SK Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (2024 -->)

Dobbel open jaw

Hei!
Har hørt at dobbel open jaw ved bestilling av partner bonusreiser ikke er lov. Men finner ikke noe om dette i retningslinjene, står bare at open jaw er mulig og at man må ringe inn. Har bestilt en utreise til USA, venter på retur. Dersom jeg da ringer inn og legger på X-LHR, og så LHR-CPH/OSL/AMS. Så kan jeg vel bare si at jeg ønsker å ringe inn senere å legge på legget fra CPH/OSL/AMS til SVGnår den kommer. Noen som har erfaring med dette? Mener å ha lest i dette forumet en gang at det er folk som har fått det til.
Fikk også høre at det ikke var mulig å være innom samme flyplass på samme strekning. Men fikk booket en reise over telefon med 2xFRA og reiste uten problemer nå i sommer...

Hvordan er den generelle erfaringen her med å (prøve å...) booke billetter med EB-poeng på langhaul med SAS (eller partnere) i business? Jeg har testet ulike sider og søkemotrer som skal finne ledige bonusbilletter og finner generelt alltid noe interessant med utreisested CPH. Men med en gang jeg endrer til OSL får jeg null tilgjengelighet eller den litt underlige feilmeldingen "Unfortunately, it's not possible to pay for trips to these destinations using points". Merkelig nok finner jeg alltid ledig bonusbillett fra OSL til CPH som burde korrespondere godt med langhaul-segmentet dersom jeg søker kun på OSL-CPH. Det virker som om "systemet" ikke klarer å lage denne knytningen...

Er det andre som har samme erfaring?

Tipset jeg fikk sist jeg forsøkte på det var å bruke søkemotor for å finne ledige plasser på relevante long haul fighter fra CPH f.eks og så går du deretter til SAS for å bestille hele ruten med avreise OSL

Mens man er her, noen som har en oppdatert tabell for uttak nå som det heter Eco og Biz?
Utifra diskusjon her så virker den SAS selv har på sidene sine ikke er helt oppdatert.
Må prøve å finne en fornuftig balanse i poeng som går ut og endring i FlyPremium på SAS MC

Tipset jeg fikk sist jeg forsøkte på det var å bruke søkemotor for å finne ledige plasser på relevante long haul fighter fra CPH f.eks og så går du deretter til SAS for å bestille hele ruten med avreise OSL
Ja, det er det jeg gjør - og da får jeg enten null tilgjengelighet eller feilmelding om at det enten ikke er mulig å booke plasser med poeng....

Ja, det er det jeg gjør - og da får jeg enten null tilgjengelighet eller feilmelding om at det enten ikke er mulig å booke plasser med poeng....

Funker for noen uker siden, men så virker det som det sluttet å funke med partner søk?

Funker for noen uker siden, men så virker det som det sluttet å funke med partner søk?
Håper noen kan ta opp dette med Anko & Co på "An Evening of Conversation"-eventet på Grand den 5/11 hvis det ikke er løst innen den tid :-)

To observasjoner fra meg:
  • Ser at søking etter bonusreise med partnerselskap med utreise fra OSL på svensk nettside (sas.se) fungerer helt fint (dog fortsatt få tilgjengelige billetter) der forsøk på å bruke sas.no som inngangsport til samme søk bare gir feilmeldinger.
  • Partnerawards-søket finner tilgjengelighet og ruting som inneholder kun SK-flighter, men når man søker på samme datoer og destinasjoner ved bruk av "SAS-awards"-søket så er det null treff.

Noen som kan hjelpe med kontaktinfo til noen i Eurobonus som kan se på dette fra den tekniske siden? Chatbot fungerer dårlig når jeg forsøker å beskrive problemet...

Har forsøkt meg på Google, uten å finne svarene lett oversiktlig. Finnes det en oversikt over hvilke land som er i hvilken sone, når det er snakk om å kjøpe bonusbilletter med partnere? F.eks hvor er grensen mellom sentral- og sørlige Afrika? 105k poeng for biz til Kenya/Tanzania/Seychellene er da potensielt en god deal om man ikke finner/ønsker å reise til en SAS-destinasjon for 100k

Har forsøkt meg på Google, uten å finne svarene lett oversiktlig. Finnes det en oversikt over hvilke land som er i hvilken sone, når det er snakk om å kjøpe bonusbilletter med partnere? F.eks hvor er grensen mellom sentral- og sørlige Afrika? 105k poeng for biz til Kenya/Tanzania/Seychellene er da potensielt en god deal om man ikke finner/ønsker å reise til en SAS-destinasjon for 100k
Bla ned til "oversikt over regioner". https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/

Hvordan er den generelle erfaringen her med å (prøve å...) booke billetter med EB-poeng på langhaul med SAS (eller partnere) i business? Jeg har testet ulike sider og søkemotrer som skal finne ledige bonusbilletter og finner generelt alltid noe interessant med utreisested CPH. Men med en gang jeg endrer til OSL får jeg null tilgjengelighet eller den litt underlige feilmeldingen "Unfortunately, it's not possible to pay for trips to these destinations using points". Merkelig nok finner jeg alltid ledig bonusbillett fra OSL til CPH som burde korrespondere godt med langhaul-segmentet dersom jeg søker kun på OSL-CPH. Det virker som om "systemet" ikke klarer å lage denne knytningen...

Er det andre som har samme erfaring?
Ja. Dette har vært ett vedvarende problem på nettsidene siste par år. En av tingene man bør ta opp med SAS når man får sjansen. (Les en av disse sas kveldene eller andre steder)

Back