikke fått igjen noe av tidligere innbetalte skatter og heller ikke blitt belastet for de nye, lavere skattene.

Hva er praksis her? Reisen har ikke startet om det har noe å si.

Vanligvis tar det litt tid før beløp blir refundert, mens poengene kommer tilbake med én gang. Hvor lenge siden er det du endret?

Med CT belaster de bare mellomlegget, eller betaler tilbake mellomlegg tilgode.

Back